"> دختران سیگار و قلیان می کشند برای با کلاس بودن ! - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

دختران سیگار و قلیان می کشند برای با کلاس بودن !

استعمال دخانیات مخصوصا قلیان و سیگار برای کسب شخصیت اجتماعی

 استعمال دخانیات مخصوصا قلیان و سیگار برای کسب شخصیت اجتماعی

آقای احمد علی باقری مدرس دانشگاه در رابطه با مصرف قلیان و سیگار توسط زنان و دختران می گوید: یک نگاه تاریخی در این ارتباط مطرح است و بعد از وقوع انقلاب صنعتی  در اروپا ،زنان به عرصه اجتماع و فعالیت های اجتماعی  وارد شدند.

احمد علی باقری با بیان این که در آن مقطع زنان آمادگی لازم را برای ورود به تمام عرصه های اجتماع نداشتند، گفت : عدم آمادگی لازم برای ورود به اجتماع  باعث شده تا زن ها در معرض خطرات و آسیب های اجتماعی قرار گیرند.

وی افزود: اشتغال والدین و نظارت کافی آن ها بر فرزندان زمینه را برای آسیب های اجتماعی فرزندان بیشتر کرده است.

باقری با بیان این که در جامعه امروز والدین بیشتر به فکر تامین نیازهای مالی فرزندان خود هستند تانیازهای  روحی روانی آن ها،تصریح کرد:عدم برنامه ریزی مناسب و پر کردن اوقات فراغت فرزندان،زمینه گرایش دختران به تفریحات نامناسب را فراهم می کند.

وی خاطر نشان کرد: البته نباید از نقش رسانه های نوین مانند ماهواره و اینترنت در گسترش و اشاعه انحرافات اجتماعی غافل ماند.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر این که عدم آشنایی و آموزش کافی دختران جوان از مضرات و معایب مواد دخانی خود به عنوان عامل مهم در این بخش می باشد، بیان کرد: جوانان روحیه کنجکاوی دارند و برای این که بخواهند با پسرها رقابت کنند در صدد شبیه سازی با مردان بر می آیند.

وی افزود: دختران جوان برای کسب پرستیژ اجتماعی کاذب در بین دوستان و هم سن و سالان اقدام به کشیدن سیگار و قلیان می کنند.

پیشنهاد مطالعه:  تاثیرات و آسیب های تماشای تصاویر و فیلم های مستهجن بر نوجوان

باقری، عدم برنامه ریزی مناسب برای غنی سازی اوقات فراغت،عدم اشتغال و نداشتن فعالیت های مثبت را از جمله عوال تاثیرگذار در گرایش جوانان به تفریحات کاذب عنوان کرد.

وی یادآورشد: عوامل متعددی در آسیب و انحرافات اجتماعی نقش دارد، گرایش به سیگار و مواد دخانی یکی از انحرافات اجتماعی به شمار می آید.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×