"> مهمترین مولفه در یادگیری ریاضی چیست؟ - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

مهمترین مولفه در یادگیری ریاضی چیست؟

مهمترین مولفه در یادگیری ریاضی چیست؟ آیا هوش و IO تاثیر بیشتری بر خواندن و یادگیری ریاضی دارد یا استعداد. شاید هم انگیزه و تکنیک‌ یادگیری.

مهمترین مولفه در یادگیری ریاضی چیست؟

مهمترین مولفه در یادگیری ریاضی چیست؟

چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم؟ بسیاری از دانش آموزان زمانی که به کنکور می رسند دنبال راه حلی هایی می گرددند تا بهترین نتیجه را در کنکور بگیرند.

این خیلی خوب است اما اگر از مقطع ابتدایی ، مقطع اول متوسطه و سپس در مقطع دوم متوسطه سعی می کردند جواب چگونه ریاضی بخوانیم؟ را به طور عملی درک کنند، امروزه به مراتب مشکلات کمتری داشتند.

خب براستی مهمترین مولفه در یادگیری ریاضی چیست؟


طبق تحقیق در مورد چگونه ریاضی بخوانیم؟ طبق انگیزه و تکنیک‌ یادگیری مهمترین مولفه‌ها در یادگیری ریاضی

مطالعات جدید نشان می‌دهد انگیزه تلاش و تکنیک‌های مطالعاتی مناسب و نه بهره هوشی به داشتن مهارت‌های ریاضیاتی خوب می‌انجامند.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد انگیزه تلاش و تکنیک‌های مطالعاتی مناسب و به داشتن مهارت‌های ریاضیاتی خوب می‌انجامند؛ نه بهره هوشی و استعداد ریاضی.

نتایج این مطالعات نشان می‌دهد وادار کردن کودکان به مطالعه ریاضی امری بی‌ثمر است. و باید انگیزه تلاش و تکنیک های مطالعاتی را افزایش داد.

محققان روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا در پژوهشی بیش از سه هزار و 500 کودک آلمانی را تحلیل کردند و دریافتند که دانش‌آموزان با انگیزه و دارای استراتژی‌های یادگیری مناسب بالاترین میزان موفقیت را در ریاضیات کسب کردند.

به گفته کو مورایاما از این دانشگاه، بهره هوشی یا همان IQ برخلاف تصورات پیشین چنین اثری را از خود نشان نداد.

پیشنهاد مطالعه:  روش های مطالعه - روش پس ختام-روش PQ 4R

وی و همکارانش همچنین طی یک نظرسنجی از نمونه‌ موردی‌هایشان، میزان انگیزه درونی آن‌ها برای مطالعه ریاضیات را اندازه‌گیری کردند.

به علاوه، این دانشمندان میزان ترغیب شدن دانش‌آموزان مزبور توسط مولفه‌های خارجی از قبیل گرفتن نمره خوب در درس ریاضی را مطالعه کردند.

در این پژوهش این موضوع که کودکان حاضر تا چه میزان بر حفظیات طوطی وار در مقابل استراتژی‌های یادگیری عمیق تکیه می‌کردند، نیز بررسی شد.

در ابتدا اشخاص دارای بهره هوشی بالا در درس ریاضی به بهترین نحو عمل کردند اما طی فرایند پژوهش ثابت شد که تکنیک‌های یادگیری و همچنین انگیزه و نه بهره هوشی بیشترین میزان موفقیت در این درس را پیش‌بینی کردند.

در پژوهش انجام شده کودکان با بهره هوشی بالا هیچ جهشی در کسب موفقیت از خود بروز ندادند.

جزئیات این مطالعه علمی در سال 2013 میلادی در Child Development انتشار یافت.

منبع : ايسنا

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×