"> چگونه برای شوهرمان جذاب باشیم ؟ - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

چگونه برای شوهرمان جذاب باشیم ؟

چگونه برای شوهرمان جذاب باشیم ؟

مطلبی را که باهم خواهیم خواند برگرفته از سخنرانی استاد خانم پرهیزگار در مراسم ازدواج دانشجویی و در جمع دانشجویان خانم می باشد که در بهمن ماه 92 در مجتمع ولایت انجام گرفته است .

چگونه برای شوهرمان جذاب باشیم ؟-www.mehcom.com

چگونه برای شوهرمان جذاب باشیم ؟-www.mehcom.com

******

ازدواج و زندگی مشترک مثل هر مهارت دیگری اگر بلد باشید خیلی جذاب و شیرین است ولی اگر بلد نباشید خیلی سخت است.

بسیار کار خطرناکی دارید می کنین اگر نروید و آموزش نبینید زندگی مشترک را. چون باید و نبایدهای زندگی مشترک امروز بسیار پیچیده تر از قبل هست و نیاز به مطالعه، گذراندن کلاس و مشاوره دارد.

اونهایی می بازند که فقط وقتی می توانند عاشق باشند که همه چیز موافق میلشان هست! به محض اینکه مخالف میلشان اتفاق افتاد نمی توانند!

دلیلش این است که در خانواده مهارت های زندگی لازم آموزش داده نشده، مدارس ما آموزش نمی دهد، دانشگاه آموزش نمی دهد، اما خودتان به داد خودتان برسید جوانها !

عشق یعنی همسرتون چی دوست داره؟! نه “من”چی دوست دارم!!


جهنم چیه؟! ضعف نشان دادن، ناتوانی، زود جزع و فزع کردن و از میدان در رفتن!

بهشت [زندگی] چیه؟! قوی و قدرتمند بودن و یکی یکی مشکلات را دفع کردن.

ساخت و ساز در زنان بیشتر است. صفت خلاقیت خداوند به خانمها نزدیک تر است. از خودگذشتگی و صبر و تحملشان بیشتر است .

از خودتان انتظار نداشته باشید در مقابل یک اتفاقی که خلاف میلتان هست مثل یک انسان معصوم عمل کنید. هر انسانی اشتباه می کند.

مهم این است که وقتی یک برخوردی بین خودم و همسرم یا خانواده همسرم یا همکارم  پیش می آید، وقتی یک اشتباهی صورت می گیرد به جای اینکه بپیچونم و هی زمین و زمان رو مقصر بدانم، منصفانه ببینم سهم من در این اشکال کجا بوده و بعد شروع کنم به راه حل پیدا کردن که دفعه بعد تکرار نشود و زود قضاوت نکنم.

پیشنهاد مطالعه:  ارتباط غیر کلامی زوجین - همسرداری موفق

التهابات را کم کنیم، به جای اینکه التهاب آفرینی کنیم! این یعنی زن بودن!

زن باید اضطراب همسرش را بیاورد پایین، که اضطراب اصلی اقایان در جامعه ما شغل آنهاست .

اولین صفت یک خانم که خیلی زیبایش می کند “آرامش بخشی” است.


آرام کردن التهابات همسر و بچه ها، همچنین در محیط کار. سعی کنید آدمها را آرام کنید. [باید] خودمان رو جایشان بگذاریم و درکشان کنیم.

دومین صفت ” مقابله به مثل عمل نکردن”!

میگوید مگر اون من را درک می کند که من بخواهم درکش کنم؟! یک خانم اگر “خوش فکر و باتدبیر” باشد حتی از زیبایی ظاهر و اندامش بیشتر جذاب می شود.


آدمهای وارفته، آدمهایی که مدیریت هیچ چیز را به عهده نمی گیرند، زیرک نیستند. اگر در این قضیه ضعف دارید به مشاوره مراجعه کنید. زن باید زیرک و متواضع باشد. این زن محبوب ترین فرد در خانواده اش می شود. خیلی جذاب می شود.

یکی از چیزایی که جذابیت را از آدم می گیرد “خود باوری کاذب” هست! هیچ چیز به اندازه فروتنی آدم را جذاب نمی کند. اگر قیافه بگیری زشت می شوی! هر جا بروی زشتی!!

و از همه مهم تر که خواهش می کنم روی آن کار کنید “خوش کلام” باشید. میگوید خیلی دوستش دارم ولی نمی تونم ابراز کنم!

“خوش کلام بودن” و “خوش برخورد بودن” در مسائل خیلی زیبایتان می کند. پس خانم باید باهوش، زیرک (در مدیریت مالی)، متواضع و خوش کلام باشد.

چه صفاتی آقایان را جذاب می کنه ؟!


اقتدار” یعنی ثبات در شخصیت، استواری شخصیت.

نکته: یک مرد وقتی خیلی جذاب می شود که وقتی در زندگی اش در دست انداز می افتد تا می تواند جلو ضربه هایی که به خانمش می رسد را بگیرد و نگذارد خانمش ملتهب بشود.

پیشنهاد مطالعه:  تست خیانت مردان | چگونه بفهمیم شوهرمان خیانت می کند ؟

دو چیز برای مردها خیلی مهم است: اقتدارشان و اینکه از سمت همسرشان مقبولیتشان حفظ بشود. (جلوی همسرتان نباید از هیچ مرد دیگری تعریف کرد حتی برادر یا پدرتان.)

خیلی مواظب هیبت و صلابت مرد زندگیتان باشید. جلو بچه هایتان از همسرتان بدگویی نکنید.(به خیال خودتان دارید درددل می کنید!)

هروقت خانمی اگرچه به شوخی از همسرش بدگویی کرد،  دارد با اره شاخه ای را می برد که خودش روی آن نشسته.

هیچ کدام نباید ولو به شوخی حرمت همدیگر را بشکنید. اگر یکیشان تحقیر شد، آن یکی هم تحقیر می شود.

درست و با احترام همدیگر را صدا بزنید: زهرا خانم، علی آقا.

در هر شرایطی به همسرتان(شوهرتان) بگویید “من در کنارتم”، روبروی تو نیستم. اگر جایی هم نظر من فرق داشت، نظرم را می گم ولی مقابلت نیستم. این حرف زن را جذاب می کند.

به زیباییهای ظاهرتان توجه کنید و تمام جذابیت هایتان را در خلوت به همسرتان هدیه بدهید.

برگرفته از سخنان استاد خانم پرهیزگار در جمع دانشجویان خانم مراسم ازدواج دانشجویی، بهمن ماه 92

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده برتر – چگونه برای شوهرمان جذاب باشیم ؟

کلمات کلیدی : چگونه برای شوهرمان جذاب باشیم , زندگی مشترک ,  رابطه عاطفی ,  همسران ,  جذابیت ,  عشق ,  عاشقانه ,  همسرداری ,  برخورد با همسر ,  مهارت های زندگی ,  خانواده ,  جذابیت زن برای مرد ,  جذابیت مردان از نگاه زنان ,  جذابیت مردانه ,  جذابیت در همسران ,  مراسم ازدواج دانشجویی ,  ازدواج دانشجویی ,  ازدواج ,  چگونه برای شوهرمان جذاب باشیم ,  چگونه برای مردان جذاب باشیم ,  چگونه جذاب باشم ,  چگونه جذاب باشم برای شوهرم ,  چگونه دلبری کنیم ,  چگونه برای شوهرمان دلبری کنیم

منبع : nahad.sums.ac.ir

پیشنهاد مطالعه:  آموزش خانواده در مکتب فاطمه زهرا (س)
about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×