"> وابستگی در کودکان - سخنرانی های دکتر هلاکویی - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

وابستگی در کودکان – سخنرانی های دکتر هلاکویی

وابستگی در کودکان

مطلب زیر برگرفته از سخنرانی های دکتر هلاکویی درباره وابستگی در کودکان و نحوه جدا کردن کودک از مادر بدون ایجاد اضطراب جدایی می باشد .

وابستگی در کودکان - سخنرانی های دکتر هلاکویی-مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده

وابستگی در کودکان – سخنرانی های دکتر هلاکویی-مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده

گزیده ای از سخنرانی های دکتر هلاکویی :

بین شش تا هجده ماهگی کودک بحران اضطراب جدایی را تجربه خواهد کرد. در این سن بنابر خلق و خوی کودک شاهد چسبیدن کودک به مادر هستیم به طوری که کودک پشت در دستشویی مادر ترسان و گریان از جدایی مادر خواهد بود.

به همین دلیل در این سن کودک توانایی جدایی از مادر را ندارد. بعد از هجده ماهگی رشد مغز کودک وارد مرحله یی می شود که کودک توانایی به خاطر اوردن چهره مادر را در نبود او دارد.

روش جدا کردن کودک از مادر :

قایم موشک بازی یکی از بهترین بازی های جهانی برای کودک است. کودک یاد می گیرد ندیدن مادر دلیل بر نبود مادر نیست .
اگر کودکتان اضطراب جدایی دارد در روز بارها و بارها با او قایم موشک بازی کنید .

کودک از هجده ماهگی توانایی برقراری ارتباط با یک کودک هم سن خود را دارد . تنها مراقب باشید کودک در بازی کتک نزند، گاز نگیرد تا تجربه اول کودکتان با یک همسنش دلپذیر باشد به مرور میتوان همبازی فرزندتان را اضافه کنید.

کودک را به مدت کوتاه کنار مادربزرگ خاله یا دوستی که با فرزندتان رابطه نزدیک دارد بگذارید. کم کم زمان ماندن کنار انها را افزایش دهید.

کودک را به محل بازی کودکان یا مهد ببرید و اجازه دهید کنار شما تجربه دلپذیری از دنیای بیرون داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه:  غربالگری در دوران بارداری-دانستنی های دوران بارداری

خوابیدن کودک در رختخواب با مادر همراه با تماس پوستی باعث ایجاد وابستگی اعتیاد گونه کودک به مادر خواهد شد. وقت خواب دست یا موی خود را در اختیار کودک نگذارید.

شیر خوردن کودک تا هجده ماهگی باعث ایجاد شخصیتی وابسته در فرزند خواهد شد.

مادری که مجبور به ترک کودک زودتر از هجده ماهگی است بهتر است شخصی را وارد زندگی کودک کند که تا هجده ماهگی در زندگی کودک بماند و وقتی خودش کنار کودک است سعی نکند نبود خود را با محبت مضاعف جبران کند چون وابستگی کودک بیشتر و اسیب جدایی عمیقتر خواهد بود.

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

خرید راه های کنترل خشم و عصبانیت دکتر هلاکویی

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده موفق – وابستگی در کودکان

کلمات کلیدی : اضطراب جدایی ,  اضطراب جدایی کودکان ,  کودک ,  بازی کودکان ,  سخنرانی های دکتر هلاکویی ,  وابستگی در کودکان ,  تربيت کودک ,  تربيت کودکان ,  تربيت کودک دکتر هلاکويي ,  تربيت کودک 3 ساله ,  دانلود کتاب تربيت کودک دکتر هلاکويي ,  تربيت کودکان دکتر هلاکويي ,  تربيت فرزندان دکتر هلاکويي ,  تربيت کودک+هلاکويي ,  روانشناسي کودک هلاکويي ,  دانلود تربيت کودک هلاکويي ,  دکتر هلاکويي تربيت کودک ,  تربیت کودک دکتر هلاکویی

آموزش تربیت فرزند دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش کامل تربیت فرزند از پروفسور دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی – با داشتن این مجموعه کامل می توانید هر جایی که هستید حتی در حین رانندگی ، آشپزی و … اصول تربیت فرزند و نکات مهم تربیتی را از دکتر فرهنگ هلاکویی بیاموزید  ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  چگونه فرزندم را تشویق کنم تنها بخوابد ؟ دکتر هلاکویی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کارشناس برنامه خانواده – می توانید فنون و روشهای ، طراحی برش و دوخت را یاد بگیرید و با کمترین هزینه به یک خیاط ماهر تبدیل شوید  ادامه مطلب »

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و بچه داری و نگهداری نوزاد از بدو تولد و حتی حاملگی تا 2 سالگی کودک- اگر قرار است که ما فرزندی داشته باشیم چه خوب است که بهترین بچه دنیا مال ما باشد … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×