"> راههای انتقال ویروس هپاتیت بی چیست ؟ - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

راههای انتقال ویروس هپاتیت بی چیست ؟

آموزش خانواده مهکام-راههای انتقال ویروس هپاتیت ب (بی-b- B )چیست ؟

راههای انتقال ویروس هپاتیت ب (بی-b- B )چیست ؟

هپاتیت بی یکی از بیماریهای خطرناک ویروسی می باشد. که باعث التهاب کبد و مختل شدن فعالیتهای این عضو حیاتی در بدن انسان می شود. و خانواده های ایرانی با اطلاع از روش های ابتلا به بیماری هپاتیت بی می توانند در جلوگیری از ابتلا به این بیماری در بین اعضای خانواده های برتر ایرانی بکوشند.

شناخت راه های انتقال ویروس هپاتیت بی :

انتقال ویروس هپاتیت بی از راه خون و فرآورده های خونی:

سابقه تزریق خون آلوده به ویروس (خوشبختانه خون‌های موجود در کشور از نظر ابتلا به هپاتیت  B  مشکلی ندارد)، استفاده از سرنگ مشترک جهت تزریق، خالکوبی و تاتو کردن یا سوراخ کردن گوش با وسایل آلوده، استفاده از مسواک یا تیغ ریش تراشی که می تواند آلوده به خون باشند و فرو رفتن اتفاقی سوزن آلوده به ویروس در بدن.

انتقال ویروس هپاتیت بی از طریق مادر باردار آلوده به نوزاد:

این راه مهمترین راه انتقال بیماری هپاتیت  B  در ایران است. چه بسیار مواردی که ما با خانواده ای روبرو می شویم که چند نفر از فرزندان دچار هپاتیت b می باشند و علت آن را باید در تماس های دوران کودکی جستجو کرد.

انتقال ویروس هپاتیت بی از راه ارتباط جنسی :

ویروس هپاتیت بی در ترشحات بدن از قبیل بزاق، مایع منی و ترشحات مهبل وجود دارد. عدم رعایت اصول صحیح فعالیت جنسی و یا بی بند و باری جنسی می تواند موجب انتقال هپاتیت شود.

ویروس هپاتیت بی بیشتر از هپاتیت سی از راه تماس جنسی منتقل می شود، موارد هپاتیت C  ناشی از ارتباط جنسی غالباً در افرادی که شرکای جنسی متعدد دارند دیده می شود.
پیشنهاد مطالعه:  اختلالات خواب در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی کم توجهی

با توجه به شباهت راههای انتقال هپاتیت و ویروس عامل ایدز، بسیاری از مبَتلایان به ویروس ایدز بطور همزمان به ویروس هپاتیت  B  و C  آلوده اند، که این امر موجب تشدید علائم و مشکلات بیماران و کوتاه تر شدن عمر آنان می شود.

انتقال ویروس هپاتیت بی از طریق نیش برخی حشرات :

نادر است ولی امکان انتقال وجود دارد.

انتقال ویروس هپاتیت بی از طریق اقدامات دندانپزشکی :

انجام اقدامات دندانپزشکی در مراکزی که از وسایل غیر بهداشتی و یا روش‌های غیر صحیح وسایل خود را ضد عفونی می نمایند می تواند موجب انتقال بیماری هپاتیت بی شود.

انتقال ویروس هپاتیت بی در بین اعضای خانواده :

ویروس هپاتیت در اثر برخوردهای ساده روزانه مانند صحبت کردن، دست دادن، بوسیدن، در آغوش گرفتن و یا در مکان‌هایی مانند استخرها منتقل نمی شود.

انتقال ویروس هپاتیت بی با مسافرت :

این احتمال هم هست که کسی با مسافرت به مناطقی از جهان که هپاتیت ب در آنجا شایع است . دچار بیماری هپاتیت b شود.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×