"> تفاوت در نحوه کسب ارزشمندی در زن و مرد - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

تفاوت در نحوه کسب ارزشمندی در زن و مرد

تفاوت در نحوه کسب ارزشمندی

مردها از چه چیزی احساس ارزشمندی و مفید بودن می کنند ؟ در مقابل زنها از چه چیزهای احساس ارزشمندی می کنند ؟ تفاوت در نحوه کسب ارزشمندی در زن و مرد یکی دیگر از تفاوت های زنان و مردان است.

مرد، احساس ارزشمندی خود را بيشتر به خاطر کار و حرفه اش تأمین میکند. احساس ارزشمند بودن در مردان به میزان موفقیتها و پیشرفتهای آنان بستگی دارد و اگر این مقوله به هر دلیلی مخدوش شود در آن صورت باید گفت: بهداشت روانی او به شدت دستخوش اختلال شده است.

در حالی که این مسئله برای زن نمیتواند با چنین ابعادی همراه باشد، چون زنان احساس ارزشمندی خود را بيشتر از طریق رابطه جویی و مهرورزی کسب میکنند. احساس ارزش شخصی زنان به این بستگی دارد که چقدر از عشق ورزیدن و ارتباط با همسر، احساس رضایت داشته اند.

زنها همواره نسبت به زندگی و عشق خود هشیار و خود آگاه اند و بسيار تلاش میکنند تا مطمئن شوند همه چیز رو به راه است و همسرشان همچنان به او علاقه مند است.

بنابراین هنگامی که همه چیز در روابط زناشویی خوب و عادی است، حال آنها هم خوب است و احساس خوبی نسبت به خودشان دارند، اما هنگامی که وضعیت غیر عادی باشد احساس ناامنی میکنند.

تفاوت در نحوه کسب ارزشمندی در زن و مردwww.mehcom.com

تفاوت در نحوه کسب ارزشمندی در زن و مردwww.mehcom.com

این موضوع، بیان کننده حقیقتی در رابطه با زن هاست و آن اینکه: صرف نظر از اوضاع کاری یا وضعیت مالی خانواده، یا عدم تحقق علائق و خواسته هاي زن، چنانچه مشکلی در رابطه صمیمی او با شوهرش به وجود آمده باشد، احساس بدبختی میکند.

پیشنهاد مطالعه:  28 گام تا داشتن خانواده موفق

ممکن است در محيط کار (اگر شاغل باشد) روز خوبی را پشت سر گذاشته باشد، اما اگر اوضاع خانه یا روابط عاطفی اش خیلی مساعد نباشد، آن روز برای او و همچنين براي شوهرش روز بدی است.

لازم نیست مشکل بزرگی در خانه میان زن و شوهر ایجاد شده باشد؛ بلکه ممکن است شب پیش بگو مگویی جزئی با هم داشتهباشند؛ همین کافی است تا به رغم تمامی موفقیتهای آن روز، قلبشان به درد آید و ناراحت باشند.

اما تجربه بيشتر مردها دقیقاً نقطه مقابل تجربه زن هاست. چنانچه زندگی زناشویی آنان عالی و بی عیب و نقص باشد، اما روز بدی را در سر کار گذرانده باشند به سختی میتوانند احساس خوبی داشته باشند.

یکی از نکات کلیدی در روابط زنان و مردان این است که: هرگز نباید تنها برای آنکه مرد آنگونه که مطلوب زن است به او پاسخ نمیدهد، رفتار شوهر را بد تعبیر کرد.

وقتی چنین به نظر میرسد که مردی توجه، محبت، وقت یا تمرکز کافی برای همسرش صرف نمیکند، زن فوراً چنین برداشت میکند که باید اتفاقی افتاده باشد.

در اینگونه مواقع، زن پیش خودش فکر میکند که اگر خود من چنین رفتاری داشتم، معنایش این بود که از دست او عصبانی هستم یا او را دوست ندارم؛ پس در مورد شوهرم نیز همين طور است!

به تعبیر بهتر، گاهی اوقات زنها فرض را بر این میگذارند که عدم تمرکز و توجه شوهرشان، به این معناست که آنها را دوست ندارند، یا به آن اندازه که زنها به شوهرشان اهمیت میدهند، آنان به همسرشان اهمیت نمیدهند.

