"> فوائد مصرف کنجد - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

فوائد مصرف کنجد

خواص مصرف کنجد

خواص مصرف کنجد

مصرف کنجد در ایران  بسیار پایین است ویکی از دلایل آن به خاطر شناخته نشدن ارزش غذایی این ماده مهم میباشد اگر بانوان بدانند که مصرف کنجد از نازك شدن موها جلوگيري مي‌كند و مانع ريزش موها  مي‌شود در برنامه غذایی خانواده از این ماده غذایی مهم استفاده میکنندحتما مي‌دانيد كه كنجد چربي بسياري دارد اما اين چربي از نوع گياهي است. اين روغن داراي اسيدهاي چرب ضروري است كه در ساختمان پوست به عنوان يك جز اصلي محسوب مي‌شوند و در صورتي كه كمبودي از اين مواد مغذي ايجاد نشود پوست كاملا يكنواخت و نرم و لطيف به نظر مي‌رسد
کنجد در طول سال قابل دسترسی است و بسته به انواع آن در رنگ های مختلف به ویژه سفید، زرد، سیاه و قرمز یافت می شود.
کنجد علاوه بر این که منبع خیلی خوبی از منگنز و مس است. از نظر کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، ویتامین B1 ، روی و فیبرهای غذایی نیز منبع ارزشمندی به شمار می رود.
فیبرهای غذایی موجود در کنجد اثرات بسیار مفیدی دارند که شامل موارد زیر است:
– کاهش کلسترول خون در انسان
– حفاظت سلول های کبدی در مقابل آسیب های اکسیداتیو
– پیشگیری از فشارخون بالا
– افزایش ذخیره ی ویتامین ای
همچنین کنجد منبع بسیار خوبی از مس، کلسیم، منیزیم و روی است. تنها یک چهارم لیوان از آن، قابلیت تامین 4/70 درصد مس، 6/31 درصد منیزیم و 1/35 درصد از کلسیم مورد نیاز روزانه را دارد.
مس به دلیل حضور در بسیاری از سیستم های آنزیمی ضد التهابی و آنتی اکسیدانی ، نقش مهمی در کاهش درد و رفع التهاب در بیماری های آرتریت روماتوئید دارد.

پیشنهاد مطالعه:  آشنایی با خواص مرزه

 

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×