"> فرزندپروری-دوران طلایی برای رشد قد کودکان و نوجوانان - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

فرزندپروری-دوران طلایی برای رشد قد کودکان و نوجوانان

رشد قد کودکان

آیا شما هم جزء والدینی هستید که دغدغه رشد قد فرزندتان را دارید؟ آیا فرزند شما از نظر قد کوتاه تر از همسن و سالهای خودش است؟ چگونه می توان قد را افزایش داد؟ آیا افزایش قد امکان دارد؟ خلاصه اگر نسبت به رشد قد کودکتان نگران هستید مطلب زیر را بخوانید:

سن طلایی افزایش قد در کودکان در اصل سن بلوغ است و می‌توان با شناسایی فاکتورهای افزایش قد این میزان را به حداکثر خود رساند.

مهکام-فرزندپروری-دوران طلایی برای رشد قد کودکان و نوجوانان

مهکام-فرزندپروری-دوران طلایی برای رشد قد کودکان و نوجوانان

خانم دکتر الهام مزلقانی متخصص نوزادان و کودکان به خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیان داشتند: قد کودکان به مسائل ژنتیکی و هورمونی وابسته است.
توصیه ما به پدر و مادرهایی که به نسبت دارای قد کوتاه هستند توصیه می‌شود که مراقب باشند به موقع و قبل از سن بلوغ به پزشک مراجعه کنند تا پزشک با اقدام به موقع بتواند کمکی به افزایش قد کودک کند.
مزلقانی گفت: از موارد غیر ژنتیک می‌توان به کمبوی روی، کمبود خفیف پا شدید ویتامین A، آهن، کلسیم و ید اشاره کرد.
مزلقانی اظهار داشت: اگر کودکی قبل از بلوغ به پزشک مراجعه کند پزشک با بررسی منحنی رشد و مقایسه آن با استانداردهای جهانی اگر متوجه اختلافی شود تشخیص می‌دهد که کودک باید از نظر بیمار‌ی‌ها و اختلافات هورمونی بررسی و درمان شود و اگر از لحاظ هورمونی طبیعی تشخیص داده شد می‌توان با ترغیب کودک به ورزش و رژیم غذایی مناسب به افزایش قد کودک کمک کرد که حتی در مواقعی می‌توان ده سانتی‌متر به این افزایش قد کمک کنیم.
مزلقانی گفت: سن بلوغ در دختران دوازده تا چهارده سال است که این عدد در پسرها پانزده تا هفده سال می‌باشد که توصیه می‌شود کودکان ورزش‌هایی مثل والیبال و بسکتبال را مخصوصاً در سن ده تا هفده سالگی حتماً تجربه کنید چرا که این سن را می‌توان دوران طلایی برای رشد قد کودکان و نوجوانان دانست.
وی اذعان داشت: نیاز روزانه روی را می‌توان در مصرف غلات و آجیل جستجو کرد. هویچ، خرمالو و میوه‌هایی که به رنگ نارنجی هستند به علت وجود بتاکاروتن در آن‌ها که منبع خوب ویتامین A هستند، همچنین شیر، پنیر، گل کلم، برگ کلم و دانه کنجد هم منابع خوب ویتامین A هستند باید دانست که ویتامین C به جذب آهن در بدن کمک شایانی می‌کند، فقرآهن موجب می‌شود که کودک وزن گیری خوبی نداشته باشد و قدش کوتاه شود همچنین چربی زیاد باعث می‌شود که پروتئین به حد نیاز به بدن کودک نرسد علاوه بر تغذیه دو عامل بسیار مهم در روند رشد کودک بسیار موثر است اول خواب آرام شبانه که باید عمیق باشد دوم در زمان فعالیت روزانه است زیرا در حالت ذکر شده هورمون‌های رشد به خوبی ترشح می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:  چگونه با کودکان بیش فعال برخورد کنیم ؟

باورهای غلط والدین درباره افزایش قد فرزندان شان

دکتر فراهانی در رابطه با باورهای غلطی که در مردم وجود دارد گفت: چهار باور غلطی که تقریباً پدر و مادرها با آن درگیرند عبارتند از:

۱ –اینکه قد ارثی است وهیچ پدر و مادر قد کوتاهی نمی‌توانند فرزند بلند قدی داشته باشد.

