"> چند سوال پیرامون رابطه جنسی و مسائل زناشویی همسران - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

چند سوال پیرامون رابطه جنسی و مسائل زناشویی همسران

چند سوال پیرامون رابطه جنسی

چند سوال پیرامون رابطه جنسی و مسائل زناشویی همسران از خانم فارسی مدان مدرس بهداشت جنسی بانوان که جواب ایشان به این سوالات را با هم مرور می کنیم .
چند سوال پیرامون رابطه جنسی و مسائل زناشویی همسران-www.mehcom.com

چند سوال پیرامون رابطه جنسی و مسائل زناشویی همسران-www.mehcom.com

کسب اطلاعات درست درباره مهارت های بهبود روابط بین زن و مرد ، تقویت احساس مسئولیت در قبال زندگی جنسی خویش و آگاهی بیشتر درباره روابط جنسی سالم به شما کمک می کند به ارتباط جنسی خود انرژی ببخشید و از خاموش شدن شمعی که روشنی زندگی شما تا حدود زیادی به آن وابسته است جلوگیری کنید.

رابطه جنسی تا چه حد روی زندگی زناشویی تاثیر دارد؟


70-80 درصد از اختلالات زناشویی در ایران ریشه اش در سکس است! در اتاق خواب است. از یک بستر جنسی شروع می شود. یعنی شاید بعضی از این طلاق ها را بخواهیم بررسی کنیم علتش از همان روابط جنسی باشد.

بنابراین گاهی وقت ها روابط جنسی و عاطفی بین زن و شوهرها را که حل می کنیم ریشه ی طلاق ها هم از بین می رود.جزء یکی از اختلالات شایع در کشور ما می باشد.

به این مسئله توجه نمی کنند و اهمیت نمی دهند و این مسئله را به طور باز مطرح نمی کنند و نمی دانند به چه کسی مراجعه کنند و فکر می کنند رابطه یعنی همین که مرد باید تامین شود و شما زن هستی و باید تمکین کنی!

اگر از روز اول  یک مسئله جنسی کوچک بین آنها به وجود بیابد و این مسئله حل نشود، تمام روابط زندگی مشترکشان را تحت الشعاع خودش قرار می دهد.

دیگر زن روحیه ای برای حامله شدن و برای تربیت فرزند ندارد! هیچ احساسی برای اینکه بخواهد باردار شود ندارد، هیچ  احساسی برای تداوم زندگی ندارد.

این بن بست روابط احساسی است و به مسائل دیگر گیر می دهند و تندمزاجی ها، پرخاشگری ها و افسردگی ها با حل شدن مسائل جنسی حل می شود.

اگر زن و شوهرها بدانند که چه تامین عاطفی ای می توانند از هم دیگر بشوند، حتی با آغوش کشیدن یا با این که زن، مرد را به عنوان تکیه گاه خودش بشناسد و بداند با اینکه می تواند چه آرامشی به مردش بدهد یا وقتی مرد بداند وقتی دست زنش را می گیرد و چقدر او می تواند او را به دنیای عاشقانه ای ببرد، چقدر می تواند به مسائل احساسی او کمک بکند از این چیزها غافل نمی شود.

زن و شوهرها گاهی این تاثیرها را نمی دانند، خودشان را درگیر مسائل اجتماعی_اقتصادی و مسائل خانوادگی می کنند و از مسئله جنسی به عنوان یک حربه استفاده می کنند! تنها برای نیاز جنسی شان.

در صورتی که می توانند تامین عاطفی شوند با یک خیال آسوده خیلی از مشکلات دیگرشان را حل کنند.

شما وقتی که از لحاظ جنسی از همسرتان تامین شوید و رضایت داشته باشید بعدا می توانید با کودتان خوب رفتار کنید. چون یک نیرو و شور و انرژی ای گرفتی که حتی اگر بعدش با همسرت یک مشکلی پیدا کنی می توانی همسرت را خوب همراهی کنی. چون هم خوابی خوب داشته ای. گذشت بیشتر می شود.

در مورد مردها هم همین طور است. وقتی زن خوب تامین شود، مرد را خوب تامین می کند و همین باعث آرامش مرد هم می شود و بسیاری از بدخلقی ها و پرخاشگری ها برطرف می شود.

مرد زن را به عنوان یک منبع آرامش می داند که به وسیله ی او می تواند استرس ها و فشارهای زندگی اش تخلیه شود.

آقایان، بیانِ عواطف و احساساتشان در رابطه است.

وقتی یک مرد بخواهد از لحاظ عاطفی تامین شود و فشارهای روحی_روانی اش را تخلیه کند رو به رابطه جنسی می آورد. و نیز برای محکِ همسرش که ببیند چقدر از طرف خانمش عشق و محبت و علاقه دریافت می کند و احساس پذیرش برای مرد مهم است.

