"> محبوب شکاک من-همسر شکاک من - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

محبوب شکاک من-همسر شکاک من

محبوب شکاک من-همسر شکاک منwww.mehcom.com

محبوب شکاک من-همسر شکاک منwww.mehcom.com

محبوب شکاک من برگرفته از کتاب عشق ویرانگر

محبوب شکاک من-همسر شکاک من برگرفته از کتاب عشق ویرانگر نوشته براد جانسون می باشد. در این قسمت به معرفی کسانی می پردازد که در رابطه عشقی که با همسرشان برقرار می کنند از یک شخصیت ناسالم و پارنوئیدی رنج می برند که این موضوع روی زندگی مشترک آنها می تواند تاثیرات مخربی داشته باشد.

پس چه خوب است که دختران و پسران جوان ما  برروی این مطلب دقت توجه داشته باشند.

عشاق عجیب و غریب و غیرعادی:

 محبوب شکاک-Doubting Partner

شخصیت پارانوئید- Paranoid Personality

علائم شخصیت پارانوئید

او گمان می کند که شما به او صدمه می زنید، از او سوء استفاده می کنید یا او را تا حدی فریب می دهید.

-به نظر می رسد به طور دائم به این فکر می کند که آیا شما به او وفادار هستید؟

-او در اینکه به شما اعتماد کند تردید دارد و از این می ترسد که مبادا شما از اطلاعاتی که در باره او دارید ،علیه او استفاده کنید.

-او حرفهای شما را حتی اگر در تحسین و تمجیدش باشد نیز به گونه ای منفی، تهدید کننده و تحقیر کننده تعبیر و تفسیر می کند.

-هنگامی که او احساس می کند از سوی فردی مورد تحقیر،توهین یا بی اعتنایی واقع شده است (که غالبا چنین احساسی دارد) به احتمال زیاد کینه فرد را برای همیشه به دل می گیرد.

-او به آسانی احساس می کند که مورد حمله واقع شده است و به سرعت با خشم و پرخاشگری به مقابله بر می خیزد

-به نظر می رسد او همواره به وفاداری شما مشکوک است و همواره احتمال می دهد که شما به او خیانت می کنید و در این رابه از شما بازجویی می کند.

آیا هیچ یک از موارد فوق برای تان آشنا به نظر نمی رسد؟آیا با فردی شکاک، بی اعتماد و متهم کننده رابطه عاطفی داشته اید؟آیا محبوب کنونی شما فردی شکاک و بدبین است؟

به طور کلی افراد بسیار شکاک که در اصطلاح روان شناسی به آنها پارانوئبد گفته می شود،افراد خطر ناکی هستند و می توانند به افراد پیرامون خود از نظر فیزیکی یا روانی آسیب وارد کنند.چگونه می توان فرد پارانوئید را شناسایی و از رابطه با او اجتناب کرد؟ اگر شما عاشق فردی پارانوئید هستید،چه کاری از دستتان ساخته است؟

داستان جولیا

هنگامی که به مارکس فکر می کنم از احساسی که در برخورد اول با او به من دست داد واقعا متعجب میشوم. او فردی بسیار زیبا ، شیک پوش و ساکت و آرام بود: آرامش و سکوتی حاکی از ابهت و وقاری پر معنا. هنگامی که او به بخش ما منتقل شد تعدادی از همکاران زن من شیفته و واله او شدند. من نیز قبول می کنم که از همان ابتدا مجذوب او شدم البته او از همان ابتدا مشکوک به نظر می آمد مثلا از بیان هر چیزی در مورد خودش و یا توضیح اینکه چرا به بخش ما منتقل شده است ، اجتناب میکرد. همچنین او فردی عصبی به نظر می رسید و خود را داخل شوخی های معمول در محیط کاری ، نمی کرد . او گاهی پس از شنیدن یک جوک لبخندی بر لبانش نقش می بست، اما من فکر می کنم در همان لحظه به این فکر بود که آیا این جوک در مورد او گفته شده است؟ و گویا این احتمال را نیز می داد که همکارانش پشت سرش حرف می زنند و او را مسخره می کنند در چنین لحظه هایی او آزرده و آسیب پذیر به نظر می رسید،چیزی که تا حدی برای من خوشایند جلوه می کرد.

