"> هماهنگی والدین در شیوه تربیت کودک - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

هماهنگی والدین در شیوه تربیت کودک

هماهنگی والدین در شیوه تربیت کودک و فرزندان

شیوه تربیت کودک – اگر می خواهیم در تربیت کودکان مان پدر و مادر خوب و موثری باشین و دلبندان مان با رفتارهای پسندیده و درست پرورش پیدا کنند، باید در مواجهه با رفتارشان ثابت قدم باشیم.

کودکان ما برای این که قواعد زندگی اجتماعی را یاد بگیرند، نیاز به ثبات از طرف ما دارند. وقتی شرایط یادگیری با ثبات باشد ، آموختن رفتارهای مناسب راحت تر است. این ثبات در چند حوزه تعریف می شود:

1- ثبات در موقعیت های مختلف :

ما باید در موقعیت ها و زمان های مختلف در برابر یک رفتار خاص کودک ، رفتاری با ثبات داشته باشیم. رفتار با ثبات و قابل پیش بینی ما والدین باعث می شود کودک عکس العمل ما را در برابر اعمالش حدس بزند. این مسئله به احساس امنیت کودک در محیط خانواده بسیار کمک می کند. او می فهمد که ما چه زمانی و در مقابل چه اعمالی پاداش می دهیم. ضمن این که نتایج عدم فرمانبرداری هم مشخص خواهد بود.

اگر ما امروز به عنوان تنبیه توپ را از کودکی که در وسط اتاق پذیرایی توپ بازی کرده ، بگیریم و یک روز دیگر به همین عمل او توجهی نکنیم و یا با او مشغول بازی در وسط اتاق شویم ،کودک گیج می شود. این مسئله باعث می شود او دلیل قوانین گذاشته شده را نفهمد و طبیعی است که از آنها پیروری نکند .

مشخص است که نتیجه ی این رفتار علاوه بر ایجاد فضای غیر امن برای کودک ، باعث می شود او در بزرگسالی هم تطبیق با قوانین اجتماعی را فرانگیرد.

هماهنگی والدین در شیوه تربیت کودک-www.mehcom.com

هماهنگی والدین در شیوه تربیت کودک-www.mehcom.com

 

2- ثبات بین والدین در شیوه تربیت کودک :

برای اجرای قوانین و دستورات ، باید با هم هماهنگ باشیم. باید قوانین را به صورت مشترک وضع کنیم. ضمن این که هر دور در مورد روش انضباطی کودک به توافق برسیم و در موقعیت های مشابه با هم هماهنگ باشیم. زیرا کوچک شمردن روش های تربیتی یکدیگر نتیجه ای جز کوچک شمردن حرف های هر دو در ذهن کودک ندارند.

پیشنهاد مطالعه:  قلدری در کودکان و راه‌های مقابله با آن

برای اجتناب از این حالت که ذهنیت کودک در مورد پدر و مادر آسیب می رساند، اختلاف والدین باید در غیاب کودک حل شود حتی دیده شده است که گاهی عدم هماهنگی بین والدین باعث شده کودک، یکی از والدین را در برابر دیگری به بازی گرفته است .

اما زمانی که پدر و مادر با هم هماهنگ باشند، کودک موفق می شود رفتارش را به خوبی تنظیم کند و احساس کند که برنامه ای مشخص بر خانواده حاکم است. ضمن این که دیدگاه مثبتی از پدر و مادر در ذهن او شکل می گیرد. نباید فراموش کنیم که تخریب تصویر ذهنی کودک از پدر یا مادر باعث بدبینی او نسبت به کل خانواده می شود.

بنابر این جنگ میان والدین در برابر کودک ، هیچ برنده ای ندارد و تمام اعضای خانواده بازنده ی این میدان هستند.

3- ثبات بین قانون گذاشته شده و اعمال والدین :

وقتی ما برای کودک قوانینی می گذاریم و یا می خواهیم رفتاری را به آن ها یاد دهیم، باید خودمان مدل خوبی برای آن ها باشیم.چون کودکان از رفتارمان بیش تر از گفتارمان چیز یاد می گیرند.  مثلا :

اگر کودک مان داد می زند، خودمان هم سر او داد نزنیم و او را مجبور به آرام حرف زدن نکنیم بلکه خودمان باید با آرامش با او صحبت کنیم تا او یاد بگیرد در این شرایط بر خود مسلط شود .

