"> تشابه دیدگاه در رابطه با خانواده زن و شوهر - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

تشابه دیدگاه در رابطه با خانواده زن و شوهر

مهکام-تشابه دیدگاه در رابطه با خانواده زن و شوهر

مهکام-تشابه دیدگاه در رابطه با خانواده زن و شوهر

تشابه دیدگاه در رابطه با خانواده زن و شوهر

در ادامه بحث پیرامون معیارهای مهم برای ازدواج دختران و پسران به تشابه دیدگاه در رابطه با خانواده زن و شوهر رسیدیم که این نیز يکی از علائم بارز رشد عاطفی و اجتماعی، داشتن استقلال در نگرش ها و تصميم گيري هاي فرده، البته داشتن استقلال، منافاتي با احترام گذاردن به ديگران نداره، انسان مي تونه در كنار ابراز احترام به ديگران به خصوص والدينش، افكار، عقايد و تصميمات خودش رو بيان كنه و در عمل به كار بگيره و همه اين ها مي تونه بدون رنجوندن ديگران و در نهايت بيان محبت و احترام به اونا باشه.
شخصي كه به رشد واقعي رسيده باشه، در موقع ازدواج قدرت اين رو داره كه دايره عواطف خودش رو گسترده تر كنه و علاوه بر والدين و خانواده اش، محبت و احترامش را به همسرش و خانواده او هم اختصاص بده.
در حقيقت او مجبور نمي شه كه همون مقدار محبت را بين همه تقسيم كنه،‌ چون با رشد و گسترش دايره علائق و احساساتش و با مديريت صحيح وقتش، به هر كدوم اونا سهم خودشون رو اختصاص مي ده.

پسری هم که هنوز پسر کوچولوی مامانشه! و بايد از مادرش دستورای زندگی روزمره رو بگيره، شوهر مستقل، متکی به نفس ومفيدی نخواهد شد.

در حقيقت چنين فرد بالغي در كارهاي مختلف زندگي (شخصي يا اجتماعي) وابسته به ديگران به خصوص (پدر و مادرش) نيست اما از حضور اونا به عنوان مشاورين دلسوز و با تجربه و خيرخواه استفاده مي كنه. والدینش رو دوست داره و در موارد مورد لزوم با اونا مشاوره می کنه ودر عين حال با رعایت ادب واحترام، اجازه مداخله وکنترل زندگی زناشوییش رو به اونا و هيچ كس ديگه (هر چقدر هم عزيز باشن) نمی ده.
در چنين شرايطی حتی اگه او در مجموعه شغلی واقتصادی والدينش شاغل باشه اولا ً به خودش اجازه سوء استفاده از امکانات موجود و يا بی نظمی و سهل انگاری رو نمي ده، ثانياً  استقلال زندگي شخصي خودش رو حفظ می کنه.

پیشنهاد مطالعه:  ازدواج با افراد مهرطلب ممنوع !

دقت کنید تشابه دیدگاه در رابطه با خانواده زن و شوهر مهمه !

بنابراين جوونايی که خيال ازدواج دارن بايد دراينگونه روابط همسر آیندشون با والدینش، دقت زیادی بكنن چرا که دختری که به شدت به پدر ومادر خود علاقه داره و اصرار مي کنه که بايد بعد از ازدواج هم با اونا زندگي كنه، نمی تونه آدم مستقلي باشه.
پسری هم که هنوز پسر کوچولوی مامانشه! و بايد از مادرش دستورای زندگی روزمره رو بگيره، شوهر مستقل، متکی به نفس ومفيدی نخواهد شد.
اصولاً آدمی که از لحاظ شخصيتی به مهارت های لازم در زمينه تصميم گيری ومديريت کردن زندگی شخصی نرسيده، پيوسته تحت تأثير نظرها وگفته های ديگران قرار می گيره، و اين هشداریه براي اين که بدونین نه تنها مادر و پدر بلکه بقيه اطرافيان هم می تونن در زندگی شغلی و خانوادگيش نقش مخربی ايفا کنن و البته با دور کردن او از اطرافيانش هم چيزی عوض نمی شه!. چون علت اصلي درونيه، نه بيروني. با دقت در این زمینه نیز هر کسی میتونه یه انتخاب خوب داشته باشه.

ادامه دارد …

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده و همسرداری

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×