پیشنهاد مطالعه:  تفاوت رفتارهای جنسی زن و شوهر( خیلی مهم! حتماً با دقت بخوانید)

به همین دلیل هنگامی که مردان، همسرشان را در اولویت قرار نمیدهند ناراحت میشوند و میرنجند؛ چرا که زنان دوست دارند ببینند که مردان نیز به اندازه آنها به روابط زناشویی متعهد و پایبند هستند و به همان اندازه که آنها برای شوهرشان ارزش قائلند، شوهرشان نیز برای آنها ارزش و احترام قائل است.

درست است که زنها باید این نکته را به یاد داشته باشند که مردها با آنها تفاوت دارند و نيز اینکه مردها نميتوانند تعهد و پایبندی خود را به عشق، درست مانند آنها نشان دهند، اما مردها میتوانند در این رابطه به زنها کمک کنند؛

چگونه ؟

نخست این را درک کنند؛ هنگامی که ظاهراً به همسرشان اهمیت نمیدهند، یا او را به حساب نمی آورند، یا برای رابطه با او ارزش قائل نیستند، زن سرخورده و نگران میشود؛

پس با قضاوت نکردن و زیر سؤال نبردن همسر، به دلیل عکس العملهای احساسی و گاه تندي که از خود بروز میدهد. می توانند به همسرشان کمک کنند. از زندگی در کنار هم بیشتر لذت ببرند.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده موفق ایرانی-رازهای همسرداری موفق

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق-www.mehcom.com

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق خرید اینترنتی اموزش مسائل زناشویی ،خرید پستی آموزش روابط زناشویی ، آموزش رفتارهای زناشویی، خرید اینترنتی دی وی دی آموزش روابط زناشویی آموزش خانواده : آموزش رفتارهای زناشویی آموزش تحکیم پیوند زناشویی آیا شما هم بدنبال داشتن یک خانواده موفق هستید ؟ آیا شما می خواهید که بهترین همسر دنیا باشید ؟ … ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  NVC تکنیک قدرتمند بیان مشکلات به همسر

******************************************************************************

1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی برای خانواده موفق داشتن

1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی برای خانواده موفق داشتن

 1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی – اورجینال چگونه خانواده ای موفق داشته باشیم ؟ راز و رمز زندگی خوب چیست ؟ روش های موفقیت در زندگی مشترک را بیاموزیم ؟ دسته نرم افزار کاربردی زیردسته روانشناسی و متافیزیک آموزش بهبود کیفیت زندگی- اورجینال آموزش داشتن زندگی آرام- اورجینال کلیدهای بهبود زندگی- اورجینال به یکدیگر مهر بورزید اما از مهربند … ادامه مطلب »

******************************************************************************

نرم افزار فوق العاده برای تناسب اندام-چاق شدن-لاغر شدن

نرم افزار رژیم غذایی و تناسب اندام

تناسب اندام – چاق شدن – لاغر شدن مجموعه رژیم غذایی و تناسب اندام صدف چگونه تناسب اندام داشته باشیم ؟ چگونه لاغر شویم ؟ چگونه چاق شویم ؟ چگونه بدون رژیم لاغر شویم ؟ چگونه بدنی زیبا داشته باشیم ؟ چگونه بدون ورزش لاغر شویم ؟ چگونه رژیم لاغری بگیریم ؟ چگونه رژیم غذایی بگیریم ؟ چگونه مراقب اضافه … ادامه مطلب »

******************************************************************************

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید دی وی دی آموزش خیاطی خانم عمرانی خرید آموزش خیاطی عمرانی ،خیاطی خانم عمرانی برنامه خانواده، خیاطی خانم عمرانی خانه ی مهر،خیاطی خانم عمرانی در شبکه جام جم ،خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده،خیاطی خانم سیما عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید،آموزش خیاطی تصویری خانم عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی با  نمایش فیلم،آموزش خیاطی مبتدی،خرید سی دی آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی خانم سیما … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×