۲- تجویز داروهای هورمونی قبل از سن بلوغ برای همه کودکان۳- مطمئن ترین راه افزایش قد جراحی است.

۴- دستگاه‌های لرزاننده و طب سوزنی راهی مناسب برای افزایش قد است.

والدین گرامی باید توجه داشته باشند که هیچ کدام از این باورها صحیح نیست و فاکتورهای افزایش قد ژنتیک، هورمون، ورزش، تغذیه سالم، سلامت بدن، تحرک، خواب کافی شب هستند.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده فرزندپروری همسرداری

تربیت فرزند و نیازهای روانی، عاطفی – خانواده آسمانی

تربیت فرزند و نیازهای روانی، عاطفی - خانواده خوشبخت-www.mehcom.com

تربیت فرزند و نیازهای روانی، عاطفی – خانواده آسمانی تربیت کودک ،تربیت فرزند ،چگونه بچه هایمان را تربیت کنیم،تربیت فرزند پسر، تربیت فرزند دختر ،تربیت فرزند در اسلام ،تربیت بچه ها، تربیت بچه ،چگونه فرزند تربیت کنیم ،چگونه فرزند خوب تربیت کنیم ،چگونه فرزند خود را خوب تربیت کنیم ،چگونه یک فرزند خوب تربیت کنیم ،چگونه بچه خوب تربیت کنیم … ادامه مطلب »

*********************************************

چگونه والدین خوبی باشیم ؟ روش های ارتباط با نوجوان و جوان

چگونه والدین بهتری باشیم ؟ روش های ارتباط با نوجوان و جوان-www.mehcom.com

چگونه والدین خوبی باشیم ؟ راه های برقراری ارتباط با کودکان نوجوانان و جوانان (خانم دکتر فردوسی پور)اورجینال چگونه والدین بهتری باشیم (خانم دکتر فردوسی پور)اورجینال چگونه والدین خوبی باشیم ؟ چگونه پدر و مادر خوبی باشیم ؟ چگونه پدر و مادر بهتری باشیم ؟ چگونه با نوجوانان رفتار کنیم ؟ چگونه با نوجوانان ارتباط برقرار کنیم؟ روش های ارتباط … ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  نکاتی که در فرزندپروری دینی در خانواده باید رعایت کنیم

*********************************************

مجموعه پزشک کودک – پزشک فرزند خود باشید

مجموعه پزشک کودک - اورجینال-www.mehcom.com

مجموعه پزشک کودک- آیا شما هم دنبال پزشک کودکان خوب می گردید ؟ آیا شما دوست دارید که یک پزشک کودک همیشه به شما جواب بگوید ؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده اید اگر خدای ناکرده در انتهای شب روزهای خاص تعطیل بچه ای علائمی از بیماری بروز داد باید چه کاری انجام دهید ؟ ما به … ادامه مطلب »

*********************************************

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی آموزش فرزندپروری موفق تربیت صحیح و اصولی کودک و نوجوان تربیت فرزندان از بدو تولد تا سه سالگی دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت کودک دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت نوجوان ما برای بسیاری از چیزها هزینه می کنیم مثلا برای تفریح برای سرگرمی برای خوردن و … برای یادگیری بسیاری … ادامه مطلب »

*********************************************

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی خرید آموزش خیاطی عمرانی ،خیاطی خانم عمرانی برنامه خانواده، خیاطی خانم عمرانی خانه ی مهر،خیاطی خانم عمرانی در شبکه جام جم ،خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده،خیاطی خانم سیما عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید،آموزش خیاطی تصویری خانم عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی با  نمایش فیلم،آموزش خیاطی مبتدی،خرید سی دی آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی خانم سیما … ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  تعامل فرزندخوانده با خواهر و برادر در خانواده

*********************************************

خرید اینترنتی آموزش بافتنی – زیبا بپوشید

خرید اینترنتی آموزش بافتنی

خرید اینترنتی آموزش بافتنی مزیت خرید اینترنتی آموزش بافتنی این است که با توجه به قیمت بالای پوشاک بافتنی با کمی هزینه برای خرید آموزش بافتنی براحتی می توانید با کمترین هزینه زیباترین ، قشنگ ترین لباس های بافتنی را برای خودتان و کسانی که دوستشان دارید ببافید . در ضمن حتی می توانید با بافتن و فروختن تولیدات خودتان … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×