"> احتمال خطر نازایی در زنان بالای 35 سال - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

احتمال خطر نازایی در زنان بالای 35 سال

نازایی در زنان

نازایی در زنان

محققان و پژوهشگران دانشگاه نيوكاسل انگلستان عنوان می کنند. که به تاخير در بارداري زنان مي تواند خطر نازايي زنان را به همراه داشته باشد.
از نظر پزشکان  در تمامی خانم ها از سن 30 سالگی به بعد ، کاهش در قابلیت باروریشان شروع می شود. منابراین شاید زمان بیشتری برای باروری و حامله شدن نیاز باشد.
چرا که یک علت برای کاهش باروری خانم ها این است که تخمک گذاری در سنین بالاتر کمتر انجام می شود. و نیز حتی اگر تخمک گذاری نیز باشد ، تخمک خانم های مسن قابلیت درونی کمتری برای بارور شدن دارد. همچنین مشکلاتی مثل بسته شدن لوله های رحمی و بیماری آندومتریوز در خانم های مسن شایع تر هستند .

آنها مي گويند بارداري فرزند اول در بين زنان اين كشور و در سنين بين 35 تا 39 سال، از 6.8  درصد در سال 1986 به 17 درصد در سال 2008 افزايش يافته است.

به گفته كارشناسان، باروري زنان پس از 35 سال به طور چشمگيري كاهش مي يابد و تعداد زناني كه به اميد باردار شدن از روش IVF استفاده مي كنند افزايش يافته است .

پروفسور مري هربرت، زيست شناس توليد مثل در دانشگاه نيوكاسل گفت: باروري زنان بين سنين 30 و 40 كاهش مي يابد و بهترين راه براي آن، باردار شدن پيش از ورود به دهه 30 زندگي است.

همچنين به گفته متخصصان باروري، روش باروري IVF تنها براي برخي از زنان عمل مي كند و ممكن است براي بسياري ديگر مشكلاتي را به وجود آورد.

آن ها معتقدند زنان معمولا از خطرات بارداري در سنين بالا اطلاعي ندارند و بهتر است از دهه 20 زندگي در مورد آن بينديشند.

پیشنهاد مطالعه:  غلبه بر افسردگی

گفتني است زنان با تعداد مشخصي تخمك در تخمدان به دنيا مي آيند و به تدريج و با بالا رفتن سن، آن ها را از دست مي دهند.

متخصصین می گویند اگر سن شما حدود 35 سال و یا بالاتر است و راجع به باردارشدنتان نگرانی دارید و یا 6 ماه ارتباط جنسی بدون پیشگیری داشته اید ، بهتر است با پزشکتان مشاوره کنید. زیرا امروزه با روش های کمک به بارداری پیشرفت های قابل توجهی در افراد دارای مشکل بارداری حاصل شده است .

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×