"> کودکان را به پارک ببرید(قسمت دوم) - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

کودکان را به پارک ببرید(قسمت دوم)

پیشنهاد میشود ابتدا قسمت اول کودکان را به پارک ببرید را مطالعه نمایید وسپس به این صفحه وارد شوید

کودکان برای تخلیه خود نیاز به حداقل روزانه 2ساعت بازی را دارند .مادرانی که بیشتر نگران این موضوع هستند که فرزنداشان خیلی شیطنت میکند ودائم سر آنها داد میکشند اگر در روز فرزندخود را به پارک ببرند کودک دیگر شیطنت های زیادی در منزل ندارد .نکته قابل توجه این است که به فکر هم بازی مناسب برای فرزند خود باشید .ولی متاسفانه در جامعه امروزی تک فرزندی بیداد میکند

کودکان را به پارک ببرید و آنها را به بازی های گروهی تشویق کنید

به همبازی ها و نوع وسیله انتخابی کودک توجه کنید. والدین نباید کودک را در پارک به حال خود رها کنند.

کودکان را به پارک ببرید
کودکان را به پارک ببرید


آنها باید مراقب اوضاع باشند و به همبازی های کودک و نوع بازی توجه کنند.


باید کودکان را به بازی های گروهی تشویق کرد. امروزه اغلب کودکان تک فرزند هستند و همبازی مناسب سن خودشان ندارند. مشغله کاری هم باعث می شود والدین نتوانند وقت کافی برای بازی با کودک بگذارند.


به همین دلیل والدین همیشه باید تلاش کنند در پارک ها، مهمانی ها، شهر بازی و … کودکان را به بازی های گروهی هدایت کنند.کودکان در محیط بازی باهمسالان اطرفش تعامل پیدا میکند . بهتر است خانواده ها بازی های قدیمی مانند لی لی، زوو، قایم باشک و … را دوباره زنده کنند زیرا این بازی ها گروهی هستند


حین بازی، خلاقیت کودک را تقویت کنید


برای این که حین بازی خلاقیت کودک را تقویت کنید، باید هنگام رفتن به پارک یا خریدن اسباب بازی به اولین نکته ای که توجه می کنید، سلیقه و علاقه کودک باشد.

پیشنهاد مطالعه:  5 راهکار برای افزایش هیجان شادی در فرزندان

گاهی مادر به یک اسباب بازی علاقه مند است و همان را برای کودک تهیه می کند.بهتر است انتخاب را بر عهده کودک بگذارید.


بازی در پارک و فضای باز حواس پنجگانه کودک را تقویت می کند


اطلاعات کودک را در مورد موجودات زنده در طبیعت بالا ببرید. بازی در پارک و فضای باز حواس پنجگانه کودک را تقویت می کند. او با موجودات زنده جدید آشنا می شود و پرندگان و صداهای مختلف را می شناسد.


گردش در پارک می تواند آموزش شاد و جذاب برای کسب اطلاعات بیشتر کودک باشد

  1. استقلال طلبی و رعایت حقوق دیگران حین بازی آموزش داده می شود.
  2. هنگام بازی کودک وارد فضای باز وسیعی می شود و تعاملات اجتماعی باعث می شود نسبت به خود و دوستانش شناخت پیدا کند.
  3. او یاد می گیرد نوبت دیگری را رعایت کند، ناشناس ها را تجربه می کند، حس کنجکاوی اش تحریک می شود، استقلال خود را حفظ می کند و رفتارهای فردی و اجتماعی را می آموزد.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×