پیشنهاد مطالعه:  ملاک خرید اسباب بازی کودکان چیست ؟ - فرزندپروری

این جاست که اگر زنی تمایل ندارد نباید شوهرش را ترد کند و حتما باید او را مورد دلجویی و محبت قرار بدهد.

ترک آغوش:

یک بحث مهم ترک آغوش است. این ترک آغوش علت اکثر مراجعینِ ما به مرکز مشاوره و اختلالات مربوط  به مسائل جنسی که برقرار شده و آقا ارضا شده ولی خانم نشده و خانم مدام به آقا اعتراض می کند که چرا پشتت را به من می کنی؟ چرا به من توجه نمی کنی؟ چرا همیشه تو ارضا می شوی و من نمی شوم؟

یک بُعدش رخوت و سستی در مرد است که رخوت و سستی در مرد بعد از هر انزال طبیعی است که یک حالت خواب آلودگی در مرد ایجاد می شود.

بعد زن باید این فرصت را به مرد بدهد که مرد استراحت کند یا یک دوش بگیرد و مجددا بعد از آن چهل دقیقه یا یک زمانی می گذرد و مرد دوباره می تواند نعوذ پیدا کند و یک رابطه جنسی برقرار کند

و ببیند این دفعه که می خواهد رابطه برقرار کند یک نفر را نادیده نگیرد! یادش باشد در این رابطه خودش ارضا شد و زنش ارضا نشد! پس نباید او را نادیده بگیرد، و ترک آغوش نکند!

ترک آغوش خیلی خلأ عاطفی ایجاد می کند. حتما باید بعد از رابطه جنسی، چه هر دو به اوج احساس برسند، چه یک طرفه در مرد باشد، مرد زن را رها نکند و حتما بعد از رابطه جنسی او را ببوسد، نوازش کند و حتی یک معذرت خواهی کوچک.

برقراری رابطه عاطفی  ایجاد شده، دقیقا چیزی که در بهره وری جنسی برای یک زن کافی است. حتی اگر بعدش هم با او رابطه جنسی برقرار نکند برایش کفایت می کند.

همان اندازه که آقا برایش ترک آغوش نکرده، ارتباط را برقرار کرده و عذرخواهی کرده که ببخشید که من ارضا شدم و شما نشدی، متشکرم که تو رخوت و سستی من را درک کردی و اجازه دادی بخوابم، من قول می دهم که این را برای تو جبران کنم. این تامین عاطفی برای زن کافی است.

پرسش و پاسخ پیرامون روابط جنسی زن و شوهر-www.mehcom.com

پرسش و پاسخ پیرامون روابط جنسی زن و شوهر-www.mehcom.com

آیا شب زفاف ترس دارد ؟

خیر! اغلب خانم ها بخاطر باورهای غلط و سنتی که وجود دارد و تجربیات منفی که از اطرافیان بهشون منتقل شده بود دچار یک ترس و وحشت هایی شده اند ولی وقتی براشون توضیح داده می شود که دستگاه تناسلی شامل چه بخش هایی هست و هرکدام چه وظایفی دارد و از تعریف علمی و پزشکی که برای پرده بکارت وجود دارد، صحبت می شود، بهشون خیلی کمک می کند که بتوانند در ذهنشان  این ترس و وحشت را کمتر کنند.

بهترین راهِ جلو گبری از بارداری به نظرِ شما چیه ؟

روش های جلوگیری از بارداری برای تنظیم خانواده به جز اینکه یک کارِ مشارکتی هست که بین زن و شوهر انجام می شود، بسته به نوعِ افراد، تعداد فرزندان، مدت زمانی که نمی خواهند باردار شوند و … متفاوت است.

کسی ممکن هست تازه ازدواج کرده باشد و يا، مشاوره ای که بهش می دهند که کدام روش برایش بهتر است فرق می کند با شخصی که دو تا بچه دارد یا کسی که تنظیم خانواده اش تکمیل شده و 4 تا بچه دارد.

ممکنه برای فردی قرص جلوگیری از بارداری لازم باشد ولی برای خانمی که بیماری خاصی دارد و نمی تواند از روش قرص استفاده کند کاندوم بهترین روش باشد.

بالعکس ممکنه این مسئله اتفاق بیفتد که یکی حساسیت نسبت به کاندوم داشته باشد، و یا همسرش توافق نداشته باشد، برای استفاده از آن بهتره از یک روش هورمونی استفاده کنند.

بنابراین فرق می کند و مشاوره تنظیم خانواده بسته به شرایط فرد انجام می شود.

