"> خیانت کردم ، چون تجربه اش باید می کردم قسمت اول - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

خیانت کردم ، چون تجربه اش باید می کردم قسمت اول

خیانت کردم … خیانت همسران و اینکه چرا گاهی یکی از زوجین پا را از محدوده زندگی مشترک فراتر می گذارد از علت و ریشه های مختلفی سرچشمه می گیرد . که در این میان گاهی به دلایلی بر می خوریم که در نوع خود نیازمند تفکر بیشتری می باشد.

مثلا در مطلب خیانت کردم ، چون تجربه اش باید می کردم مورد واقعی از میان مراجعان به مراکز مشاوره انتخاب شده است را برایتان بازنشر می کنیم . امید است که برای همه کاربران سایت مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی مهکام مفید واقع شود.

خیانت کردم ، چون تجربه اش باید می کردم قسمت اول

خیانت کردم ، چون تجربه اش باید می کردم قسمت اول

خیانت کردم ، چون تجربه اش باید می کردم

چندی پیش مراجعی داشتم که آقای نسبتاً جوانی بودند. یکی از موضوعات گفتگوی ما، رابطه اِکسترا مریتال یا همان خیانت زناشویی خودمان بود. ایشون چند سالی بود که وارد یک رابطه شده بودند، بعد از مدتی، همسرشون متوجه شده بود، هرچند با این اطمینان کاذب که این رابطه دیگر تمام شده، زندگی شون ادامه پیدا کرده بود.

به شما توصیه می کنم مطلب چرا مردان به زنان خود خیانت می کنند؟ – مشاوره آنلاین مهکام را مطالعه نمایید.

ولی واقعیت این بود که تمام نشده و ادامه پیدا کرده بود. اینو باید بگم که این آقا تصمیم قطعی برای خارج شدن از این رابطه گرفت، اما در اوایل گفتگوی ما، ایشون جمله ای گفتن که برام جالب بود. ایشون گفتن «من از کاری که کردم ناراحت نیستم. چون باید یکبار امتحانش می کردم». کاری به جنبه عرفی و اخلاقی این رفتار ندارم. اونچه برایم تفکر برانگیز بود جمله «باید امتحانش می کردم» بود.

پیشنهاد مطالعه:  3000 زن دلایل خیانت زنان به همسرانشان را مشخص می کنند

mehcom.com-خیانت کردم …

تجربه کردن خوب یا بد

به طور کلی می تونیم بگیم، «تجربه کردن» خیلی خوبه و حرفی درش نیست. آدمهایی که سعی می کنند خزانه ی رفتاری شون رو گسترش بدن، راه های تازه رو امتحان کنند، تجربه های جالب برای خودشون بسازن..آدمهای مثبت تر و پخته تری خواهند بود. اما یک نکته هست: ما بر چه اساسی چیزی یا کاری را تجربه می کنیم؟

از شما دعوت می کنم مطلب دلایل خیانت مردان چیست ؟ – مشاوره آنلاین مهکام را نیز مطالعه نمایید.

واقعیت این هست که بعضی از آدمها، توجه و تمرکز کمی بر پیامد و نتیجه ای که یک رفتار می تونه برای آنها داشته باشه، دارند. آنها فقط و فقط می خواهند یک رفتار را تجربه کنند. بدون اینکه به این فکر کنند چه نتیجه ای برای آنها دارد. گروه دیگری از آدمها هم هستند که سعی می کنند پیامد و نتیجه ای که یک انتخاب و یک رفتار برای آنها، هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت دارد، در نظر بگیرند. غالباً این گروه، «لذت های بلند مدت» را فدای «لذت های کوتاه مدت» نمی کنند.

ما انسانها، موجوداتی لذت طلب هستیم و خواهان کم کردن درد و رنج و افزایش لذت. دراین شکی نیست و اصلاً چیز بدی هم نیست! اما تفاوت ما با همدیگه در یک چیز ایجاد میشه و اون اینکه آیا در انتخاب لذت، فقط به «کوتاه مدت» توجه می کنیم یا «بلند مدت» را هم مدنظر داریم. به قول «آلبرت اِلیس» روانپزشک و نظریه پرداز آمریکایی، بهترین و عاقلانه ترین شیوه برای کسب لذت و در نتیجه داشتن یک زندگی عاقلانه، «لذت طلبی مسئولانه» است. یعنی به پیامد رفتارمان برای خود و دیگران توجه کنیم. یعنی از لذت های کوتاه مدت بگذریم تا به لذت های بلند مدت برسیم.