منبع : کتاب این طوری هم می شود … نویسنده : محمد حسن شهسواری

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده موفق – فرزندپروری موفق

تربیت فرزند و نیازهای روانی، عاطفی – خانواده آسمانی

تربیت فرزند و نیازهای روانی، عاطفی - خانواده خوشبخت-www.mehcom.com

تربیت فرزند و نیازهای روانی، عاطفی – خانواده آسمانی تربیت کودک ،تربیت فرزند ،چگونه بچه هایمان را تربیت کنیم،تربیت فرزند پسر، تربیت فرزند دختر ،تربیت فرزند در اسلام ،تربیت بچه ها، تربیت بچه ،چگونه فرزند تربیت کنیم ،چگونه فرزند خوب تربیت کنیم ،چگونه فرزند خود را خوب تربیت کنیم ،چگونه یک فرزند خوب تربیت کنیم ،چگونه بچه خوب تربیت کنیم … ادامه مطلب »

*********************************************

چگونه والدین خوبی باشیم ؟ روش های ارتباط با نوجوان و جوان

چگونه والدین بهتری باشیم ؟ روش های ارتباط با نوجوان و جوان-www.mehcom.com

چگونه والدین خوبی باشیم ؟ راه های برقراری ارتباط با کودکان نوجوانان و جوانان (خانم دکتر فردوسی پور)اورجینال چگونه والدین بهتری باشیم (خانم دکتر فردوسی پور)اورجینال چگونه والدین خوبی باشیم ؟ چگونه پدر و مادر خوبی باشیم ؟ چگونه پدر و مادر بهتری باشیم ؟ چگونه با نوجوانان رفتار کنیم ؟ چگونه با نوجوانان ارتباط برقرار کنیم؟ روش های ارتباط … ادامه مطلب »

*********************************************

مجموعه پزشک کودک – پزشک فرزند خود باشید

مجموعه پزشک کودک - اورجینال-www.mehcom.com

مجموعه پزشک کودک- آیا شما هم دنبال پزشک کودکان خوب می گردید ؟ آیا شما دوست دارید که یک پزشک کودک همیشه به شما جواب بگوید ؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده اید اگر خدای ناکرده در انتهای شب روزهای خاص تعطیل بچه ای علائمی از بیماری بروز داد باید چه کاری انجام دهید ؟ ما به … ادامه مطلب »

*********************************************

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی آموزش فرزندپروری موفق تربیت صحیح و اصولی کودک و نوجوان تربیت فرزندان از بدو تولد تا سه سالگی دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت کودک دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت نوجوان ما برای بسیاری از چیزها هزینه می کنیم مثلا برای تفریح برای سرگرمی برای خوردن و … برای یادگیری بسیاری … ادامه مطلب »

*********************************************

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی خرید آموزش خیاطی عمرانی ،خیاطی خانم عمرانی برنامه خانواده، خیاطی خانم عمرانی خانه ی مهر،خیاطی خانم عمرانی در شبکه جام جم ،خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده،خیاطی خانم سیما عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید،آموزش خیاطی تصویری خانم عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی با  نمایش فیلم،آموزش خیاطی مبتدی،خرید سی دی آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی خانم سیما … ادامه مطلب »

*********************************************

خرید اینترنتی آموزش بافتنی – زیبا بپوشید

خرید اینترنتی آموزش بافتنی

خرید اینترنتی آموزش بافتنی مزیت خرید اینترنتی آموزش بافتنی این است که با توجه به قیمت بالای پوشاک بافتنی با کمی هزینه برای خرید آموزش بافتنی براحتی می توانید با کمترین هزینه زیباترین ، قشنگ ترین لباس های بافتنی را برای خودتان و کسانی که دوستشان دارید ببافید . در ضمن حتی می توانید با بافتن و فروختن تولیدات خودتان … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×