"> احتمال انتقال ایدز از راه دهان وجود دارد ؟ - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

احتمال انتقال ایدز از راه دهان وجود دارد ؟

احتمال انتقال ایدز از راه دهان

 

احتمال انتقال ایدز از راه دهان وجود دارد ؟-www.mehcom.com

احتمال انتقال ایدز از راه دهان وجود دارد ؟-www.mehcom.com

 

روی این مسئله که واقعا آیا احتمال انتقال ایدز از راه دهان یا رابطه جنسی دهانی وجود دارد یا نه ؟ خیلی بحث شده است . در کتاب راهنمای پاسخ به سوالاتی درباره ارگاسم این سوال اینگونه مطرح شده است که آیا احتمال ابتلا به ایدز و HIV  و بیماری های آمیزشی دیگر از طریق رابطه جنسی دهانی وجود دارد ؟ جوابی که در این کتاب برای این سوال آمده است برای پیدا کردن جواب سوال خودمان یعنی احتمال انتقال ایدز از راه دهان وجود دارد ؟ بسیار مناسب است پس عینا جواب را از این کتاب نقل می کنیم :

احتمالا بله ، رابطه جنسی دهانی که معمولا برای تحریک بیشتر برای رسیدن به ارگاسم در زنان و مردان ایجاد می شود ، به طور کلی عبارت است از هر گونه تماس بین دهان ، لب ها و زبان یک شخص با مهبل ، آلت تناسلی مرد ، یا مقعد شخص دیگر . میزان دقیق خطر انجام رابطه جنسی دهانی برای ابتلا به بیماری های مقاربتی چندان مشخث نیست ، زیرا به سختی می توان نحوه انتقال عفونت را تشخیص داد (که احتمالا هفته ها ، ماه ها و حتی سالها قبل از تشخیص پزشک روی داده است).

در یکی از مطالعات انجام شده ، 8 نفر از 122 بیمار مبتلا به HIV به احتمال زیاد از طریق رابطه جنسی دهانی به HIV مبتلا شده بودند. همچنین پژوهشگران انگلیسی شواهد محکمی ارائه کرده اند که طبق آن انتقال اچ ای وی از طریق رابطه جنسی دهانی – هنگامی که ویروس از طریق تماس بین آلت تناسلی مرد با دهان ، دهان به آلت تناسلی و مهبل به دهان افرادی که مستعد عوامل خطر آفرین دیگر مانند اختلالات خونریزی دهانی و مشکلات دندانی (از دست دادن دندان ها یا لثه های خونی) هستند، بسیار بیشتر است .

همچنین تحقیقات نشان می دهند که ویروس هپاتیت B نیز از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل می شود . برخی محققان باور دارند که عفونت های تبخال و سوزاک معمولا از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل می شوند. (برای داشتن رابطه جنسی دهانی ایمن به قسمت چگونه می توان با داشتن رابطه جنسی ایمن ، به ارگاسم رسید ؟ مراجعه نمایید).

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده موفق مسائل زناشوییارگاسم

منبع : کتاب راهنمای پاسخ به سوالاتی درباره ی ارگاسم -ترجمه دکتر منیر بیگلر بیگی و احمد خالقی لکموج

پیشنهاد مطالعه:  حریم روابط زناشویی را نزد بچه ها رعایت کنیم - همسرداری موفق
about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×