"> آموزش زبان نوزاد - نوزادان به ما چه می گویند ؟ - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

آموزش زبان نوزاد – نوزادان به ما چه می گویند ؟

آموزش زبان نوزاد…اورجینال

همه ماها صداهای نا مفهوم  نوزادان را شنیده ایم و همه با خود گفته ایم که این نوزاد که چیزی نمی فهمد پس حتما همین طوری از خودش صدا در می آورد . اما انگار داستان چیز دیگری است .

صداهای نوزادان در اصل گفتار و کلام آنها می باشد که می خواهند به ما چیزهایی بگویند …

برای اینکه زبان نوزاد مان را بفهمیم باید اطلاعات و تجربه مان را بالا ببریم پس برای همین منظور ما به شما خرید آموزش زبان نوزاد به صورت اورجینال را سفارش می کنیم:

ترجمه گریه نوزاد

با استفاده از این مجموعه آموزشی و یادگیری نظریه تجربی پرستاری با تجربه ( دانم دانستن) میتوانید به مشکلی که نوزاد شما با آن روبروست پی ببرید . یعنی می توانید گریه نوزاد تان را ترجمه کنید و بفهمید که نوزادتان به شما چه می خواهد بگوید .

آنهایی که کودکان کمتر از دوسال در منزل دارند حتماً برای فهم تته پته های دلبندشان مشکل ما را دارند،یعنی با کلی دقت کردن باز هم در فهم ایماء و اشارات ایشان کج فهمی هایی حادث می شود!.

به دنبال این بودم که کسی یا جایی را پیدا کنم که به نوعی به رمزگشایی این بریده بریده گویی های یسنا کمک کند، به خانمی برخوردم به نام پریسلا دنستن(Priscilla Dunstan) که گویا در اصل نوازنده ویلون بوده ؛

بعدها بخاطر استعداد غریبی که در بخاطر سپردن اصوات داشته و قوه شنواییشان جان می داده که مانند سلونوئید عکاسی برای ظهور اصوات از آن استفاده گردد!،

به سمت خوانندگی اپرا بعنوان مزو سوپرانو می رود. به هر جهت، تجارب ایشان در موسیقی و آشنایی با اصوات انسانی وی را در دوران مادر شدن به سمت شناسایی کدهایی صوتی خاصی که کودکان با کمی تفاوت استفاده می کنند رهنمون شد.

پیشنهاد مطالعه:  آکوتان درمان آکنه با عوارض عقب ماندگی جنین

او توانست با مشاهدات شخصی خویش و مطالعه پیگیر زبانی را بعنوان زبان کودکانه دنستن به جهان معرفی کند.که در فیلمی مستند به این آموزش می پردازد. این فیلم محصول سال 2008 میلادی در کشور کانادا می باشد.

زبان کودک دانستن
او پنج کلام جهانی در زبان کودکان را به این صورت معرفی کرده است:
 • Neh=”I’m hungry”گرسنه ام!
• Owh=”I’m sleepy”خوابم می آید!
• Heh=”I’m experiencing discomfort” یک مشکلی دارم!
• Eair=”I have lower gas” دل پیچه ناشی از نفخ شکم دارم!
• Eh=”I need to burp”من جیش دارم!
رمزگشایی گریه نوزاد  ( معنی صداهایی که در گریه کردن نوزاد می شنویم )
                                                 

دانستن مفهوم اين صدا ها شما را به دنياي مكالمه با نوزادتان هدايت خواهد كرد. تا الان شما توانايي اين را داريد كه گريه خاص نوزاد خود را از ديگر نوزادان تشخيص دهيد و در واقع شما به زبان خاصي با او ارتباط برقرار كرده ايد .
آنهایی که کودکان کمتر از دوسال در منزل دارند حتماً برای فهم گریه دلبندشان مشکل دارند، یعنی با کلی دقت کردن باز هم در فهم ایماء و اشارات ایشان اشکالاتی ایجاد می شود!.
صداهای ایجاد شده در نوزادان شامل موارد ذیل می باشد که به شرح آن می پردازیم.
او بیان می کند که کودکان در هر کجای جهان و به هر زبانی،در قبال مسائل اصلی اطرافشان واکنشهای همسانی دارند که با اصواتی شبیه به این اصوات پنجگانه بیان می شود…
زبان نوزاد دانستن
روش پیشنهادی پریسلا خانم هنوز اعتبار علمی پیدا نکرده ولی بسیار مورد توجه قرار گرفته و بسته DVD و پکیج آموزشی شان طرفدارهای بسیاری در دنیا دارد و حتی به شو اپرا وینفری هم راه یافته است!
 Neh یا Heh ،  Eairh ،  Eh ،  Owh ،  Nah


