"> معنی معنا از دیدگاه روان شناسی مثبت نگر - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

معنی معنا از دیدگاه روان شناسی مثبت نگر

معنی معنا از دیدگاه  روان شناسی مثبت نگر

معنی معنا از دیدگاه روان شناسی مثبت نگر

معنا از دیدگاه  روان شناسی مثبت نگر

معنا را می توان به عنوان یک منبع روانی مهم در نظر گرفت. فانوسی که روشنایی بر رویدادهای زندگی افراد می تاباند. www.mehcom.com

و به افراد این توانایی را می دهد که از تجارب مثبت و منفی خود در گذشته، قدرت و درک بدست آورند و دیدگاهی نسبت به وضع کنونی خود داشته باشند و به سمت آینده ای ارزشمند پیشروی کنند.

سهم فراگیر معنا به عنوان یک ویژگی حیاتی جهت رسیدن به یک زندگی پویا و رضایت بخش در کتاب راهنمایی روانشناسی مثبت آکسفورد  اثر اشتگر (2009 ص 685) به خوبی مشخص شده است:

♦️«از بین رفتن معنایی که افراد از زندگی خود در می یابند، باعث از بین رفتن ریسمان ارتباط دهنده ای می شود که ویژگی های مورد پسند و مطلوب زندگی افراد به آن متصل است. زندگی بدون معنا صرفا رشته ای از رویداد هایی خواهد بود که نمی‌توانند به صورت یک هدف یکپارچه و کلی ترکیب شوند.»

✳️در حقیقت این تصویر جدید از معنا مانند ارتباطی است که حالات، ویژگی ها و تجربیات مختلف انسان را به صورت یک واحد یکپارچه بهم متصل می کند،

که توجه به این موضوع هنگام درنظرگرفتن تحقیقات در این زمینه و همچنین برای رسیدن به تعریف و درکی صحیح تر و دقیق تر از مفهوم معنا بسیار حیاتی است.

همانطور که اسکار واید  می گوید:” زندگی کردن یکی از نادرترین چیزها در دنیاست. اکثر مردم فقط وجود دارند، همین.”

ما واقعا چه زمانی صرفا وجود نداریم و زندگی می کنیم؟ یک زندگی کامل، معنادار و درست به چه معناست؟ معنی زندگی کردن مخالف “خط صاف” است؛ www.mehcom.com

پیشنهاد مطالعه:  خودخواهی در کودکان

یعنی بالا و پایین، برد و باخت، شادی و غم، نور و تاریکی، پیروزی و تراژدی و موفقیت و مصیبت دارد. یک زندگی با ارزش دیدگاهی یکپارچه از وضعیت انسان-مثبت و منفی- را با هم دارد.

☘ما به عنوان یک انسان، پیچیده و چندبعدی هستیم، در نتیجه تنها کاوش یک بخش از حقیقت(تنها مثبت یا منفی) زیانی برای کل مجموعه است.

داشتن یک دیدگاه وسیع و گسترده به جای جداسازی، به ما فرصتی برای یکپارچه ساختن می دهد.

درک کامل از معنای زندگی کردن و نه صرفا وجود داشتن، نیازمند یک دیدگاه متعادل از اشتیاق برای معنای فردی است که با مفاهیم و نکات ظریف، غنی و متعدد و همچنین افق ها و لحظات مختلف زندگی درآمیخته باشد.

☑️معنا از دیدگاه  روان شناسی مثبت نگر و روان شناسی اگزیستانسیال
?الکساندر باتیانی  و پنینیت روسو-نتزر
?مترجمین: پیمان رحیمی نژاد- فائزه پرداختی
ويراستار: مرضيه تكفلی

♦️اين كتاب به زودي در دسترس علاقه مندان خواهد بود

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×