"> چرا در ايام عادت نزديكي با همسر حرام است؟ - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

چرا در ايام عادت نزديكي با همسر حرام است؟

چرا در ايام عادت نزديكي با همسر حرام است؟

به صورت مختصر چند علت ذكر مي‏شود:

1-  يكي از مهمترين عوامل لازم جهت مقاربتِ مطلوب وجود آرامش روحي و ميل جنسي است كه در اصطلاح پزشكي به آن ( Libido ) يا ميل جنسي گويند. يعني طرفين ميل به مقاربت داشته باشند و الا در صورت عدم وجود ميل از يك يا هر دو طرف عمل جنسي براي طرفي كه ميل كافي ندارد، نه تنها مطلوب و پسنديده نيست، بلكه موجب تنفر نيز مي‏شود

در دوران قاعدگي، سطح هورمون‏هاي جنسي خانم‏ها (استروژن و پروژسترون) كاهش مي‏يابد و در اثر آن ديواره داخلي رحم ريزش يافته و خونريزي مي‏شود. در اين دوران از يك طرف به علت كاهش هورموني، عواطف و روحيه خانم‏ها بسيار حساس و زودرنج شده و كج‏خلقي و بي‏حوصلگي خانم‏ها در اين دوره بيشتر مي‏شود و حتي گاه تحمل بچه‏داري را ندارند و از طرف ديگر خونريزي از توان جسمي آنها مي‏كاهد (درست مثل اين كه شما برويد بانك خون و يك كيسه خون بدهيد)

و به اين دليل از نظر پزشكي توصيه كرده‏اند در كارهاي منزل مثل لباس شستن، ظرف شستن و… در اين مدت به خصوص روزهاي اول خانم‏ها را ياري دهيد. حال با اين اوصاف آيا مقاربت كه هم آمادگي روحي مي‏خواهد و هم آمادگي جسمي صحيح است؟ مسلما در اين گونه مواقع فقط مردان به لذت جنسي مي‏رسند، ولي زن به لحاظ عدم آمادگي به اوج لذت جنسي يا اُرگاسم نمي‏رسد و دچار درد ناحيه كمر و لگن و… شده و حتي احتمال سردمزاجي و كاهش ميل جنسي حتي در دوران طهارت و پاكي براي او وجود دارد. حتي گاهي به علت عدم آمادگي روحي و جنسيِ زن، خود مرد هم آن طور كه بايد لذت نمي‏برد؛ يعني غدد ترشحي دستگاه تناسلي زن كه مسير مقاربت را لزج و آماده مي‏كنند، به خوبي فعاليت نمي‏كنند و مقاربتي دردناك همراه با خاطره‏اي بد براي زن به دنبال دارد و خود مرد هم به ارگاسم نرسيده است. در حالي كه تمام توصيه‏هاي پزشكي اين است كه بهترين مقاربت، مقاربتي است كه هر دو جنس آن هم در يك زمان و يا با فاصله زماني اندك به اوج لذت جنسي (اُرگاسم) برسند.

پیشنهاد مطالعه:  6 توصیه تغذیه ای برای ازدیاد میل جنسی

2-  يكي از اهداف مقاربت، تكثير نسل است. هر چند از نظر پزشكي احتمال آبستني زن در ايام عادت بسيار كم است، ولي در بعضي از قبايل يهودي (در اسرائيل) كه به مقاربت در ايام عادت ماهانه نيز مي‏پردازند و در مواردي زنها حامله مي‏شوند، بيماري‏هاي ارثي و نواقص ژنتيكي متعددي در بچه‏ها مشاهده شده و حتي در كتب پزشكي ثبت و ضبط شده است. بنابراين جهت اجتناب از پيدا كردن چنين فرزندان ناقص الخلقه‏اي، اجتناب پسنديده‏تر است.

3-  استراحت جنسي براي هر دو جنس (مرد و زن) يك ضرورت است، كه علم نيز آن را ثابت كرده است. قاعدگي خانم‏ها وسيله‏اي اجباري است براي اين كه زن و مرد مدتي استراحت جنسي داشته باشند و بعد از آن با ميل و رغبت بيشتر در كنار يكديگر باشند

از طرف ديگر به واسطه افراط دچار پوچی نشوند. هر بار نزديكي و مقاربت كه همراه با ارگاسم باشد، تمام عضلات بدن (حتي عضلات موها كه هر كدام از موهاي بدن انسان به غير از سر و صورت داراي عضله‏اي بسيار كوچك است و موقع بيرون آمدن از استخر يا ترس و… منقبض شده و موها را راست مي‏كند) به يك باره منقبض شده و به شدت از ذخيره انرژي بدن مي‏كاهد. احساس خستگي شديد بعد از مقاربت به خاطر همين مطلب است.

 سخن معروف بوعلي سينا ـ كه كتاب قانونش صدها سال در دانشكده‏هاي پزشكي تدريس مي‏شد ـ اين است كه انسان با هر بار مجامعت يك ميخ به تابوتش مي‏زند و چه بسا در اثر افراط، سريعا به پايان زندگي جنسي و دنيوي خود برسد. بنابراين علم حكم مي‏كند اجبارا هم كه شده، در اين مدت خود و همسرتان استراحت كنيد.

پیشنهاد مطالعه:  اختلال انگیختگی جنسی در زن و مرد چیست ؟

4-  در طول دوران قاعدگي، لايه داخلي رحم، دهانه رحم و مجراي داخلي مهبل ريزش دارند و سطوح و لايه‏هاي زيرين تا اتمام دوران قاعدگي بسيار نازك و شكننده هستند و هرگونه تماسي ايجاد خراش و آسيب‏ديدگي مي‏نمايد كه زمينه را براي بروز عفونت‏هاي بعدي فراهم مي‏نمايد.

5-  اغلب انجام نزديكي منجر به ايجاد پارگي‏ها و آسيب‏هاي بافتي مي‏نمايد كه در حالت طبيعي به لحاظ حضور ترشحات اين آسيب‏هاي جزئي به سرعت و با تكثير سلول‏ها ترسيم مي‏شود. در دوران قاعدگي ترشحات طبيعي واژن (مهبل) حضور ندارند  و لذا ترميم   با اشكال مواجه مي‏گردد. به همين دليل است كه اگر در اين دوران نزديكي صورت گيرد با احساس سوزش و درد توأم خواهد بود.

6-  طول دوران سيكل قاعدگي 28 روز فرض مي‏شود كه تخمك‏گذاري 14 روز قبل از بروز قاعدگي صورت مي‏پذيرد. لذا پيش‏بيني زمان تخمك‏گذاري بسيار دشوار است. در برخي موارد زمان تخمك‏گذاري به جلو افتاده و در اواخر قاعدگي (قاعدگي‏هاي طولاني) صورت مي‏گيرد. لذا براي زوجيني كه قصد پيشگيري از بارداري را دارند نزديكي منجر به باروري مي‏شود.

7-  دوران قاعدگي براي اكثر خانم‏ها همراه با دردهاي لگني، شكمي، كمردرد، احتقان ناحيه شكم، احساس سنگيني و درد ناحيه پستان‏ها و… همراه است. به علاوه فرد دچار افسردگي و اضطراب و برخي ديگر علائم روحي – رواني نيز هست. لذا تحميل نزديكي در چنين حالتِ بيمار گونه‏اي صحيح نبوده و تجربه منفي به بار خواهد آورد كه در روابط آتي زناشويي ايجاد مشكل خواهد كرد.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×