"> راهکارهای موفقیت در ازدواج دوم، سوم و یا بیشتر - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

راهکارهای موفقیت در ازدواج دوم، سوم و یا بیشتر

راهکارهای موفقیت در ازدواج دوم، سوم و یا بیشتر- چکار کنیم که حداقل در ازدواج دوم شکست نخوریم؟ تا به حال سه بار ازدواج کرده ام و هر سه بار هم به طلاق کشیده شده است، چرا؟

چرا بعضی از زنها و مردها در ازدواج شکست می خورند؟ آیا بدشانس هستند؟ یا بلد نیستند که در زندگی چکار کنند؟ با ما باشید تا جواب سوالهایتان را در این زمینه پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه: چگونه ازدواج بدون شکست داشته باشیم ؟

راهکارهای موفقیت در ازدواج دوم، سوم و یا بیشتر

راهکارهای موفقیت در ازدواج دوم، سوم و یا بیشتر

راهکارهای موفقیت در ازدواج دوم

تحقیقات پژوهشی Pew که بر روی سرشماری سال ۲۰۱۳ ایالات متحده نشان می دهد که از هر ۱۰ ازدواج ۴ تای آنها، شامل یک همسر است که در گذشته ازدواج کرده است.

بیش از ۴۰ میلیون بزرگسال آمریکایی در ازدواج دوم، سوم یا چهارم (یا بیشتر) هستند. اما خبر بد این است که ۶۰ درصد از این ازدواج ها شکست خواهند خورد.

اگر هر دو طرف قبلا ازدواج کرده باشند، این درصد افزایش خواهد یافت. این زوج ها ۹۰ درصد بیشتر از زوج هایی که ازدواج اول شان است، احتمال دارد طلاق بگیرند.

به نظر می رسد افرادی که طلاق گرفته اند و اعتقاد به ازدواج دارند دوست دارند که ازدواج را دوباره امتحان کنند. شما فکر می کنید کسانی که از طلاق گرفته اند از تجربه خود درس می گیرند اما متاسفانه، داده ها از آن پشتیبانی نمی کنند.

تحقیقات نشان می دهد که افراد همان اشتباهاتی که در ازدواج اول خود داشته اند را انجام خواهند داد. اما این بدان معنا نیست که نمی توانند در ازدواج بعدی خود موفق شوند.

آنچه را که می خواهید، کار بر روی عواملی است که می تواند راه اندازی برای شکست دیگری باشد.

پیشنهاد مطالعه:  7 نکته درباره شما و ازدواج تان

طلاق تا آخر آخرش!

اگر شما همچنان به عصبانیت، صدمه زدن و ناراحتی از آنچه در ازدواج شما رخ داده است، ادامه دهید، اگر شما از همسر سابق خود نفرت دارید، تجربه دیگر برای شما مفید نخواهد بود.

شما هنوز هم با شوهر سابق خود به روشی منفی درگیر هستید. به عبارتی شما هنوز فرآیند طلاق را به پایان نرسانیده اید و هنوز در فکرتان با شوهرتان هستید!

مسئولیت سهم خود در طلاق را بپذیرید

یکی از دلایل بالا بودن نرخ طلاق در ازدواج های مجدد این است که آنها به اشتباهات خود ادامه می دهند.

اگر شما نمی خواهید تکرار شود، ضروری است که مسئولیت سهم خود در طلاق را به عهده بگیرید (مگر اینکه شما قربانی یک سوء استفاده شده باشید، که در این صورت به عقب نگاه کنید و ببینید که چه چیزی باعث شده بود که چشمان شما در برابر شخصیت واقعی شریک تان کور باشد).

یک تمرین مفید این است که فکر کنید چگونه داستان ازدواج و طلاق شما نوشته می شد به طوری تنها مقصر در طلاق شما بودید.

البته که این طور نیست، اما این روشی مفید است که خودتان در مورد نقش تان و آنچه که شما می توانستید انجام دهید تا چیزها متفاوت بشوند، را در نظر بگیرید.

به ندرت اتفاق می افتد که در طلاق فقط یک نفر مقصر باشد.

ارزیابی مجدد انتظارات خود

نگاهی دقیق به انتظارات خود از ازدواج داشته باشید و این که آیا آنها واقع بینانه هستند. شدت و تمرکز عشق جدید می تواند اعتیاد آور باشد. بپذیرید که هیچ کس کامل نیست. هیچ کس تمام انتظارات شما را برآورده نخواهد کرد.