Neh
یا Nah
يعني  :  من گرسنه ام      I ‘m hungry
اگر شما در گريه نوزاد خود اين صدا را ميشنويد يعني اينكه زمان شير دادن است. بخش مهم اين صدا حرف “ن” است كه در ابتداي گريه شنيده ميشود. (صداي “ايننقه”را در گريه  ميتوانید تشخيص بدهید.)

پیشنهاد مطالعه:  روش صحیح قطع شیر مادر

Owh
يعني  :  من خسته ام     I ‘m sleepy
نوزادان اين صدا را كه شبيه صداي خميازه كشيدن است بهنگام خستگي ايجاد ميكنند. دهان نوزاد معمولا به شكل بيضي باز ميشود.

Eh
يعني  :  ميخواهم آروغ بزنم      I have gas
اين صدا زماني ايجاد ميشود كه عضلات سينه نوزاد منقبض ميشود و او ميخواهد آروغ بزند.گاه ممكن است صداي تكراري “eh-eh-eh-eh.” را بشنويد. آروغ زدن در هر ساعتي از روز ممكن است نياز باشد و الزاما تنها بعد از شير خوردن نيست. پس به راهنمايي نوزاد خود توجه كنيد.

Eairh
يعني :  نفخ دارم     I have lower gas
اگر شما بشنويد كه نوزادتان چنين صدايي ايجاد ميكند يعني نفخ دارد و نياز به تسكين. به دقت گوش دهيد ممكن است اين صدا را هم بشنويد: “eeerrrhhh” or “air.”.

زماني كه عضلات اطراف شكم نوزاد منقبض ميشوند اين صدا ايجاد ميشود.زماني كه گاز از معده وارد روده نوزاد بشود او اين صدا را ايجاد ميكند و نياز دارد كه گاز را خارج كند.

اگر آروغ اش را نگرفته باشيد اين مرحله پيش مي ايد. ميتوانيد به يكي از تكنيكهاي زير به او كمك كنيد:

– نوزاد را روي شكم بخوابانيد و پشتش را ماساژ بدهيد.
-نوزاد را به پشت روي زمين بخوابانيد و شكمش را به آرامي ماساژ دهيد. (ماساژ بهتر است در جهت عقربه هاي ساعت كه هم جهت با حركت مدفوع در روده است و در اطراف ناف بصورت دايره اي به شعاع تقريبي 5 سانت انجام شود.

Heh
يعني   :  من ناراحتم    I ‘m experiencing discomfort

بسياري از مادران براحتي اين صدا را تشخيص ميدهند. گاه ممكن است اين صدا اين چنين هم تكرار شود:”heh-heh-heh” or “ha-ha-ha-ha.”. حال شما بايد چك كنيد كه آيا او گرم يا سردش است؟ شايد پوشك  نياز به تعويض دارد. گاهي وقت ها هم تنها جابجا كردن وضعيت نوزاد مشكلش را حل ميكند.

پیشنهاد مطالعه:  کتاب رازهایی درباره مردان باربارا دی آنجلیس

در پایان باید گفت :
– تمام كودكان منحصر بفرد هستند و هيچ 2 نوزادي گربه مشابه ندارند.
– پس سعي كنيد زبان خاص نوزادتان را با توجه به صداهاي كليدي بشناسيد.
– اگر شما بيش از يك صدا را ميشنويد به آن بخش كه واضح تر است يا بيشتر تكرار ميشود توجه و عمل كنيد.

براحتی دانلود کنید:

می توانید آموزش زبان نوزاد را که یک فیلم مستند آموزشی دوبله شده از شبکه دو می باشد را براحتی و بدون هیچ مشکلی از طریق دکمه پرداخت آنلاین دانلود کنید.

فقط کافی است شما چند بار به انواع گریه های نوزاد با دقت گوش کنید تا آنچه را که باید آموزش ببینید را به خاطر بسپارید.

فرمت : mp4

حجم : 131 مگابایت

مدت زمان فلیم : 58 دقیقه

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×