هنگامی که ماکس برای اولین بار از من دعوت کرد با او بیرون بروم، بسیار مشتاق و پرشور به نظر می رسید. اولین دیدارهای ما بسیار واقعا دلچسب بود.به نظر می رسید که ماکس نیاز به اطمینان خاطر از سوی من داشت و من نیز به او اطمینان می دادم.به طور مثال،او از من می پرسید که آیا ممکن است با مردان دیگری هم ارتباط برقرار کنم. به نظر می رسیداز این می ترسید که من به سمت مرد دیگری جلب شوم. من اکنون می فهمم که حتی پس از اینکه به او اطمینان می دادم که هرگز به مرد دیگری علاقه ندارم ، باز هم به درستی حرفهای من شک داشت. همچنین به نظر می رسیداز اینکه همکارانش او را دوست نداشته باشندهراس داشت و همواره می خواست بداند که آنها پشت سر او چه می گویند. او چندین بار در مورد برخی از همکارانمان بدگویی کرد که من آن را به حساب این گذاشتم که آنها او را عصبانی کرده اند،یا اینکه می خواهد من فقط به او توجه داشته باشم. اگر چه من در چنین لحظه هایی تلاشش میکردم که به ماکس اطمینان خاطر دهم که جز او به کسی توجه ندارم،اما با افزایش تعداد این گونه موارد، من اندک اندک نگران شدم که مبادا ماکس از نظر روانی ایرادی داشته باشد. همچنین من متوجه شدم که گفتگوهای میان ما فقط و فقط به من اختصاص یافته است، نه به خاطر اینکه من دوست داشته باشم فقط در مورد خودم حرف بزنم ، بلکه ماکس به شدت تمایل داشت که هر بیشتر در مورد گذشته من ، عقاید من درباره موضوعات مختلف و امثال آن بداند. از سوی دیگر ، پس از مدتی متوجه شدم که من تقریبا چیزی درباره ماکس نمی دانم:در حقیقت او به طور عمد از هرگونه گفتگوی صمیمانه درباره خودش اجتناب می کرد. نیازی به گفتن ندارد که این کار او تا چه حد مرا ناراحت می ساخت.

پیشنهاد مطالعه:  انواع استرس در ازدواج

با اینکه من تا حدی متوجه احساس عدم امنیت ماکس شده بودم ، اما او هنوز برای من جذاب و دوست داشتنی بود. هنوز درست نمی دانم چه شد که برای چهارمین باری که با هم تنها بودیم من به او اجازه دادم که مرا تصاحب کند. سپس عجیب ترین چیز ممکن به وقوع پیوست . جریان از این قرار بود که من داشتم از خوبی های ماکس تعریف می کردم که ناگهان او حالت دفاعی به خود گرفت . گویا گمان میکرد که من او را مسخره می کنم. هر چه من بیشتر تلاش می کردم او را قانع کنم که اشتباه می کند ، او بیشتر اطمینان می یافت که اشتباه نکرده است . عجیب تر از همه اینکه من کم کم قانع شدم که او درست می گوید و به همین دلیل از اینکه سبب آزار او شدم ، احساس گناه می کردم و انون می فهمم که من تا چه حد احمقانه فکر می کردم .

روز بعد او به داخل دفتر من آمد و دید که من با چند تن از دوستانم در حال خندیدن هستیم . اگر چه موضوع خنده ما اصلا ارتباطی با ماکس نداشت اما از حالت چهره او متوجه شدم که بسیار آزرده و عصبانی شده است . انگار که ما داشتیم درباره او حرف می زدیم و او را مسخره می کردیم. شب آن روز او به من تلفن کرد و حرف های عجیب و غریبی به من زد تا جایی که یادم مانده است او گفت”آیا به دوستانت گفتی که من و مارکس … شده ایم؟ اگر من با تو صمیمی شدم به خاطر این بود که به تو اعتماد کردم”همچنین او گفت که یکی از همکاران مان به نام استیو از دست او عصبانی است، چون مدتی است که رفتارش با او تغییر کرده است . من که بی نهایت عصبانی شده بودم به طعنه گفتم :”آره تو درست می گویی من به استیو گفتم که ما با هم … شده ایم”و سپس او را به فحش کشیدم. ماکس که عصبانیت شدید مرا دید کوتاه آمد و از من عذر خواهی کرد،اما معلوم بود که هنوز شک او نسبت به من رفع نشده است .

