"> در زندگی فرزندان مشارکت داشته باشید - مشاوره روانشناسی
مشاوره آنلاین مهکام

در زندگی فرزندان مشارکت داشته باشید

در زندگی فرزندان مشارکت داشته باشید

در زندگی فرزندان مشارکت داشته باشید

والدین گرامی لطفا در زندگی فرزندان مشارکت داشته باشید

1- یکی از اصول مهم فرزندپروری این است که حداقل روزی 15 دقیقه را صرف فعالیت های دلخواه فرزندتان کنید. از جمله خواند کتاب مورد علاقه اش ، شرکت در بازی مورد علاقه اش ، گفت و گو درباره موضوع مورد علاقه اش و …

2- حداقل هفته ای یک بار فعالیت های خاصی را به همراه او انجام دهید ، از جمله پیاده روی ، بازی شطرنج، رفتن به پارک ، تماشای برنامه های تلویزیونی با هم و …

3- فعالیت ها و رفتارهای خوب و مناسب فرزندانتان را تشخیص و مورد تعریف ، تشویق و تمجید قرار دهید. مصلا اگر فرزندتان در یک رشته ورزشی مشغول فعالیت است ، در بازی ها و رفتارهای شایسته اش ، مثل بیدار شدن به موقع ، اتمام تکالیف درسی ، مرتب کردن اتاق و … تعریف و تمجید کنید.

4- اگر در جریان مسائل زندگی فرزندانتان باشید ، می توانید مواقعی را که بچه شما تحت فشار روانی  می باشد را تشخیص دهید و به موقع جهت رفع مشکل اقدام نمایید .https://mehcom.com

5- برخی نوجوانان برای کنار آمدن با مشکلات زندگی  و در شرایط استرس زا به مصرف سیگار و مواد اعتیادآور روی می آورند و از این طریق سعی در تسلی و فراموش کردن مشکلات خود می کنند . برخی هم به منظور هیجان طلبی ، عصیان و اعتراض مواد مصرف می کنند. شما می توانید به فزندتان کمک کنید روش های سالم هیجان طلبی ، مثل شرکت در یک مسابقه ورزش را برگزیند. اگر فرزندان به سوی تصمیمات و تفریحات سالم هدایت نشوند ، ممکن است فکر کنند برای ارضای میل خطرجویی خود مجازند سیگار و مواد مخدر را امتحان کنند.

پیشنهاد مطالعه:  نکاتی که در فرزندپروری دینی در خانواده باید رعایت کنیم

6- قوانین و معیارهای خانواده را به طور مستمر بیان و بر اجرای آن تأکید کنید ، از جمله : برای حفظ آرامش و ثبات در خانواده ، با مشورت و همکاری تمامی اعضای خانواده خصوصا نوجوانتان قوانین مشخصی را تدوین و برای اجرا یا تخطی از آن نیز تشویقات و تنبیهات مشخصی را تعیین کنید.

 7- درباره انتظارات خانواده گفت و گو و به فرزندتان تفهیم کنید ، نادیده گرفتن انتظارات خانواده چه عواقبی در بر داردد.

8- در صورت عدم اعمال قوانین از سوی نوجوان ، عواقبی را که در نظر گرفته اید با قاطعیت و بدون خشونت اعمال کنید . شما با این کار باعث افزایش اعتماد به نفس او می شوید.

9- به فرزندتان قاعده (( هرگاه – سپس)) را بیاموزید، مثلا : هر گاه تکالیفت را انجام دادی ، می توانی تلویزیون تماشا کنی .

10- موارد گفته شده باید برای تمام کودکان و نوجوانان دختر و پسر در هر سنی که هستند باید لحاظ شود نمی توانیم مثلا به بهانه پسرم دیگر بزرگ شده است از رعایت قانون حضورش در منزل قبل از ساعت 8 شب صرف نظر کنیم !

مشاوره روانشناسی مهکام

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×