"> راههایی برای از بین بردن آفتاب سوختگی - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

راههایی برای از بین بردن آفتاب سوختگی

مهکام دات کام راههایی برای از بین بردن آفتاب سوختگی

مهکام دات کام راههایی برای از بین بردن آفتاب سوختگی

به احتمال زیاد شما دچار بیماری آفتاب سوختگی شده اید اگر علاقه ایی به استفاده از کرمهای شیمیایی ندارید حداقل این روشهارا یاد بگیرید تا در مواقع اضطراری بتوانید از آنها استفاده کنید. اولین راه درمان آفتاب سوختگی1.  استفاده از ماسک ماست
کمی ماست خیلی سرد را به طور مساوی بر روی ناحیه ای که آفتاب سوخته شده است بمالید، ۵ تا ۸ دقیقه صبر کنید، سپس پوستتان را با آب بشویید.این کار را چند بار در روز تکرار کنید.
2. خیار
خیاری را برش بزنید و به محل آسیب دیده بمالید. حالا صبر کنید تا پوستتان خشک شود، سپس با آب سرد پوستتان را بشویید.
3. گوجه‌فرنگی
گوجه‌فرنگی را برش زده یا رنده کنید، سپس به ناحیه ی سوخته بمالید. دقت کنید تا دانه‌های درون گوجه به طور مساوی بر روی پوستتان پخش شده باشد. صبر کنید تا خشک شود، سپس پوستتان را بشویید.
4. آرد نخود
آرد نخود را با یک قاشق چای خوری زردچوبه و خامه مخلوط کنید تا خمیر غلیظی بدست بیاید. حالا این خمیر را به طور مساوی بر روی پوستتان بمالید، پس از اینکه خشک شد آنرا با آب سرد بشویید.
5. عسل
عسل را با آبلیمو به تناسب ۲۰:۸۰ مخلوط نمایید، سپس به محل آفتاب سوخته بمالید. زمانیکه کاملا خشک شد، آنرا بشویید.
6. سفیده تخم مرغ
سفیده تخم مرغ را به پوستتان بمالید و پس از خشک شدن آبکشی کنید.
7. شیر و عسل
عسل و شیر را با تناسب ۵۰:۵۰ مخلوط نمایید و آنرا به ناحیه ی آفتاب سوخته ی پوستتان بمالید.اما یک پیشنهاد برای شما داریم اینکه چه در فصل سرما وچه در فصل گرما از کرمهای ضد آفتاب استفاده کنید که دچار این همه زحمت نشوید.

پیشنهاد مطالعه:  راههایی برای افزایش چاقی صورت
about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×