برای شروع یک رابطه جنسی خوب دوطرف باید چگونه رفتار کنند؟

مرد باید مراحلی را که مرد باید زن را آماده کند در نظر بگیرد. مرد با سرعت و شتاب در رابطه می خواهد بیاید ، در صورتی که زن با کندی و نرمی باید طی سه مرحله آماده شود.

پیشنهاد مطالعه:  دختری 7 ساله دارم که دیروز با دوست دخترش عریان-تربیت جنسی

مرحله مغازله، ملاعبه و مقاربه!
در بخش مغازله ارتباط عاشقانه کلامی، بیان احساسات و عشق، ابراز رضایت از نحوه  پوشش، از زیبایی های زن از لحاظ فیزیکی اول تعریف کند.

بعد ملاعبه کند. اگر این مغازله نباشد و فقط ملاعبه کند، تحریک بیش از حد در اندام جنسی زن ممکن است زن را منزجر کند، چون قبلش زمینه ارتباطات عاطفی ایجاد نشده.

یعنی اول باید با او ارتباط کلامی ایجاد کند. اول زن باید از لحاظ روانی تامین شود. این آرامش را پیدا کند تا کم کم که از طریق بدنش شروع کند به تحریک با کمک تحریک نقاط حساس بدنش در بخش ملاعبه بتواند به مرحله اوج لذت جنسی برسد یعنی اُرگاسم (ارگاسم).

این جا آقا با یک حرکت رفت و برگشت می تواند سریع به انزال برسد. پس افول یا مقاربت آخرین سطح برداشت جنسی است. باید دقیقا بگذارد در اوجِ تحریکات. زمانی که فازِ جنسی را طولانی کرده بین10-15 دقیقه زن آماده روحی و روانی است و با تحریکات نقاط حساس وارد مرحله ارگاسم می شود.

این جا علائمی دارد، از واژنِ زن ترشح خارج می شود، تعداد نبض و تنفس زن افزایش پیدا می کند. در اوج تحریکات جنسی در یک زن او تمایل دارد به چیزی چنگ بزند و چیزی در بدنش وارد شود.

تا آن میل جنسی که که در درونش شعله ور شده فروکش کند.حتی اگر یک مرد در در اوایل رابطه زن را کاملا عریان نکند، زن در اوج تمایلات جنسی لباس های خود را خارج می کند.

وقتی این تحریکات علامت هایش را یک زن درک بکند و مرد هم متوجه شرایط باشد دخول را به موقع انجام می دهد یعنی در اوج تحریکات دخول را انجام دهد.

فرق زن و مرد از لحاظ جنسی ؟

زن و مرد را اگر از لحاظ جنسی مقایسه کنیم، مرد سریع انزال پیدا می کند. یک رابطه مدیریت شده آن است که این “هم زمانی” ایجاد شود یعنی آن قدر باید زن را تحریک کندکه حتی زن خودش بیان کند که دخول انجام شود، من تمایلم در این لحظه زیاد است.

آن موقع وقتی آقا دخول را انجام داد این زمان ها با هم هماهنگ می شود. هر دو با هم به اوج لذت می رسند و دیگر پس و پیشی وجود ندارد که یکی زودتر و یکی دیرتر به لذت جنسی برسد. و این خیلی کمک می کند و راه درمانش این است.

اولین رابطه جنسی زن و مرد چه تاثیری در رابطه های بعدی آن ها دارد ؟


به نظر من رابطه زناشویی پای بستش از شب زفاف است. شب زفاف پای بستش مقاربت های بعدی است. بنابراین شب زفاف شان را و روابط جنسی شان را سعی کنند در سال های اول زندگی مشترکشان مهم بدانند.

به دلیل همان مسئله ذهنی که در زن وجود دارد و هیچ وقت بی رنگ نمی شود، زن یک خاطره و تاثیری از برخورد جنسی از مرد در اولین ارتباطات جنسی برمی دارد که برمی گردد به همان شب زفاف.

بنابریان سعی کنند شب زفاف را خاطره انگیز کنند که این خود کمک کننده به روابط جنسی بعدی است.

برخی از زوج ها از یکنواختی ارتباط جنسی شان ناراضی اند، چه پیشنهادی برایشان دارید ؟


در مدیریت ارضای جنسی ما یک بخشی داریم به نام شور و نشاط جنسی که این همان بحث تنوع و جذابیتی هست که حتما باید هر دو جنس کسب کنند، چون بعد از یک مدت حالت روزمرگی و یک نواختی ایجاد می شود.

به فرض یک زن و شوهر وقتی مدتی با هم ارتباط داشته باشند، ممکن است یک حالت روزمرگی و کسلی و یک نواختی در رابطه جنسی پیش بیاید.

