"> معما های حضرت علی (ع) -معمای 8 نان-معمای 8 قرص نان - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

معما های حضرت علی (ع) -معمای 8 نان-معمای 8 قرص نان

مهکام-معمای خلاقانه – معمای سخت – معمای ریاضی-معمای 8 نان-معمای 8 قرص نان

معمای خلاقانهمعمای سختمعمای ریاضی

معمای 8 نانمعمای 8 قرص نان

یکی از معما های جالب و دشوار را که توسط حضرت علی (ع) حل شده است را با هم مرور می کنیم:
دو مرد يكي 5 قرص نان و ديگري 3 قرص نان در سفره گذاشتند و با همديگر شروع به خوردن آن كردند .شخص سومي پيدا شد و چون گرسنه بود و ناني به همراه نداشت با اجازه آنها در خوردن آن هشت گرده نان شركت نمود . نان ها را سه نفري خوردند تا تمام شد مردي كه از نان آن دو نفر خورده بود براي اينكه تحميلي به صاحبان نان نشود ، 8 درهم پول به آن دو نفر داد . و سپس از آنان جدا شد و رفت . مردي كه 5 نان داشت 5 درهم برداشت و 3 درهم آن را نيز به مرد ديگر داد . ولي او راضي نشد و مدعي بود كه 8 درهم بايد نصف شود . اختلافشان بالا گرفت و سر انجام جهت قضاوت به پيش حضرت علي ( ع ) رفتند .

حالا قبل از اینکه ادامه ماجرا که در اصل جواب و پاسخ معما را نیز در بردارد بخوانید شما معمای بالا حل کنید و بگویید که مردی که اگر عادلانه بخواهید قضاوت کنید به مردی که 5 نان داشت چند درهم می رسد ؟ و به مردی که 3 نان داشت چند درهم می رسد ؟

فکر کن عزیزم !

این یک معمای خلاقانه است !

یک معمای ریاضی

این معما بیشتر ار 1400 ساله که حل شده ها !

معمای سخت می خواستی !

پیشنهاد مطالعه:  معمای توپ بازی پینگ پنگ - معمای هوش و خلاقیت

معمای محاسباتی!

معمای جالب می خواستی ؟

نمی تونی ؟

فکر کن؟

اگه راست می گی ؟ به پاسخ معما نگاه نکن !

جواب معماپاسخ معماحل معما

ادامه داستان و فهمیدن اینکه جواب چیه ؟ و امام علی (ع) چگونه قضاوت کرد و چگونه معما را حل کرد

حضرت ابتدا از آنان خواست كه بر سر يك مسئله بي اهميت لجاجت نكنند و با هم سازش نمايند . اما آنها نپذيرفتند . حضرت علي فرمودند بايداز اين 8 درهم 7 درهم را صاحب پنج گرده نان بردارد و 1 درهم را صاحب سه گرده نان ، همه حاضران تعجب كردند . حضرت فرمودند سه نفر 8 گرده نان خورده اند و يكي از آنها به عنوان يك سوم آن 8 گرده نان ، 8 درهم داده است . در نتيجه بهاي تمام نان 24 ( 8*3 ) در هم مي شود و در نتيجه بهاي هر قرص نان 3 درهم ، آن كس كه 5 گرده نان داشته ( 15=3*5 ) بهاي نان او 15 درهم مي شود كه به اندازه 8 درهم خودش خورده و 7 درهم نيز طلبكار است و آن كس كه سه گرده نان داشته بهاي نان او 9 درهم مي شود كه به اندازه 8 درهم خودش خورده و 1 درهم نيز طلب كار است . با اين قضاوت اختلاف آن دو نفر از بين مي رود .

یک مژده به تمام دوستداران معما و سرگرمی

بازی های تقویت کننده هوش و حافظه

بازی های تقویت کننده هوش و حافظه

مجموعه ای از بهترین بازی های و سرگرمی های فکری جالب

بازی های تقویت کننده هوش و حافظه

فقط کافیست برای دیدن این مجموعه زیبا کلیک کنید !!

پیشنهاد مطالعه:  تست هوش تصویری 2 - هر چه بیشتر چهره پیدا کنی با هوش تری!
about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×