"> نقش رستوران خانوادگی در خانواده شاد - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

نقش رستوران خانوادگی در خانواده شاد

نقش-رستوران-خانوادگی-در-خانواده-شاد

نقش رستوران خانوادگی در خانواده شاد

رستوران خانوادگی

یکی از موضوعاتی که شاید کمتر به آن فکر کرده باشیم نقش رستوران خانوادگی در داشتن یک خانواده شاد باشد. که این موضوع در قسمتی از  گفتگوی فرارو با دکتر نعمت الله فاضلی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی آمده است .برای مطالعه  بخش اول و دوم  بررسی خانواده شاد ایرانی ما  کلیک کنید.

رستوران خانوادگی، حفظ سنت و تلفیق آن با مدرنیته

یکی از این آیین‌های روزمره عمومی شادی‌بخش خانواده‌ها، رستوران خانوادگی است. آیین رستوران رفتن پدیده کاملا مدرن در جامعه ماست. سفره ایرانی اگر چه نماد سنتی خانواده است اما دستخوش تغییرات بزرگی شده و در آینده نیز تغییر خواهد کرد. اگر چه تعداد دفعاتی که دور هم در کنار سفره می‌نشینیم و غذای مادر را می خوریم کم‌تر شده است، اما بدیل فرهنگی جدیدی ابداع شده که آن رستوران ایرانی است، تجربه‌ای که با تجربه رستوران رفتن غربی متفاوت است.

رستوران ایرانی اگر چه سفره ایرانی نیست، اما تلفیقی از برخی ارزش‌های سفره و ارشهای مدرن شهری شده امروزی است. رستوران رفتن به عنوان یک تجربه مدرن همراه با مجموعه از رمزها و نشانگان تازه‌ای است که بازخوانی و رمز گشایی آنها فرصت دیگر می‌طلبد، اما تا آنجایی که به بحث خانواده و شادی مربوط است. بسیاری از رستوران رفتن‌های ما خانوادگی است، نه تنها همراه با خانواده می‌رویم، بلکه اغلب برای تحکیم و تقویت روابط خانوادگی است که به رستوران می‌رویم.

به رستوران می رویم تا هوایی تازه کنیم، به نوعی دوستی و پیوند خودمان را تجدید سازیم و به بچه هایمان توجه کرده باشیم، حس تازه‌ای به آنها بدهیم  و به آنها بگوییم دوستشان داریم. امروزه ما خانوادگی به رستوارن می‌رویم تا بگوییم خانواده‌مان را دوست داریم.

پیشنهاد مطالعه:  چگونه همسرمان را شاد کنیم ؟

رستوران برای ما یک موقعیت شهری عمومی است که طی آن نشان دهیم که همسر ما معشوقه ماست، با او می توانیم به خیابان و رستوران برویم و می‌توانیم با فرزندان‌مان تجربه دوستی داشته باشیم.

رستوران ایرانی اگر چه جایی برای رفت و آمد دوستان هم هست، اما بخش مهمی از رستوران‌ها فضایی برای خانواده اختصاص می دهند، لژ خانودگی. فضای خانوادگی در رستوران، حاکمیت ارزش‌های خانوادگی در رستوران‌ها و بسیاری از ابعاد دیگر رستوران ایرانی نشان می‌دهد که آیین رستوران رفتن راهبرد تلفیقی برای تولید شادی تحکیم خانواده، تمرین مدنیت امروزی و مدرن و راهبردی شگفت‌انگیز برای ایران متجدد است.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده شاد و خوشبخت ایرانی

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×