تا چند روز همه چیز عادی بود و ما چند بار دیگر در بیرون از محل کار با هم ملاقات کردیم اما از آن به بعد رابطه ما رو به وخامت گذاشت او هرشب چندین بار به من تلفن می کرد و اگر خط من مشغول بود،مرا مورد بازجویی قرار می داد و مرا متهم می کرد که با مرد دیگری در حال صحبت بودم . چندین بار نیز که شب هنگام به همراه یکی از دوستانم برای خرید از خانه بیرون رفته بودم  هنگامی که به خانه برگشتم دیدم که ماکس روی پیغام گیر تلفن پیغام گذاشته است. اگر او در این پیغام خود تلاش کرده بود که ناراحتی خود را آشکار نسازد اما از لحنش مشخص بود که از دست من عصبانی است و نسبت به اینکه من آن موقع شب کجا هستم مشکوک است . پیغام های او غالبا این گونه بودند”کجایی جولیا؟اگر قرار است ما با هم باشیم ، من باید بتوانم به تو اعتماد کنم، من باید به وفاداری تو اطمینان داشته باشم ، تا نهال عشق ما بزرگتر شود”همچنین او چیزهای عجیبی در مورد همکارانمان بیان می داشت او می گفت که آنها می خواهند طرح های اقتصادی او را بدزدند و از آن بهره برداری کنند. او حتی یکبار به طور ضمنی اظهار داشت که فکر می کند من با یکی از مردان همکارمان دوست شده ام.

خیلی زود متوجه شدم که فقط من نیستم که از رفتار او تعجب می کنم. یک روز مارگریت ، سرپرست قسمتی که من در آن کار می کردم ، به من گفت که زیاد به ماکس نزدیک نشوم . او گفت که همکاران او از دست بدگمانی های او به ستوه آمده اند،تا جایی که صراحتا تقاضای انتقال او به بخش دیگری را کرده بودند. او همکاران خود را به طور مبهم و غیر مستقیم تهدید کرده بود و گفته بود اگر کسی بخواهد طرح های او را بدزدد”بیش از آنچه گمان می کند برایش گران تمام خواهد شد”حال ماکس به فردی همیشه عصبی تبدیل شده بود . من بعید می دانم که او می توانست به کسی حتی به من اعتماد کند. یک روز صبح مارگریت مرا به کناری کشید، او خیلی نگران به نطر می رسید و من حدس زدم که هر چه هست بایستی که پای ماکس در میان باشد. او با سرپرست قبلی ماکس تماس گرفته بود و علت انتقال ماکس به این بخش را جویا شده بود. علت همانی بود که ما در اینجا با آن مواجه بودیم . او به طور مداوم همکارانش را متهم کرده بود که قصد دارند طرح هایش را بدزدند و آینده کاری او را از بین ببرند. همکاری کارکنان بخش با او غیر ممکن شده بود. سر انجام سرپرست ماکس به طور جدی به او پیشنهاد کرده بود که یا به بخش دیگری برود یا اخراج است.

پیشنهاد مطالعه:  مهکام | با چه کسانی ازدواج نکنیم!

چنین خبری مرا به شدت به فکر فرو برد و سبب شد که من به طور کامل از ماکس فاصله بگیرم. او به طور مداوم به من تلفن می کرد و با ماشین اطراف خانه ام می چرخید و از من می خواست با او بیرون بروم و من به او گفتم که دیگر مایل به رابطه با او نیستم، در طی این مدت از ترس آزار او در تمام مدتی که در خانه بودم یکی از دوستان دخترم با من به سر می برد. در نهایت ، در محل کارم به صورت کتبی از او به سرپرست بخش شکایت کردم و درخواست کردم که از او بخواهند در محل کار وارد دفتر من نشود. به دنبال این شکایت، ماکس اخراج شد. باید بگویم که هیچ کس از رفتن او ناراحت نبود. در واقع احساس می شد که پس از مدت ها همه ما نفس راحتی کشیدیم. من از آن پس خبری از او نداشتم. آرزو می کنم که از این پس نیز نداشته باشم. در پایان باید بگویم که برای همه زن هایی که با مرد های شکاک زندگی می کنند، احساس تاسف می کنم.

محبوب شکاک:

همه ما اذعان داریم که در این زمانه محتاط بودن و حالت دفاعی داشتن تا حدی معقولانه محسوب می شود چرا که آدم های ساده لوح و خوش بین همواره در معرض آزار و سوء استفاده قرار دارند. همه انسانها برای آنکه زندگی ، خوبی داشته باشند، لازم است بتوانند در مواقع ضروری از خود در مقابل خطر های زندگی، از جمله روابط آزار دهنده دفاع کنند. هنگامی که فرد محبوب ما به طور مداوم به ما شک دارد و به ما اعتماد نمی کند در این صورت ما با فردی دارای اختلال شخصیت پارانوئید وارد ارتباط شده ایم. این اختلال شخصیت بسیار فراسوتر از احتیاط های لازم در روابط بین فردی عمل می کند. یک فرد پارانوئید در تمام مدت در هراس و عدم اعتماد به دیگران به سر می برد . او عقیده دارد که نمی توان به دیگران واقعا اعتماد کرد و همه افراد موذی و مغرض هستند و نسبت به او سوء نیت دارند.بنابراین شعار یک فرد پارانوئید به احتمال زیاد چنین است:”به کسی اعتماد نداشته باش” از آنجایی که اعتماد فرد پارانوئید به دیگران در نقطه ای از رشد او زایل شده است حال بی وقفه در این فکر است که چگونه از خود در قبال حملات بی امان و بی پایان فردی که پیرامون او را گرفته اند،دفاع کند.این گونه افراد اعتقاد دارند حتی اگر هیچ دلیل واضحی وجود نداشته باشد،باز هم دیگران قصد آزار و اذیت او را دارند و جهان جای خطرناکی است. از نگاه یک فرد پارانوئید همه افراد از جمله شما در معرض اتهام به داشتن سوءنیت قرار دارند. او فقط در یک جزیره غیر مسکونی احساس امنیت میکند.

برای یک فرد پارانوئید شوخی های سالم و عادی دیگران با او،حتی هنگامی که از سوی دیگران مورد تحسین و تمجید واقع می شود،به مثابه تمسخر و تحقیر و تهدید تلقی می شود.آنها از نظر اطرافیان خود ، افرادی خشک،رسمی، بی احساس و فاقد حس شوخ طبعی هستند.آنها غالبا به احساس تحقیر یا توهین به شدت واکنش نشان می دهند. فقدان اعتماد آنها به دیگران سبب می شودکه در مقابل هر گونه تاثیر پذیری از سوی دیگران، از خود مقاومت نشان دهند. هیچ کس حتی همسر آنها برای آنها به قدر کافی قابل اعتماد نیست.افراد پارانوئید به افراد کینه ای شهرت دارند.آنها گناه کسی را نمی بخشند، حتی اگر در مورد او اشتباه کرده باشند.آنچه همسر یا فرد محبوب یک فرد پارانوئید را آزار می دهد، این است که فرد پارانوئید همواره خود را محق و غیر قابل سرزنش می داند و به جای آنکه نقش خود را در مشکلات به وجود آمده به رسمیت بشناسد دیگران را عامل مشکل خود تلقی کرده و به سرزنش آنها می پردازد. افرا پارانوئید غالبا افرادی عصبی، غیر قابل انعطاف، پرخاشگر،متهم کننده،سرزنشگر و نامناسب برای همکاری هستند.

از نظر فرایندهای فکری، افراد پارانوئید دارای افکاری دو قطبی هستند.آنها دنیا را یا سفید یا سیاه می بینند.بنابراین ، افراد پیرامون آنها در خدمت آنها هستند یا علیه آنها موضع گرفته اند. بنابراین شما همواره باید احساس وفاداری خود را به او اعلام دارید یا آنکه به طور مداوم متهم به خیانت شوید.علاوه بر این او شواهد عینی علیه باور های پارانوئیدی خود را نادیده گرفته و یا تخریب می کند تا بدین وسیله همچنان برای خودش ثابت کند که دنیا و افراد ساکن در آن دشمن و غیر قابل اعتماد هستند.

پیشنهاد مطالعه:  عشق چیست؟

به مرور زمان فرد پارانوئید غیر قابل تحمل شده و از سوی دیگران طرد می شود و همین سبب می شود که او بیشتر نسبت به دشمنی دیگران به خودش اطمینان یابد. در حقیقت ایجاد رابطه عاطفی با فرد پارانوئید تقریبا غیر ممکن است ، زیرا چنین فردی از صمیمیت و عاطفه لازم برای ایجاد و حفظ چنین رابطه ای برخوردار نیست.

شکل گیری اختلال شخصیت پارانوئید

فرد پارانوئید غالبا در کودکی به صورت فردی تنها،حساس و با رفتار و روحیه ای عجیب و غریب دیده می شود .او در کودکی از روابط محدودی برخوردار بوده و احتمالا توسط دیگر بچه ها مورد تمسخر و طرد واقع می شده است. علاوه بر این،حداقل یکی از والدین فرد پارانوئید فردی بی عاطفه،سخت گیر و تحقیرکننده بوده است. در نتیجه در همان کودکی این پیام به او القا می شود که مرتکب خطا شده اند و سزاوار مجازات اند.

