"> 4 باور اشتباه والدین در تربیت فرزند - والدگری موفق - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

4 باور اشتباه والدین در تربیت فرزند – والدگری موفق

4 باور اشتباه والدین در تربیت فرزند که شناخت آنها می تواند برای همه والدین مفید باشد.

برخی از نگرش های پدر و مادر در زمینه تربیت کودکان میتواند بسیار مخرب بوده و باعث بروز مشکلات در روابط مناسب والدین و کودکان شود ، در این مطلب به بعضی از آنها اشاره  میگردد.

4 باور اشتباه والدین در تربیت فرزند - والدگری موفق

4 باور اشتباه والدین در تربیت فرزند – والدگری موفق

4 باور اشتباه والدین در تربیت فرزند :

٭ تعدادی از والدین فکر  میکنند کودک رفتار نامناسب را فقط به این جهت انجام  میدهد که آنها را اذیت کند. با این تفکر کودک مقصر شناخته  میشود و باعث بروز یک خشم شدید از طرف پدر و مادر می گردد.mehcom.com

مطالعه مقاله دلیل رفتارهای نامناسب کودک چیست ؟ – مهکام را به شما پیشنهاد می کنیم.

٭ والدین بعضی از رفتار های نامناسب کودک را موقتی و زودگذر میدانند و در نتیجه آنها را از برخورد سریع با آن رفتار غلط باز  میدارد و زمانی در صدد تغییر رفتار بر می آیند که شدید و طولانی مدت شده و در نتیجه کنترل آن نیز مشکل تر شده است.

٭ همه این مشکلات به خاطر من است. این  جمله ای است که ممکن است والدین در زمان بروز یک رفتار اشتباه از جانب فرزند به ذهنشان خطور کند. در اینجا والدین خود را مقصر می دانند و در نتیجه احساس گناه و افسردگی و اضطراب پیدا می کنند. این حالات تحمل آنان را کم کرده و باعث بروز واکنش های عصبی شدیدتری می شود.mehcom.com

٭ بسیاری از والدین انتظارات غیر واقع بینانه ای از کودک خود دارند که با سطح رشد کودک متناسب نیست. این والدین کودکان را بالغین کوچکی میدانند که همه تواناییهای بالغین را دارا هستند.

پیشنهاد مطالعه:  از تولد تا 5 سالگی- قسمت 13-جم لایف

برای مثال: کودک 2 ساله بتواند به خوبی و با تمیزی کامل با قاشق و چنگال غذای خود را بخورد و یا کودک زیر 6 سال بتواند ، ساعت ها پیاده روی و خرید کردن با پدر و مادر را تحمل کند یا قادر باشد ساعتها در میهمانی مرتب و ساکت بنشیند .

مهم است که بدانید :

هیچکدام از این انتظارات با سطح رشد کودک هماهنگی ندارد.

در ادامه حتما مقاله به چه رفتارهایی ناسازگارانه یا نابهنجار می گویند ؟ – مشاوره آنلاین مهکام را مطالعه کنید.

منبع : کتاب مهارتهای فرزندپروری نوشته فاطمه زارع ، طاهره صادقیه ، اعظم عربی

 

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×