آرام پیش بروید

تحقیقات نشان داده است ازدواج مجدد اگر در سال اول رابطه اتفاق بیفتد به شکست منجر خواهد شد. کارشناسان توصیه می کنند که وقت خود را علاوه بر اینکه صرف دوست داشتن و عشق می کنید، سعی کنید تبدیل به دوستان نزدیک برای هم شوید. که این امر دو تا سه سال طول خواهد کشید.

پیشنهاد مطالعه:  تشابه دیدگاه در رابطه با خانواده زن و شوهر

گذشته همسرتان را بپذیرید

مردم نمی توانند و نباید گذشته خود را پاک کنند. شما ممکن است آرزو کنید اولین و آخرین عشق او باشید، اما امکان پذیر نیست.

گذشته شریک تان چیزی است که او را ساخته است. آنها ممکن است عاشق شده باشند و ازدواج کرده باشند، ممکن فرزندی داشته باشند و قسمتی از توجه آنها برای فرزندشان باشد.

لازم است درباره لحظات خوبی که با شریک سابق خود داشتید، درباره لحظات بد خود و درسی که از آن گرفته اید، و همین طور درباره اینکه در حال حاضر و در آینده رابطه شما با آنها چطور خواهد بود، با شریک فعلی خود صحبت کنید.

با تعارضات و درگیری ها راحت باشید

درگیری و تعارضات چیزی نیست که بخواهید به هر قیمتی از آن اجتناب کنید. درگیری ها و تعارضات نشان می دهد که رابطه در حال رشد است.

اختلافات باید با کنجکاوی و نه حالت تدافعی و یا خشم مطرح شود. شما بیشتر در مورد یکدیگر یاد می گیرید و از طریق آنچه که یک یا هر دوی شما را ناراحت کرده است، یک رابطه قوی برقرار می کنید.

بازهم پول

یکی از بزرگ ترین دلایل شکست ازدواج مجدد درگیری و نزاع درباره امور مالی است. عاقلانه است که زن و شوهر درباره درآمد یکدیگر، مسئولیت ها و عادات خرج کردن یکدیگر اطلاع داشته باشند.

یک شریک ممکن است مسئولیت پرداخت نفقه یا حمایت از کودک خود را بر عهده داشته باشد، که به معنی کاهش منابع برای خانواده جدید است.

یکی دیگر ممکن است با پول زیاد یا بدهی بیشتر وارد رابطه شود. هر کدام ممکن است نظرات فراوانی در مورد نحوه مدیریت پول داشته باشد. برنامه ریزی دقیق مالی اغلب اختلافاتی را که باید حل شوند، در بر می گیرد.

پیشنهاد مطالعه:  برای داشتن زندگی ایده آل چه کنیم؟

پینشهاد مطالعه: مدیریت اقتصاد خانواده با کیست ؟ – مشاوره آنلاین مهکام

اکودکان را در صورت اطمینان درگیر ازدواج مجدد کنید

قبل از اینکه بچه ها را درگیر روابط خود کنید، کاملا مطمئن باشید که می خواهید ازدواج کنید. بچه های کوچک تر سریع علاقه مند می شوند و اگر شما با شریک خود بهم بزنید، او به عنوان یک شکست و از دست دادن دوباره آن را تجربه خواهد کرد.

نوجوانان به طور کلی بخاطر تمایلات جنسی والدین خجالت می کشند و در مقابل توقعات شما درباره ارتباط با کسی که از نظر آنها فردی اضافی است، دچار تعارض می شوند.

اگر شما رابطه خود را بهم بزنید ممکن است باعث ایجاد بدبینی نسبت به روابط در آنها شوید. پدر یا مادر خوانده شدن نیاز به برنامه ریزی، تعهد و درک دارد.

هم چنین نیاز به وقت و حوصله دارد. به طور متوسط، هنگامی که یک زن و شوهر ازدواج می کند، سه تا پنج سال طول می کشد تا خانواده های شان با هم ترکیب شوند.

دستیابی به موفقیت در ازدواج دوم، حتی بیشتر از ازدواج اول نیاز به زحمت دارد. هر دو نفر از آسیب یا غم و اندوه رنج می برند. هر دو نفر مسن تر هستند و عادت های زیادی دارند.

پدر یا مادر خوانده شدن چالش های خاص خود را دارد. اما حقیقت این است که ازدواج فرصتی است برای رشد و بالندگی برای هر فرد و عمیق تر شدن در راه هایی است که به تنهایی نمی تواند طی کند.

پیشنهاد مطالعه:باورهای نادرست در مورد فرزندخواندگی و فرزندخوانده

منبع:psychoexir.com

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×