پیشنهاد مطالعه:  باربارا دی آنجلیس : نزد دیگران از همسرتان تعریف کنید

من بحث شور و نشاط را همیشه بیشتر به خانم ها نسبت می دهم و در کلاس ها بیشترین تاکید را بر این قضیه دارم. این شور و نشاط یا بحث تنوع را می توانید شما در آراستگی خودتان، در آرایش های متفاوت، در ظاهر جذابی که در محیط خانه دارید، برای همسرتان فراهم کنید.

به این شکل که رنگ لباس ها و نوع آرایش را تغییر بدهید. حتما از سبک های جذاب، از رنگ های روشن استفاده  کنید. از رنگ های آرامش بخش استفاده کنید.

حتی در نوع لباستان از همسرتان بپرسید که چه نوع لباسی را می پسندد. شاید گاهی نیاز باشد قدری شفاف و راحت با همسرتان صحبت کنید. رابطه جنسی باید از لحاظ کیفیتش ارزیابی شود.

بهتر است ما از همسرمان بپرسیم  که با چی تحریک می شود يا، با چی آرامش پیدا می کند، از چی خوشش می آید و از چی بدش می آید.

این نقاط ضعف و قوت بین زن و شوهر وقتی رد و بدل می شود، این تبادل نظر خیلی کمک می کند به اینکه ما برای همدیگر سرمایه گذاری کافی جنسی و عاطفی کنیم و با حفظ آن حریم بتوانیم به همدیگر کمک کنیم یک رابطه عاشقانه در روابط جنسی خودمان ایجاد کنیم.

آراستگی ظاهر چه نقشی در بالا بردن کیفیت روابط جنسی دارد ؟


می تواند نوع و رنگ لباس را از همسرش بپرسد و آن رنگ هایی که همسرش بیشتر دوست دارد و می پسندد بپوشد و آرایش هایش را هر از گاهی تغییر دهد و ظاهرش را متفاوت کند تا این زیبایی همیشه وجود داشته باشد.

به جز این یک بحث روانشناسی هم وجود دارد که مکانی را که نزدیکی را در آن انجام می دهید تغییر دهید. یعنی همیشه زن و شوهر در یک موقعیت و مکان نزدیکی انجام ندهند. این تنوع را هم داشته باشند.

من همیشه می گویم اتاق خوابتان را طراحی کنید. برای اینکه خودتان هم از حالت خستگی و خمودی بیرون بیایید. همیشه این شور و نشاط را داشته باشید.

به نظر من یک زن باید با شور جنسی فعالانه بیاید جلو، برعکسِ این مسئله ای که در جامعه ایرانیِ ما همیشه شروع کننده برای روابط جنسی و پیش قدم بودن برای آقایان است!

یا خانم های ما به دلیل مسائل شرم و حیا پیش قدم نمی شوند. این اشتباه است. این فرهنگ سازی باید بشود که زن ها می توانند در رابطه جنسی خیلی فعالانه بیایند، با شور جنسی خیلی خوبی بیایند.

مکان اتاق خواب باید چگونه باشد؟

من همیشه می گویم اتاق خواب را طراحی کنید. یک بار مثلا موسیقی ملایم بگذارید، یک بار یک شاخه گل بگذارید، نورش را عوض کنید، رنگش را تغییر بدهید.

حتی اگر برایتان مقدور است تشک، ملحفه، رنگ هایی که در اتاق به کار رفته را تغییر بدهید.

حالا شاید طراحی تخت را هر چند وقت یک بار کسی بخواهد کل دکوراسیون را تغییر بدهد، برای همه این شرایط فراهم نشده، اما به شکل های کوچک حتی یک نوشته عاشقانه می شود.

هر بار  این نوشته عاشقانه شما یک پیام جنسی خوب داشته باشد، که وقتی همسرتان وارد اتاق می شود آن رابطه را برایتان شروع کند. این را جایی زده باشید. می توانید یک شاخه گل را با یک نوشته زیر پایش نیز بگذارید.

برگرفته از سخنرانی خانم فارسی مدان پیرامون رابطه جنسی

 مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده ایرانی – همسرداری و مسائل جنسی

کلمات کلیدی :  ارتباط جنسی ,  رابطه جنسی ,  روابط جنسی سالم ,  طلاق ,  اختلالات زناشویی در ایران ,  تربیت فرزند ,  حامله شدن ,  مسائل جنسی ,  ترک آغوش ,  روش های جلوگیری از بارداری ,  مشاوره تنظیم خانواده ,  تنظیم خانواده ,  شب زفاف ,  همسرداری ,  خانواده ایرانی ,  آموزش خانواده ,  بهداشت جنسی بانوان

منبع : nahad.sums.ac.ir

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×