"> با چه دخترانی نباید ازدواج کرد ! - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

با چه دخترانی نباید ازدواج کرد !

با چه دخترانی نباید ازدواج کرد

با چه دخترانی نباید ازدواج کرد

با چه دخترانی نباید ازدواج کرد ؟

ازدواج ممنوع !!!

برای اینکه بهتر مشخص شود با چه دخترانی نباید ازدواج کرد ؟ به روایتی از پیامبر اکرم (ص) استناد می کنیم که برای ما می تواند مشخص کند حداقل یکی از آن گروه دخترهایی که نباید به خواستگاری آنها رفت و یا با آنها ازدواج کرد کدام گروه از دختران می باشند.

سبزه مزبله چیست ؟

در اسلام ازدواج امری مقدس است ام با چه کسانی این امر مهم تقدس پیدا میکند؟ رسول اكرم فرمود:
«اياكم و خضراء الدمن قيل يا رسول الله و ما خضراء الدمن قال (ص) المرة الحسنا فى منبت السوء:»
از ازدواج با سبزه و گل‏هائى كه در زمين‏هاى كثيف و آلوده مى‏رويند بپرهيزيد، از آن حضرت پرسيدند منظور شما از سبزه در زمين ناپاك چيست؟ فرمود: زنى زيبا كه در خانواده آلوده و بى‏بند و بار تربيت يافته است.

طبيعى است كه چنين همسرانى كه به اصول و قوانين اخلاقى و مذهبى پاى‏بند نيستند، سعادت و خوشبختى خانوادگى را تأمين نخواهند كرد، و قهراً ثمره اين ازدواج‏ها نيز فرزندانى هوسباز، زبون، و فاقد آرامش روحى و امنيت خواهند بود: أُولئِكَ يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ.

روى اين حساب اسلام به تأمين نيك‏بختى طرفين از لحاظ امور اخلاقى و عقلى نظر دارد، و با نهى از انجام ازدواج با خانواده ‏هاى پست و آلوده، از پيدايش نسل فاسد و منحرف نيز جلوگيرى كرده است.

اگر جوانان هنگام انتخاب همسر مناسب بر اساس قوانين ومقررات اسلامى تقوا  وهم کفو بودن  زن را انتخاب کنندو خصوصيات روانى او را در نظر بگيرند، و از پيروى افكار غلط و هوا و هوس‏هاى آلوده و زودگذر اجتناب نمايند، مسلماً از بدبختى‏ها و نابسامانى‏هاى خانوادگى كه عرصه را بر هواپرستان تنگ نموده در امان خواهند ماند.

پیشنهاد مطالعه:  پیشگیری از ازدواج با افراد دارای اختلالات شخصیت

گسترش وسائل عياشى و آزادى بى‏ حساب و بدون مانع، محور زندگى جوانان را تغيير داده و با سرعت سرسام ‏آورى انحرافات را در ميان آنان بالا برده است، توجه به كاهش آمار ازدواج و افزايش روزافزون اختلافات خانودگى و طلاق، شاهد گوياى تزلزل بنيان خانواده در دنياى امروز است!

اسلام براى ازدواج در زمينه تشويق به آن و اين كه مرد و زن چگونه با هم زندگى كنند كه بنيان خانواده استوار و محكم، و فرزندانى صالح و شايسته از آنان به وجود آيد، و اصولًا اساس خانواده بر شالوده مسائلى نباشد كه مانع از هر فسادى در چهارچوب خانه، و سدى در برابر ظهور گناه در بستر اجتماع شود به‏ حقايق بسيار مهمى تذكر مى‏دهد، كه نشان‏گر كمال و جامعيت و كامل بودن اين آئين مقدس و فرهنگ سعادت‏بخش است.

غريزه جنسى كه با فرا رسيدن بلوغ فعاليت خود را آغاز مى‏كند، غريزه قوى و نيرومندى است كه با هيجان خود انسان را به شدت تحت تأثير قرار مى‏دهد، و قطعاً آدمى در برابر آن مسئوليت خطيرى دارد.

انسان در برابر غريزه جنسى ممكن است يكى از اين سه حالت را داشته باشد:
1- آن را آزاد بگذارد و در راه اشباع و ارضاء آن به هيچ حد و مرزى پاى‏بند نباشد، اين حالت با اين آزادى غير معقول انسان‏ها را تا مرتبه حيوانيت تنزل مى‏دهد و فساد فرد و خانواده و جامعه را به دنبال دارد.

2- آن را سركوب نمايد و تمام راه‏ها را به روى آن همانطور كه از زندگى رهبانان نقل مى‏كنند ببندد، معناى اين كار كشتن غريزه و تعطيل كردن آن است و با حكمت خلقت و فطرت بشرى منافات دارد و با سنت حيات هرگز هماهنگى ندارد.

پیشنهاد مطالعه:  ازدواج با کسی که وابسته دیگران است

3- اين كه نه راه اول را پيش گيرد و نه راه دوم را، بلكه براى اشباع غريزه‏ى خود و اطفاء آتش شهوت به پذيرش حد و مرز لازم تن دهد.

ولى مى‏ دانيم كه مكتب حق، و آئين مقدس اسلام از زمان آدم تا كنون اين راه را پيش روى انسان‏ها باز كرده است، زنا و بى‏بند و بارى و سركوب غير منطقى شهوت و غريزه جنسى را ممنوع و به ازدواج و نكاح در چهارچوب شرايط و مقررات عادلانه مشروعيت بخشيده است و آن را به شدت مورد ترغيب قرار داده و نوعى عبادت دانسته.

اين راه كه راه وسط و راه عدل است و از افراط و تفريط منزه و پاك مى‏باشد راه اسلام و طريق فرهنگ سعادتبخش خداست . خداوند در قرآن کریم میفرماید:

وَ أَنْكِحُوا الْأَيامى‏ مِنْكُمْ وَ الصَّالِحِينَ مِنْ عِبادِكُمْ وَ إِمائِكُمْ إِنْ يَكُونُوا فُقَراءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلِيمٌ:
مردان و زنان بى‏ همسرتان و نيز غلامان و كنيزان شايسته خود را همسر دهيد، اگر تهيدست هستند خدا آنان را از فضل و احسانش بى‏ نياز میكند، و خدا بسيار عطاكننده و داناست.

در پایان امیدواریم که مشخص شده باشد که با چه دخترانی نباید ازدواج کرد و چرا ؟

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×