"> چکار کنم بعد از زایمان رابطه گرم زناشویی داشته باشم ؟ - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

چکار کنم بعد از زایمان رابطه گرم زناشویی داشته باشم ؟

رابطه گرم زناشویی بعد از زایمان

چکار کنم بعد از زایمان رابطه گرم زناشویی داشته باشم ؟-www.mehcom.com

چکار کنم بعد از زایمان رابطه گرم زناشویی داشته باشم ؟-www.mehcom.com

پرسش :

چکار کنم بعد از زایمان رابطه گرم زناشویی داشته باشم ؟

پاسخ :

قبل از هر چیزی باید به تمام زن و شوهر های خانواده های محترم ایرانی که به تازگی صاحب بچه شده اند و یا در آینده نزدیک شاهد تولد نوزاد زیبا و سالم شان خواهند بود عرض کنیم که :

این که چه مدت پس از زایمان رابطه ی جنسی نداشته باشید به وضعیت جسمی و نوع زایمان (طبیعی یا سزارین) بستگی دارد پس در این مورد با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

ممکن است پس از زایمان میل جنسی خانم به دلایل گوناگونی از جمله وضعیت زایمان، افسردگی پس از زایمان، افزایش مسئولیت و وظایف او درقبال بچه و … کاهش یابد؛ لازم است آقایان ضمن کمک در امور خانه و بچه داری، تکیه گاه عاطفی مناسبی برای وی باشند تا خانم هر چه سریعتر به وضعیت عادی خود و ایجاد رابطه گرم زناشویی بازگردد.

چنانچه زن عمل سزارین و یا زایمان طبیعی سختی داشته است مرد باید به نوع قرار گرفتن خود و همسرش در حین آمیزش دقت بیشتری داشته و حرکات ملایم تری انجام دهد تا سریعتر بتوانند به رابطه گرم زناشویی دست پیدا کنند.

بازگشت میل جنسی پس از زایمان :

اگر خانمی مایل است نشاط و حتی میل جنسی خود را به حالت عادی بازگرداند لازم است به نکات زیر توجه کند:

  • برای کارهای خانه و بچه داری، برنامه ریزی صحیح و مناسبی داشته باشید تا ضمن رسیدگی به این امور به استراحت نیز بپردازید.
  • نرمش و ورزش های صحیحی انجام دهد تا عضله های کف لگن او تقویت شده و هم شکم به حالت عادی بازگردد.
  • تغذیه ی مناسب داشته باشد تا زایمان و شیردهی اثر سوئی برای او ایجاد نکند.
  • چون در اثر زایمان خون زیادی از او رفته و اکنون نیز در دوران شیردهی به سر می برد لازم است تا زمانی که پزشک تشخیص داده از قرص های آهن و سایر داروهایی که وی تجویز می کند استفاده نماید تا زودتر سلامتی خود را بازیابد.
  • از لباس های تمیز اما مناسب دوران بعد از تولد نوزاد استفاده کند.
  • مواظب باشید با ورود نوزاد به زندگی رابطه ی زوجیت شما کمرنگ نشود.
  • آمیزش با زنی که چهل روز از وضع حملش گذشته ایرادی ندارد، اما قبل از این زمان به دلیل التهاب رحم، و درد ناشی از آن ممکن است در زن سرد مزاجی ایجاد کند.
  • پس از به دنیا آمدن بچه ، به محض بهبود زخم ها و بخیه و از بین رفتن درد و جراحت میاندوراه و واژن می توان به الگوی قبلی زندگی و مقاربت بازگشت.
پیشنهاد مطالعه:  اگر فرزند دوقلو می خواهید بخوانید اگر هم نه بازهم بخوانید !

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده برتر

منبع : nahad.sums.ac.ir

 آیا شما به دنبال این کلمات بوده اید ؟ آموزش خانواده ,  خانواده , رابطه گرم زناشویی , خانواده برتر ,  دوران شیردهی ,  زایمان ,  زایمان و شیردهی ,  سرد مزاجی ,  شیردهی ,  مجله اینترنتی ,  نوزاد ,  روابط جنسی بعد از زایمان ,  روابط جنسی ,  بعد از زایمان ,  پس از زایمان ,  تغذیه ی مناسب ,  زن ,  عمل سزارین ,  زایمان طبیعی ,  زنان باردار ,  پرسش و پاسخ ,  پرسش و پاسخ زناشویی ,  رابطه گرم زناشویی

آموزش تربیت فرزند دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش کامل تربیت فرزند از پروفسور دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی – با داشتن این مجموعه کامل می توانید هر جایی که هستید حتی در حین رانندگی ، آشپزی و … اصول تربیت فرزند و نکات مهم تربیتی را از دکتر فرهنگ هلاکویی بیاموزید  ادامه مطلب »

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کارشناس برنامه خانواده – می توانید فنون و روشهای ، طراحی برش و دوخت را یاد بگیرید و با کمترین هزینه به یک خیاط ماهر تبدیل شوید  ادامه مطلب »

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و بچه داری و نگهداری نوزاد از بدو تولد و حتی حاملگی تا 2 سالگی کودک- اگر قرار است که ما فرزندی داشته باشیم چه خوب است که بهترین بچه دنیا مال ما باشد … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×