"> داشتن خانواده شاد با مقابله با شکنجه خاموش-مجله اترنتی آموزش خانواده
مشاوره آنلاین مهکام

داشتن خانواده شاد با مقابله با شکنجه خاموش

داشتن خانواده شاد با مقابله با شکنجه خاموشwww.mehcom.com

داشتن خانواده شاد با مقابله با شکنجه خاموشwww.mehcom.com

داشتن خانواده شاد

داشتن خانواده شاد و با نشاط اولین گام خوشبختی می باشد. و هر ایرانی به نوبه خود برای فراهم آوردن زمینه های شادی و لذت در زندگی و محیط کار و هم چنین از همه مهمتر ایجاد شادی و نشاط و سرزندگی در خانه و خانواده خود باید راههای رسیدن به خانواده شاد را بیاموزد و تمرین کند تا به لطف الهی شاهد آن باشیم که معیار شادی و نشاط در جامعه ما رو به فزونی یابد. حال برای اینکه گامی در جهت ایجاد خانه و خانواده شاد برداشته باشیم توجه شما را به مطلب زیر جلب می نماییم :

شکنجه خاموش چیست ؟

بعد از جنگ آمریکا با کره، ژنرال ویلیام مایر که بعدها به سمت روانکاو ارشد ارتش آمریکا منصوب شد،یکی از پیچیده ترین موارد تاریخ جنگ در جهان را مورد مطالعه قرار میداد.

حدود1000 نفر از نظامیان آمریکایی در کره، در اردوگاهی زندانی شده بودند که از استانداردهای بین المللی برخوردار بود. زندان با تعریف متعارف تقریباً محصور نبود. آب و غذا و امکانات به وفور یافت میشد. از هیچیک از تکنیکهای متداول شکنجه استفاده… نمیشد. اما بیشترین آمار مرگ زندانیان در این اردوگاه گزارش شده بود. زندانیان به مرگ طبیعی می مردند. امکانات فرار وجود داشت اما فرار نمی کردند. بسیاری از آنها شب می خوابیدند و صبح دیگر بیدار نمی شدند. آنهایی که مانده بودند احترام درجات نظامی را میان خود رعایت نمیکردند و عموماً با زندانبانان خود طرح دوستی می ریختند.

دلیل این رویداد، سالها مورد مطالعه قرار گرفت و ویلیام مایر نتیجه تحقیقات خود را به این شرح ارائه کرد:

پیشنهاد مطالعه:  خانواده شاد از دیدگاه اسلام

«در این اردوگاه، فقط نامه هایی که حاوی خبرهای بد بودند به دست زندانیان رسیده میشد.نامه های مثبت و امیدبخش تحویل نمی شدند.
هرروز از زندانیان میخواستند در مقابل جمع، خاطره یکی از مواردی که به دوستان خود خیانت کرده اند، یا میتوانستند خدمتی بکنند و نکرده اند را تعریف کنند.
هرکس که جاسوسی سایر زندانیان را میکرد، سیگار جایزه میگرفت. اما کسی که در موردش جاسوسی شده بود هیچ نوع تنبیهی نمیشد. همه به جاسوسی برای دریافت جایزه (که خطری هم برای دوستانشان نداشت) عادت کرده بودند».

نتایج تحقیقات درباره شکنجه خاموش

تحقیقات نشان داد که این سه تکنیک در کنار هم، سربازان را به نقطه مرگ رسانده است.

با دریافت خبرهای منتخب (فقط منفی) امید از بین می رفت.
با جاسوسی، عزت نفس زندانیان تخریب میشد و خود را انسانی پست می یافتند.
با تعریف خیانتها، اعتبار آنها نزد همگروهی ها از بین میرفت.
واین هر سه برای پایان یافتن انگیزه زندگی، و مرگ‌های خاموش کافی بود.

این سبک شکنجه، شکنجه ی خاموش نامیده میشود.

کمی تامل :

این روزها همه فقط خبرهای بد میشنوند شما چطور؟

این روزها هیچکس به فکر عزت نفس نیست شما چطور؟

این روزها همه در فکر زیرآب زدن بقیه هستند شما چطور؟

حال ببیند شبکه های ماهواره ای و رسانه های غربی  چگونه با دادن اخبار بد و سیاه نمایی وضعیت اقتصادی ،فرهنگی و … چگونه مارا تحت تاثیر این اخبار قرار می دهند با ایجاد نا امیدی و احساس بی اعتمادی در حال انجام شکنجه خاموش ما هستند. حال با ایجاد امید در دل و با دادن خبر های خوب به همدیگر بیایید از شکنجه خاموش رها شویم.

پیشنهاد مطالعه:  چگونه خانواده شاد داشته باشیم ؟

حال بیایید خوبی ها و خوشی های زندگی مان را هم با دقت ببینیم و خوش باشیم.

حال بیایید نیمه پر لیوان را هم ببینیم.

پس بیایید برای داشتن خانواده شاد از شکنجه خاموش رها شویم.

پس بیایید برای شاد کردن خود و دیگران ، از شادی هایمان در قسمت نظرات در پایین همین صفحه بنویسیم.

منبع :دست نوشته های ژنرال مایر

مهکام اولین مجله اینترنتی آموزش خانواده شاد ایرانی

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×