"> جایی که زنها زودتر از مردان می میرند - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

جایی که زنها زودتر از مردان می میرند

جایی که زنها زودتر از مردان می میرند قلیان کشیدن زنان و دختران دانشجو مهکام

بیشتر مواقع مردها زودتر از زنها می میرند اما …

دیر زمانی نیست که همچون گذشته های نه چندان دور مانند دوران صفویه و قاجار و پهلوی زنان و دختران قلیونی را می بینیم . که از طرفی به انواع آرایش می خواهند زیباتر و جوان تر باشند. و از طرفی هم قلیان می کشند و چون دودکش دود به هوا می فرستند. و به پیری زودرس خود شتاب می دهند.

تا چندی پیش مانند دهه های قبل از 1960 میلادی در آمریکا و اروپا هر زنی که سیگار به دست بود زن مشکل دار قلمداد می شد. اما حالا به تدریج مصرف سیگار و سایرمحصولات دخانی، به صورت عادی و اعتیادی خطرناک در بین زنان و دختران  جامعه نمود پیدا کرده است. به گونه‌ای که آمار تکان‌دهنده افزایش مرگ و میر و عوارض ناشی از سیگار در زنان، گواهی بر این ادعاست. تعدادی از زنان در سایه‌ی زن‌سالاری و نزدیک شدن به جامعه مردان، راهی جز خودنمایی توسط سیگار کشیدن ندارند. (غافل از اینکه مردان پشیمانند از مصرف دخانیات) این مساله به‌خصوص در بین زنان و دخترانی که وارد محیط‌های کاری و تحصیلی و دانشگاهی می‌شوند، چشمگیرتر است.

اکنون ما شاهد این جریان و افزایش بی‌سابقه آمار در دختران دانشجوی سیگاری هستیم. این مساله وقتی حساسیت خود را نشان می‌دهد که بدانیم مصرف دخانیات، شایع‌ترین علت قابل پیشگیری مرگ و میر در زنان می‌باشد.

ناقوس مرگ برای زنان معتاد به دخانیات، ۱۴ سال زودتر به صدا درمی‌آید

اگر مصرف سیگار در زنان و دختران جوان را با نگاهی متفاوت بررسی کنیم، می‌بینیم که این سکانداران خانواده و این مادران فردا، چگونه با مصرف دخانیات نه تنها خانواده، بلکه جامعه را نیز دچار مشکل می‌کنند. افزایش استعمال دخانیات در میان دختران جوان که مادران فردا می‌باشند، تهدیدی جدی برای نسل آینده است. این درحالی است که سن استعمال دخانیات در دختران کاهش یافته و طبق آمار، مصرف سیگار و دیگر انواع دخانیات مانند قلیان، در مکان‌های عمومی و پارک‌ها توسط دختران روندی رو به رشد دارد و با این رشد روزافزون مصرف دخانیات از سوی زنان و دختران، در آینده‌ی نزدیک با یک همه‌گیری سرطان ریه در زنان جوان روبه‌رو خواهیم شد. زیرا زنان سیگاری در برابر مردان سیگاری شانس ابتلای بیشتری به سرطان ریه را دارند. آمار نشان داده که سرطان ریه حتی بیش از سرطان سینه جان زنان را در معرض تهدید قرار می‌دهد. از سوی دیگر زنان سیگاری بیشتر در معرض حملات قلبی، انواع سرطان‌ها و مشکلات دهان و ریه قرار دارند.

پیشنهاد مطالعه:  مدگرایی دختران و زنان
about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×