یک فرد پارانوئید در یک رابطه عاطفی به عنوان فردی شکاک و درد ساز شناخته می شود. اگر شما با یک فرد پارانوئید رابطه عاطفی برقرار کرده اید به تدریج متوجه خواهید شد که حتی پس از گذشت از مرحله اول آشنایی، داشتن رابطه عاطفی با چنین فردی بسیار دشوار است چرا که شک و عدم اعتماد او به شما هیچ گاه پایانی نخواهد داشت. هرچند شما در رفتارهای خود حسن نیت داشته باشید ،اما فرد پارانوئید با عینک بدبینی به تحلیل رفتارهای شما خواهد پرداخت تا آثاری از قصد آزار و فریب را در آنها بیابد. شما متوجه خواهید شدکه محبوب پارانوئید شما هر لحظه در حالت دفاعی به سر می برد، زیرا هر لحظه گمان می کند که واقعه نا خوشایندی اتفاق خواهد افتاد. فرد پارانوئید، فردی دفاعی، نگران از دست دادن کنترل خود و دارای ذهنی است که به طور  دائم مشغول ارزیابی وفاداری اطرافیان خود است . چنین فردی گویا قادر به درک این نکته نیست که موجب برانگیختن خشم دیگران می شود. به گفته فروید،مکانیسم دفاع اصلی فرد پارانوئید فرافکنی است: یعنی انکار کامل خشم و دشمنی خود و دیدن آنها در دیگران.

شاید موضوع نگران کننده تر این باشد که فرد پارانوئید در صورت احساس توهین و انتقاد ممکن است که دست به واکنش های شدید هیجانی یا حتی فیزیکی بزند. فرد پارانوئید به عنوان فردی کینه ای غالبا در حال مجادله و شکایت یا کناره گیری از دیگران و رفتن به لاک سکوت است..

متاسفانه فرد پارانوئید فاقد توانایی لازم برای صمیمی شده و خود افشایی و اعتماد به دیگران است. فرد پارانوئید هنگامی که احساس کند مورد آزار و تمسخر قرار گرفته است،ممکن است حالت یک فرد تهدید کننده را به خود بگیرد با این وجود،به یاد داشته باشید که منشا خشم و خصومت یک فرد پارانوئید،احساس ترس او از دیگران است.

در پایان باید متذکر شد بسیاری از مشکلات روانی را با مشاور یا روانشناس درمیان بگذارید.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده -همسرداری موفق

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق-www.mehcom.com

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق خرید اینترنتی اموزش مسائل زناشویی ،خرید پستی آموزش روابط زناشویی ، آموزش رفتارهای زناشویی، خرید اینترنتی دی وی دی آموزش روابط زناشویی آموزش خانواده : آموزش رفتارهای زناشویی آموزش تحکیم پیوند زناشویی آیا شما هم بدنبال داشتن یک خانواده موفق هستید ؟ آیا شما می خواهید که بهترین همسر دنیا باشید ؟ … ادامه مطلب »

******************************************************************************

1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی برای خانواده موفق داشتن

1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی برای خانواده موفق داشتن

 1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی – اورجینال چگونه خانواده ای موفق داشته باشیم ؟ راز و رمز زندگی خوب چیست ؟ روش های موفقیت در زندگی مشترک را بیاموزیم ؟ دسته نرم افزار کاربردی زیردسته روانشناسی و متافیزیک آموزش بهبود کیفیت زندگی- اورجینال آموزش داشتن زندگی آرام- اورجینال کلیدهای بهبود زندگی- اورجینال به یکدیگر مهر بورزید اما از مهربند … ادامه مطلب »

******************************************************************************

نرم افزار فوق العاده برای تناسب اندام-چاق شدن-لاغر شدن

نرم افزار رژیم غذایی و تناسب اندام

تناسب اندام – چاق شدن – لاغر شدن مجموعه رژیم غذایی و تناسب اندام صدف چگونه تناسب اندام داشته باشیم ؟ چگونه لاغر شویم ؟ چگونه چاق شویم ؟ چگونه بدون رژیم لاغر شویم ؟ چگونه بدنی زیبا داشته باشیم ؟ چگونه بدون ورزش لاغر شویم ؟ چگونه رژیم لاغری بگیریم ؟ چگونه رژیم غذایی بگیریم ؟ چگونه مراقب اضافه … ادامه مطلب »

******************************************************************************

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید دی وی دی آموزش خیاطی خانم عمرانی خرید آموزش خیاطی عمرانی ،خیاطی خانم عمرانی برنامه خانواده، خیاطی خانم عمرانی خانه ی مهر،خیاطی خانم عمرانی در شبکه جام جم ،خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده،خیاطی خانم سیما عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید،آموزش خیاطی تصویری خانم عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی با  نمایش فیلم،آموزش خیاطی مبتدی،خرید سی دی آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی خانم سیما … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×