"> راههای شادی در زندگی-چگونه شاد و خنده رو باشیم ؟ - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

راههای شادی در زندگی-چگونه شاد و خنده رو باشیم ؟

راههای شادی در زندگی

مهم است که انسان دریابد بهترین راههای شادی در زندگی ، زیستن در زمان حال است. نه گذشته که از بین رفته و نه آینده که معلوم نیست بیاید یا نه .

راههای شادی در زندگی-چگونه شاد و خنده رو باشیم ؟-www.mehcom.com

راههای شادی در زندگی-چگونه شاد و خنده رو باشیم ؟-www.mehcom.com

راهکارهای افزایش شادی و شادمانی در زندگی و خانواده :


1-نوع نگاه و نگرش به خویشتن
گام اول شادزیستن، آن است که همیشه از خود به خوبی یاد کنیم و از واژه ها و کلمات زیبا و دلپذیر در سخنان خویش استفاده نماییم. با نگاهی به موفقیت های گذشته و توانمندی های امروزمان، زندگی را مطلوب و مورد علاقه خود بدانیم

2- توجه به زمان حال، دوری از حسرت گذشته و خیال خوش به آینده
روزهای زیبای زندگی ام با دوران شیرین کودکی آغاز می شود که در آن بی خبر از گذشته و بی توجه به آینده، تنها در «زمان حال» زندگی می کنیم، با تمام وجود می خندیم، بی هیچ دلهره نسبت به آینده، شاد و شادمان به دنیای اطراف خود می نگریم.
با فرا رسیدن دوران نوجوانی و جوانی، پنجره های گوناگونی از زندگی روبه روی دلها و دیده هامان گشوده می شود و دستیابی به آرزوها و رویاهای شیرین و دلنشین، یگانه آرمان ما می گردد، از این رو بی اعتنا به «حال» تنها در «آینده» زندگی می کنیم.

روزهای پس از ایام جوانی با میانسالی و به دنبال آن کهنسالی خود را نمایان می کند، در این دوران نه تنها از «حال» بلکه از «آینده» نیز غافل می مانیم و تنها در «گذشته» خود زندگی می کنیم، به کارها و ابتکارات نوجوانی و جوانی و افتخارات آن می اندیشیم.

پیشنهاد مطالعه:  خانواده شاد و سفر‌های خانوادگی

کلید شادی و خرسندی، متمرکز ساختن ذهن بر لحظه حال است، پی بردن به این حقیقت که تمام دارایی ما این لحظه است و میزان آرامش ذهن و کارآیی فردی ما بر اساس مقدار توانایی برای زیستن در زمان حال مشخص می شود

3-تصمیم به شاد زیستن و نشاط داشتن
شاد زیستن یک تصمیم است. تصمیم خردمندانه که در آن تمامی مصائب و سختی ها به منزله تجربه های ارزشمند قلمداد می شود که هر یک ما را در دستیابی به موفقیت در مسیر پر سنگلاخ زندگی آبدیده خواهد ساخت.
برخی معتقدند:
“شما هرگز خوشحال تر از آنچه که انتظار دارید نیستید، پس انتظاراتتان را تغییر دهید تا شاد زیستن را تجربه کنید”

4- اصلاح اندیشه های خود یا خوش بینی و مثبت نگری
ذهن انسان شبیه به یک کوه یخ است و با آنکه گاهی ما بیشتر از قسمت بیرونی این کوه یا همان ضمیر هوشیار است، اما قسمت درونی یا ضمیر ناهشیار است که بیشترین تاثیر را بر ما به جای می گذارد.

«ریچارد باخ» معتقد است:
هر چه را که در اندیشه خود نگه داریم، به سوی زندگی خود می کشیم یک «فکر» یک «هیچ» نیست، بلکه همه «چیز» است، و چون فکر یک «چیز» است و از خود انرژی دارد، پس باید الزاما مانند هر چیز دیگری در این سیاره در چارچوب اصول و قوانین جای گیرد.»

ما هر روز از طریق افکار خود برنامه های تازه ای به ضمیر ناهشیار خویش می دهیم، پس مواظب تفکرات خود باشیم، از ذهن خود به همان ترتیبی استفاده کنیم که انسان های موفق و شاد از آن استفاده می کنند. هدف های خود را به گونه ای در ضمیر ناهشیار بنشانیم، که گویی اینک به آنها رسیده ایم.

پیشنهاد مطالعه:  روابط سالم در خانواده دلیل داشتن خانواده شاد

بیاییم از امروز گام نخست در راه موفقیت، شادی و شادمانی را برداریم و نوع نگرش و باورمان را در پندار، گفتار و رفتار خویش تغییر دهیم، تصاویر ذهنی خویش را دگرگون نماییم و ارزش های شخصیتی خود را برجسته، چشم نواز و روح بخش نموده و خود بدون دخالت دیگران، تعیین کنیم که از زندگی چه مقدار شادی و نشاط انتظار داریم.

برگرفته از کتاب چگونه شاد و خنده رو باشیم ؟ نوشته احمد لقمانی

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده شاد -راههای شادی در زندگی

منبع : nahad.sums.ac.ir

 کلمات کلیدی : بهترین راه شادی در زندگی ,  راههای شادی در زندگی ,  شادی در زندگی ,  کتاب چگونه شاد و خنده رو باشیم ,  احمد لقمانی ,  شادی ,  شادمانی ,  نشاط ,  خوش بینی ,  خنده رو ,  زندگی , خانواده شاد

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×