"> پیشگیری از رفتارهای پرخطر در مدارس - پیشگیری آسیب های اجتماعی در مدرسه
مشاوره آنلاین مهکام

پیشگیری از رفتارهای پرخطر در مدارس

پیشگیری از رفتارهای پرخطر در مدارس

پیشگیری از رفتارهای پرخطر در مدارس-www.mehcom.com

پیشگیری از رفتارهای پرخطر در مدارس-www.mehcom.com

پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدرسه

با در نظر گرفتن نقش آموزش و پرورش در زندگی تک تک افراد جامعه بدیهی است که بسیاری از امور تربیتی فرزندان ما در مدرسه رقم می خورد.

اما وقتی که می گوییم کاری را باید آموزش و پرورش یا در اصطلاح عام تر مدرسه انجام دهد حتما باید درک کنیم که نباید مسئولیت را فقط به گردن مدرسه و معلمان انداخت بلکه باید دانست که مسئولیت آن کاری که قرار است در آموزش و پرورش انجام شود به عهده تمام والدین می باشد پس همه باید برای اجرای درست آن به مدارس که به لحاظ مالی فقیر ترین و به لحاظ مسئولیت مهمترین بخش انسان ساز جامعه ما می باشد کمک کنیم.

در زیر به برخی از راهکارهای پیشگیری از رفتارهای پر خطر و آسیب های اجتماعی در مدرسه اشاره می کنیم :

1 –  افزایش آگاهی اولیاء مدرسه از ویژگی های دوران نوجوانی و نحوه برخورد مناسب با نوجوانان در این سنین حساس

2 – مناسب تر کردن محیط فیزیکی و امکانات آموزشی در مدارس زیرا هر چه امنیت ، آرامش و نشاط در  مدرسه بیشتر باشد رفتارهای پر خطر ( نظیر مدرسه گریزی و …) و  بی نظمی در دانش آموزان کمتر مشاهده خواهد شد .

3 –  پرهیز از بدرفتاری ، خشونت ، تحقیر و تبعیض نسبت به دانش آموزان

4 – ارائه آموزش و برگزاری کلاس ها و کارگاه های توجیهی در زمینه رفتارهای پر خطر و آسیب های اجتماعی و عواقب آن ، آموزش مهارت های زندگی ( مهارت خودآگاهی ، مهارت حل مسئله،مهارت تصمیم گیری ، مهارت کنترل خشم و …) با حضور افراد متخصص و تدریس این موارد توسط افراد کارآزموده و مجرب- که بدلیل نداشتن توان مالی اینگونه کلاس ها بسیار کم برگزار می شود.

پیشنهاد مطالعه:  اعتیاد کودکان و دانش آموزان - آسیب های اجتماعی

5 –  تسهیل امر مشاوره در مدارس و اجرای جلسات  بحث گروهی با حضور دانش آموزان ،  مشاوران و افراد متخصص در زمینه تعلیم و تربیت

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده موفق- پیشگیری از آسیب های اجتماعی

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×