"> دروغگویی در کودکان و علل دروغ گفتن فرزندانمان - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

دروغگویی در کودکان و علل دروغ گفتن فرزندانمان

دروغگویی کودکان

والدین زیادی هستند که وقتی کودک دروغ می گوید . با شتاب و عجله به تنبیه کودک می پردازند. اما قبل از تنبیه کودک باید درباره این پدیده بیشتر بدانیم. و به این نکته توجه کنیم که دروغگوئی در کودکان  بیشتر در سن 5 تا 8 سالگی اتفاق می افتد و در بین پسران بیشتراز دختران شایع است. پس هرگاه با  کودکی مواجه می شویم که دروغ می گوید اول باید به سن و سال او توجه کنیم. کودکان کمتر از سه سالگی از روی قصد و غرض  دروغ نمی گویند. در واقع دروغگویی در این سن  برای این بچه ها معنی ندارد.چون درک آنها از وقایع و حقایق کاملا بچه گانه و ساده است. آنها اغلب برای رهائی از تنبیه دروغ می گویند. کودکان 3-7 سال اغلب در جدا کردن دنیای واقعی از خیال مشکل دارند. آنها ممکن است همبازی های خیالی داشته باشند و از بازی خیالی با آنها لذت ببرند. دروغهائی که در این سن گفته می شود اغلب داستانی است که ساخته اند و همچنان قصد دروغگوئی ندارند. بچه ها در سن 6-7 سالگی است که به مفهوم دروغ پی می برند و اگر بتوانند تغلب می کنند. بچه های 6-7 سال می فهمند که دروغ کار غیر اخلاقی است اما ممکن است دروغ بگویند تا ظرفیتهای بزرگسالان را شناسائی کنند.

علت های دروغگویی در کودکان

– انتظارات زیاد و کمالگرایانه والدین در خانواده  از کودکان. مثلا ممکن است والدین از کودک انتظار بیشتری از نظر موفقیت تحصیلی داشته باشند و کودکان برای فرار از سرکوفتهای والدین در نمرات دست می برند
– کودکانی که به روش ثابتی تربیت نمی شوند. مثلا گاهی به آنها اجازه کاری داده می شود و گاهی از همان کار منع می شوند.
– کودکانی که مورد توجه قرار نمی گیرند و یا بابت رفتارهای درست تشویق نمی شوند.
– یادتان باشد که والدین همیشه الگوهای موثری در یادگیری کودکان هستند. آنها به سرعت دروغگوئی را از شما می آموزند.
– غالبا کودکان وقتی تحت فشار قرار می گیرند برای فرار از تنبیه دروغ می گویند. مثلا مادری که به کودکش با ناراحتی می گوید چرا کلوچه روی میز را خوردی حتی اگر باقی مانده کلوچه گرد دهان او باشد ممکن است به دروغ بگوید که او کلوچه را نخورده است.

پیشنهاد مطالعه:  چگونه بفهمیم فرزندمان می خواهد خودکشی کند

چه زمانی دروغگویی کودکان  مشکل بحساب می آید

چنانکه مشخص می باشد. همه دروغهای کودکان به عنوان مشکل تلقی نمی شود و نیازی به نگرانی والدین ندارد مگر در موارد زیر:
– کودکانی که مکرر و برای هر چیز کوچکی دروغ می گویند
– کودکانی که همزمان با دروغگوئی دچار مشکلات دیگری مانند دزدی، حیوان آزاری، مشکلات خواب و بیش فعالی هستند
– کودکانی که دوستان زیادی دارند یا در گروه بازی نمی کنند و اعتماد به نفس پائینی دارند.
– کودکانی که دروغ می گویند تا به مزایائی برسند و از دروغ خود احساس پشیمانی ندارند.
مهکام : اولیای گرامی  قبل از هرگونه با برخورد با فرزندتان بخاطر دروغ گفتن یادتان باشد که به سن و سال او توجه کنید. و ریشه دروغ گفتن فرزندتان را در خانواده تان بررسی کنید.

