"> این فیلم می تواند روابط بین همسران را دگرگون کند - حتما ببینید - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

این فیلم می تواند روابط بین همسران را دگرگون کند – حتما ببینید

این فیلم می تواند روابط بین همسران را دگرگون کند !

در اینجا یک فیلم انیمیشن می بینید که می تواند بسیاری از مشکلات شما با همسرتان را حل کند !

بسیاری از زنان و مردان از دست همسرشان ناراحت و دلگیر هستند که : چرا همسرش او را درک نمی کند ؟

وقتی هم به مشاوره خانواده مراجعه می کنند مثال می زنند که :

من این کار و آن کار را انجام می دم تا زندگی مون بهتر بشه اما اون یه کار دیگه می کنه و اصلا متوجه نیست که من این همه کار را برای او و زندگی مشترکمون دارم انجام می دم ؟

به راستی چرا زن یا شوهر طرف مقابلش را درک نمی کند ؟

یکی از مهمترین نکاتی که در ارتباط و رفتار همسران در مقابل هم وجود دارد این است که باید بفهمیم که زن و مرد دو دنیای متفاوت دارند با جاذبه ها و ملزومات خاص خودشان .

که چه خوب دکتر جان گری در کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی به این نکته ها اشاره کرده و بیان نموده است که:

با درک تفاوت های مردانه و زنانه و ایجاد راه هایی برای همدلی و نزدیکی بین زن و شوهر می توان به یک زندگی ایده آل همراه با عشق و محبت ایجاد کرد.

اما در این بخش می خواهیم از شما دعوت کنیم تا فیلم پادرهوا که جوایز متعددی نیز دریافت کرده است را به مدت 10 دقیقه به تماشا بنشینیم.

در این فیلم کوتاه به زیبایی یک زن و شوهر به تصویر کشیده شده است که در یک خانه زندگی می کنند اما یکی بر سقف خانه و یکی دیگر بر کف خانه زندگی می کند و هر کدام را جاذبه ای به سمتی مخالف دیگری می کشد.

پیشنهاد مطالعه:  باربارا دی آنجلیس : نزد دیگران از همسرتان تعریف کنید

این زن و مرد با اینکه می شود فهمید به همدیگر و زندگی مشترکشان برخلاف بروندادهای ظاهری ، به صورت درونی علاقه دارند.

چرا که هر کدام عکس ازدواجشان را به جهت جاذبه خود می چرخاند و یا اینکه در سراسر فیلم ، زن و مرد همیشه نیم نگاهی به هم دارند ؛ نشان می دهد که به همسرشان علاقمند هستند.

اما بدلیل دنیا و جاذبه ی متفاوت ، هر کدام فکر می کنند رفتارشان درست است و این طرف مقابل است که باید تغییر کند ! و رفتارش را درست نماید !

در نتیجه روش هایی که برای ایجاد تفاهم و صمیمت پیدا کنند به شکست منجر می شود. تا اینکه آنها متوجه می شوند یکی از مهمترین رموز زندگی مشترک این است که :

همسرتان را همانگونه که هست بپذیرد ، نخواهید که او را تغییر دهید ،  بلکه با درک و پذیرش همسرتان می توانید با هم باشید بدون اینکه بخواهید دنیای طرف مقابلتان را عوض کنید.

همچنان که در نمایی از فیلم مشاهده می کنید که زن با فهمیدن این موضوع که همسرش او را دوست دارد (با دیدن کفش های تعمیر شده عروسی شان ).

راهی برای نزدیک شدن به همسرش پیدا می کند که این بار برخلاف راهکارهای قبلی موفق می شود(لنگه کفش ها را به سقف خانه می کوبد و با استفاده از آنها به سمت شوهرش می رود ).

چرا موفق می شود چون که این بار اصلا نمی خواهد طرف مقابلش (شوهرش) او را درک کند و به او نزدیک شود بلکه این خود اوست که دنیا و جاذبه ی طرف مقابلش را به رسمیت می شمرد.

پیشنهاد مطالعه:  20 نکته در رفتار با شوهر - همسرداری موفق

و در نمای پایانی فیلم زن و مرد در حالی به دامن طبیعت می روند که هنوز جاذبه های مخالف وجود دارند اما با یک رشته طناب (تفاهم و درک متقابل) توانسته اند به مشکل غلبه کنند.

و فیلم نشان می دهد که در پناه درک متقابل دنیای زنانه و مردانه یکدیگر زندگی خسته کننده و زجر آور را به زندگی مشترک لذت بخش تبدیل کرد.

درک متقابل یعنی همسرت را تغییر نده ، او را همانگونه که هست بپذیر !

این فیلم می تواند روابط بین همسران را دگرگون کند !

از شما دعوت می کنم فیلم پادرهوا را همین حالا ببینید.

******

******

درباره فیلم انمیشن پا در هوا (Head over Heels) :

انیمیشن ده دقیقه ای پادرهوا یا در برخی از ترجمه ها دنیای وارونه ، شاهکاریست از مدرسه ملی فیلم در انگلستان این مدرسه یکی از معتبرترین مدارس فیلم جهان و نام آورترین در بریتانیاست.

تیم موثی ریکِت، کارگردان و نویسنده آمریکایی هم، این فیلم را برای پایان نامه دانشجویی اش ساخته که نامزد جایزه اسکار ۲۰۱۳ شد! کلکسیونی از جوایز متعدد نصیب این انیمیشن شده و در جشنواره کن هم به نمایش درآمده است. تم انسانی آن.

هر بیننده ای با داستان این انیمیشن هم دلی می کند. داستان آن برای یک فرهنگ و یک ملت نیست، بلکه تمام انسانها را شامل می شود.

اصطلاح Head over Heels در انگلیسی یعنی کسی که از هیجان روی دستهایش چرخ می زند و پا در هوا می شود. اما اصطلاح پا در هوا،‌ به معنی بی تکلیفی هم هست. درحقیقت انتخاب اسم، بسیار هوشمندانه بوده، چنانکه داستانش هم هوشمندانه است.

پیشنهاد مطالعه:  زن دوست داشتنی مردها چه خصوصیاتی دارد ؟

مشاوره آنلاین مهکام -این فیلم می تواند روابط بین همسران را دگرگون کند

 

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×