"> چگونه با کودکانی که روی در و دیوار نقاشی میکنند رفتار کنیم ؟ - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

چگونه با کودکانی که روی در و دیوار نقاشی میکنند رفتار کنیم ؟

چگونه با کودکانی که روی در و دیوار نقاشی میکنند رفتار کنیم ؟

بچه ها علاقه زیادی به خط خطی کردن یا نقاشی روی در و دیوار خانه دارند چرا که خیلی راحت به آن دسترسی دارند و هم می توانند ساعتها روی آن نقاشی کنند و لذت ببرند.

هر چند که همانقدر که آنها لذت می برند پدر و مادر رنج می کشند. و این نقاشی کردن دیواری باعث تنش و مشکلاتی بین کودک و پدر ومادر می شود.

mehcom.com

چگونه با کودکانی که بر روی در و دیوار نقاشی میکنند رفتار کنیم ؟

چگونه با کودکانی که بر روی در و دیوار نقاشی میکنند رفتار کنیم ؟

خوب باید چه کرد !!!

والدین چگونه می توانند با این معضل به صورت منطقی برخورد کنند و هم دیگر مشکل کثیف شدن دیوارها رو نداشته باشند و هم بچه ی دلبندشان بتواند هنر نمایی کند !!!

چگونه با کودکانی که روی در و دیوار نقاشی میکنند رفتار کنیم ؟

٭ هنگام انجام دادن نقاشی روی دیوار با صدای بلند و محکم و قاطع بگویید (نه ،نکن) (روی دیوار نباید نقاشی کنی) و بعد جلو رفته دستش را گرفته و کمی بفشارید و در چشمانش خیره شده تا متوجه شود که از عملش عصبانی و ناراحت هستید .

٭ از آنجائیکه نقاشی برای کودک لذت بخش است و حتی منجر به رشد خلاقیت وی

٭ اگر کودک اصرار به نقاشی بر روی جاهای ممنوع را داشت کاغذ بزرگی تهیه و روی دیوار بچسبانید و بگویید فقط روی این کاغذ نقاشی کند .

٭ در صورت رعایت قوانینی که گذاشتید حتما او را تحسین و تشویق نمایید . mehcom.com

پیشنهاد مطالعه:  با اختلال اضطراب جدایی در کودکان چکار کنیم ؟

می توانید از لوازم نقاشی یا دفترهای نقاشی به عنوان جایزه استفاده کنید.

٭ اگر موارد ذکر شده را رعایت نکرد از تدابیر منفی استفاده کنید. زمانی که قسمتی از دیوار را نقاشی کرد او را مجبور کنید آن قسمت را تمیز کند و اگر باز هم تکرار کرد تنبیه را  گستردهتر و او را مجبور کنید قسمت بیشتری از دیوار را تمیز کند.

٭ در صورتی که این تنبیه موثر نبود او را از چیزهای مورد علاقه اش محروم کنید مثلا از تماشای تلویزیون ،یا خوراکی مورد علاقه اش. البته مدت تنبیه را طولانی نکنید بطوریکه بیشتر از یک روز نشود. اگر در سنی است که پول تو جیبی می گیرد  میتوانید از پول تو جیبی اش کم کنید .

منبع : کتاب مهارتهای فرزندپروری نوشته فاطمه زارع ، طاهره صادقیه ، اعظم عربی

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×