"> قسمت سوم : 20 نکته برای تمرکز حواس در زمان مطالعه - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

قسمت سوم : 20 نکته برای تمرکز حواس در زمان مطالعه

قسمت سوم : 20 نکته برای تمرکز حواس در زمان مطالعه – من با تمرکز حواس مشکل دارم. بچه ی من موقع خواندن درس حواسش پرت می شود؟ از چه روشهایی باید برای پیشگیری از حواس پرتی استفاده کنیم؟

روشهای ایجاد تمرکز فکر در هنگام درس خواندن و مطالعه چیست؟ دانش آموز یا دانشجو نیاز به یادگیری روشهای تمرکز حواس در هنگام مطالعه و درس خواندن دارد.

قسمت سوم 20 نکته برای تمرکز حواس در زمان مطالعه

قسمت سوم 20 نکته برای تمرکز حواس در زمان مطالعه

قسمت سوم : 20 نکته برای تمرکز حواس در زمان مطالعه

می توانید از ابتدای بحث با ما باشید: قسمت اول: 20 نکته برای تمرکز حواس در زمان مطالعه

6. خط کشیدن زیر مطالب مهم

استفاده از این روش، یکی از شایع ترین روش هایی است که اغلب دانشجویان از آن استفاده می کنند. هنگام مطالعه، با استفاده از یک مداد، و مطالب مهم و اساسی را علامت گذاری کنید؛

زیرا برای مشخص نمودن مطالب مهم و اساسی، خط کشیدن زیر آنها لازم است.

7. داشتن علاقه به مطالعه

علاقه به مطالعه، یکی از شرایط اصلی و اساسی ایجاد تمرکز حواس، هنگام مطالعه است. وقتی خواننده به موضوعی علاقه مند می شود، خود به خود بر آن تمرکز می کند؛

بیشتر دقت می کند و به راحتی مطالب را به حافظه می سپارد و بعد هم خیلی راحت آن را به خاطر می آورد.

سعی کنید با ایجاد انگیزه های نیرومند و در نظر گرفتن هدف هایی که برایتان مهم و جالب توجه است، نسبت به مطالعه، شوق و علاقه پیدا کنید.

موقعیت هایی را که نمی توانید در آنها تمرکز حواس داشته باشید، تجزیه و تحلیل کنید؛ احساسات خود را مورد بررسی قرار دهید و بدانید که چه عواملی افکار شما را دگرگون می کنند.

پیشنهاد مطالعه:  عوامل مؤثر در موفقیت تحصیلی كودكان و نوجوانان

افکار منفی و بیمارگونه را از خود دور کنید و هر موقعیت را تا حدی که می توانید، به طور منطقی، تعبیر و تفسیر کنید.

 

8. تعیین زمان و مکان مطالعه

یکی از راه های برقراری تمرکز حواس، این است که مطالعه در ساعتی از روز انجام گیرد که برای فرد، مناسب تر است؛ اما تخمین مناسب ترین زمان برای مطالعه، کاری دشوار است و به عادت فرد بستگی دارد.

برخی افراد عادت دارند تا نیمه های شب بیدار بمانند و با استفاده از سکوت و آرامش شبانه، با خیال راحت و آسوده مطالعه کنند؛ اما برخی دیگر عادت دارند شب زود بخوابند و صبح زود از خواب بیدار شوند و به مطالعه بپردازند.

با این توصیف، تعیین زمان و مقدار مطالعه، باعث آگاهی از تمام زمینه مطالعه، برقراری تمرکز، عدم سردرگمی، جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی و فهم بهتر مطالب می شود.

 

9- یادبگیر که بگویی نه

زمانی که تصمیم گرفتید مطالعه کنید، اما دوستان یا هم اتاق های شما درخواست می کنند که دور هم جمع شوید، هنر گفتن نه را در خود تقویت کنید.

اگر این اراده در شما ضعیف است، می توانید روی در اتاق مطالعه خود بنویسید:

لطفا «مزاحم نشوید». اگر موفق نشدید، می توانید کارهای دیگری انجام دهید که نشان دهد شما دوست ندارید که کسی باعث از هم گسیختن افکار شما شود.

بخشهای دیگر این مجموعه:

قسمت اول: 20 نکته برای تمرکز حواس در زمان مطالعه

قسمت دوم : 20 نکته برای تمرکز حواس در زمان مطالعه

قسمت سوم : 20 نکته برای تمرکز حواس در زمان مطالعه

پیشنهاد مطالعه:  روش های مطالعه و درس خواندن-تمرین افزایش دقت و دقیق خوانی مطالب

قسمت چهارم : 20 نکته برای تمرکز حواس در زمان مطالعه

قسمت پنجم : 20 نکته برای تمرکز حواس در زمان مطالعه

قسمت ششم : 20 نکته برای تمرکز حواس در زمان مطالعه

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×