"> واکسن آنفلوآنزا می تواند از خطر سکته قلبی و مغزی جلوگیری کند - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

واکسن آنفلوآنزا می تواند از خطر سکته قلبی و مغزی جلوگیری کند

پیشگیری از سکته قلبی و مغزی با واکسن آنفلوانزا

پیشگیری از سکته قلبی و مغزی با واکسن آنفلوانزا

محافظت در برابر ویروس آنفلوآنزا از مزایای مشخص شده تلقیح سالانه واکسن آنفلوانزا می باشد. اما تحقیقات اخیر نشان داده است . که جلوگیری از احتمال بروز سکته قلبی و مغزی را به میزان 50 درصد از دیگر فواید استفاده از واکسن آنفلوانزا می باشد.

عفونت دستگاه تنفسی یکی از مهمترین علل بروز انواع بیماری های قلبی و عروقی می باشد. که بیماری آنفلوآنزا و بیماری های شبه آنفلوآنزا، شایع ترین علل آن محسوب می شوند.
محققان کانادایی در این بررسی 6700 بیمار با میانگین سنی 67 سال مورد آزمایش قرار گرفتند که نیمی از آنان در مقابل آنفلوآنزا واکسینه شده بودند؛ همچنین نیمی از این افراد سابقه بیماری قلبی وعروقی داشتند.داوطلبان به مدت هشت ماه تحت نظر قرار داشتند، درنهایت نتایج حاکی از آن بود که احتمال بروز سکته و بیماری های قلبی در این افراد حدود 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

پزشکان به تمام افراد و به خصوص سالمندن توصیه می کنند:

که از واکسن آنفلوآنزای فصلی استفاده نمایند.البته مشاوره با پزشک معالج، قبل از اقدام به واکسیناسیون ضروری می باشد.

بیماری قلبی، مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر دنیاست.
نتایج کامل این تحقیقات در شماره اخیر نشریه The Journal of the American Medical Association به چاپ رسیده است .
ویروس آنفلوانزا هرسال تغییر ماهیت می دهد، بنابراین یک سری از افراد باید هرساله این واکسن را تزریق کنند و تا مانع ورود ویروس‌های تغییر شکل یافته به بدنشان شوند.

پیشنهاد مطالعه:  هپاتيت چيست ؟ انواع هپاتيت a-b-c-d-e-f
about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×