تربیت فرزند و نیازهای روانی، عاطفی – خانواده آسمانی

تربیت فرزند و نیازهای روانی، عاطفی - خانواده خوشبخت-www.mehcom.com

تربیت فرزند و نیازهای روانی، عاطفی – خانواده آسمانی تربیت کودک ،تربیت فرزند ،چگونه بچه هایمان را تربیت کنیم،تربیت فرزند پسر، تربیت فرزند دختر ،تربیت فرزند در اسلام ،تربیت بچه ها، تربیت بچه ،چگونه فرزند تربیت کنیم ،چگونه فرزند خوب تربیت کنیم ،چگونه فرزند خود را خوب تربیت کنیم ،چگونه یک فرزند خوب تربیت کنیم ،چگونه بچه خوب تربیت کنیم … ادامه مطلب »

*********************************************

چگونه والدین خوبی باشیم ؟ روش های ارتباط با نوجوان و جوان

چگونه والدین بهتری باشیم ؟ روش های ارتباط با نوجوان و جوان-www.mehcom.com

چگونه والدین خوبی باشیم ؟ راه های برقراری ارتباط با کودکان نوجوانان و جوانان (خانم دکتر فردوسی پور)اورجینال چگونه والدین بهتری باشیم (خانم دکتر فردوسی پور)اورجینال چگونه والدین خوبی باشیم ؟ چگونه پدر و مادر خوبی باشیم ؟ چگونه پدر و مادر بهتری باشیم ؟ چگونه با نوجوانان رفتار کنیم ؟ چگونه با نوجوانان ارتباط برقرار کنیم؟ روش های ارتباط … ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  فرزند اولتون در ارتباط فرزند دوم (قسمت دوم )

*********************************************

مجموعه پزشک کودک – پزشک فرزند خود باشید

مجموعه پزشک کودک - اورجینال-www.mehcom.com

مجموعه پزشک کودک- آیا شما هم دنبال پزشک کودکان خوب می گردید ؟ آیا شما دوست دارید که یک پزشک کودک همیشه به شما جواب بگوید ؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده اید اگر خدای ناکرده در انتهای شب روزهای خاص تعطیل بچه ای علائمی از بیماری بروز داد باید چه کاری انجام دهید ؟ ما به … ادامه مطلب »

*********************************************

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی آموزش فرزندپروری موفق تربیت صحیح و اصولی کودک و نوجوان تربیت فرزندان از بدو تولد تا سه سالگی دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت کودک دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت نوجوان ما برای بسیاری از چیزها هزینه می کنیم مثلا برای تفریح برای سرگرمی برای خوردن و … برای یادگیری بسیاری … ادامه مطلب »

*********************************************

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی خرید آموزش خیاطی عمرانی ،خیاطی خانم عمرانی برنامه خانواده، خیاطی خانم عمرانی خانه ی مهر،خیاطی خانم عمرانی در شبکه جام جم ،خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده،خیاطی خانم سیما عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید،آموزش خیاطی تصویری خانم عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی با  نمایش فیلم،آموزش خیاطی مبتدی،خرید سی دی آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی خانم سیما … ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  شیوه های فرزند پروری والدین قسمت اول | مهکام

*********************************************

خرید اینترنتی آموزش بافتنی – زیبا بپوشید

خرید اینترنتی آموزش بافتنی

خرید اینترنتی آموزش بافتنی مزیت خرید اینترنتی آموزش بافتنی این است که با توجه به قیمت بالای پوشاک بافتنی با کمی هزینه برای خرید آموزش بافتنی براحتی می توانید با کمترین هزینه زیباترین ، قشنگ ترین لباس های بافتنی را برای خودتان و کسانی که دوستشان دارید ببافید . در ضمن حتی می توانید با بافتن و فروختن تولیدات خودتان … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×