پیشنهاد مطالعه:  چگونه می توان بعد از خیانت زن یا مرد زندگی کرد

mehcom.com-خیانت کردم …

به دست آوردن لذت کوتاه مدت به چه قیمتی

خیلی عامیانه یعنی وقتی می خواهیم رفتاری را یا هدفی را انتخاب کنیم، فقط دو تاقدم جلومون رو نبینم! سعی کنیم دورنمای اون کار در زندگی مون رو هم در نظر بگیریم. این نشانه عقل و خرد در انتخاب های ماست. کسانی که اعتیاد به چیزهای منفی پیدا می کنند (چرا که بعضی اعتیادها می تواند مثبت باشد، مثل اعتیاد به ورزش کردن) مثلاً اعتیاد به مواد مخدر، اعتیاد به پورنوگرافی و… در واقع «لذت کوتاه مدت» را خریده اند و در مقابل مجبورند که بهای گزافی بابت از دست دادن «لذت در دراز مدت» بپردازند… چرا که در دراز مدت خبری از لذت نیست، اسارت است و گرفتاری و از دست دادن سلامت جسم و روان .

می شه گفت، انتخاب آگاهانه و تجربه ی یک رابطه اِکسترا یا تجربه وارد کردن نفر سومی به رابطه زوجی یا همون خیانت، یک انتخاب لذت طلبانه از نوع غیر مسئولانه و غیر خردمندانه است. «غیرمسئولانه» است چون در انتخاب این تجربه، به پیامدی که رفتار خیانت بر روح و روان خود، طرف مقابل، همسر، فرزند و کل خانواده دارد، توجه نشده است. و «غیر خردمندانه» است چون که در کوتاه مدت شاید جوابگوی لذت و آرامش و پاداشی که می خواهیم باشد اما قطعا در دراز مدت نمی تواند. چرا که با روح رابطه زناشویی سازگار نیست.

mehcom.com-خیانت کردم …

ازدواج محدودیت و تعهد

کاملا درست است که بگوییم ازدواج و رابطه زناشویی یک محدودیت است. یک تعهد سخت که خیلی اوقات، شرایط زندگی اونو سخت تر هم می کند. چرا که باید نفر دیگری را هم غیراز خودمان مهم بدانیم و مورد توجه قرار دهیم. پیامد رفتارمان را نه فقط بر خود که بر رابطه زوجی و همسرمان هم در نظر بگیریم. باید چشم از زنان و مردان دیگر بپوشیم. اما همه این سختی ها را چرا به جان می خریم؟ برای اینکه به لذت، آرامش و رضایت در طولانی مدت دست یابیم.

پیشنهاد مطالعه:  چگونگی پایان رابطه با نامزد خیانتکار !

به شما توصیه می کنم مطلب چگونه می توان بعد از خیانت زن یا مرد زندگی کرد؟ – – مشاوره آنلاین مهکام را نیز مطالعه نمایید.

برای اینکه نیاز خود را به داشتن یک رابطه جنسی و عاطفی عمیق و با دوام برآورده کنیم. تجربه ی لذت، آرامش، مورد توجه بودن و مورد حمایت قرار گرفتن در زندگی زوجی و زناشویی حق هر یک از ماست.حتی باید برای آن جنگید و تلاش کرد. نباید انتظارمان کم باشد. نیاز به یک ارتباط عاطفی عمیق، همراه با احساس امنیت و اعتماد، نیاز اساسی هر یک از ماست که ما با ازدواج کردن می توانیم به آن دست یابیم. تو زندگی مشترک، آدم می تونه به جایی برسه که احساس کنه به بن بست رسیده. احساس کنه راضی و خوشحال نیست، نیازهاش تامین نمی شه، رابطه با همسر نه تنها لذت بخش نیست که ملا آور و غم انگیزه!..

به نظرتون در این شرایط آدمها چه راه هایی رو انتخاب می کنن ؟

در ادامه از شما برای خواندن قسمت دوم این مطلب دعوت می کنم خیانت کردم ، چون تجربه اش باید می کردم قسمت دوم

نویسنده : دکتر سمیرا خوشکام

mehcom.com-خیانت کردم …

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×