"> آموزش توالت رفتن به کودکان دارای اتیسم - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

آموزش توالت رفتن به کودکان دارای اتیسم

آموزش توالت رفتن به کودکان دارای اتیسم یکی از آن دسته آموزشهای الزامی می باشد که گاهی خانواده و مخصوصا مادر کودک دارای اتیسم با آن مشکل پیدا می کند.

در زیر به چند راهکار و روش برای آموزش توالت رفتن به کودکان دارای اتیسم آورده شده است که می تواند مفید باشد.

آموزش توالت رفتن به کودکان دارای اتیسم

آموزش توالت رفتن به کودکان دارای اتیسم

آموزش توالت رفتن به کودکان دارای اتیسم

یکی از محققین در زمینه اتیسم کودکان به تازگی با تعدادی از والدین کودکان اتیستیک درباره آموزش توالت رفتن به کودکان دارای اتیسم مصاحبه هایی انجام داده است که می تواند برای دیگر خانواده های کودکان اتیستیک جالب و مفید باشد.

بعضی از این تجارب به شرح زیر می باشند:

یکی از والدین کودکان دارای اتیسم اظهار داشته که از یک تایمر استفاده کرده است و وقتی که زمان از پیش تعیین شده سر می رسیده تایمر علامت میداده و مادر با نشان دادن تصویری از توالت به کودک اتیستیک می فهمانده که وقت دستشویی رفتن است و کودک دارای اتیسم را به دستشویی می برده است.

مادر دیگری اظهار داشته که در ابتدا هر 15 دقیقه یکبار کودک را به دستشویی می برده و به تدریج این زمان را افزایش داده است.

وی همچنین مراقب خرابکاری های اتفاقی نیز بوده است . این کودک به زودی متوجه شده است که کدام مکان در خانه مخصوص این کار است و در موقع لزوم باید به کجا برود.

مادر دیگری از یک تراپیست در این زمینه کمک گرفته است. آنها مدت زیادی را به همراه کودک در حمام خانه که دارای توالت بوده  سپری کرده اند و همزمان نوشیدنی بیشتری هم به کودک می داده اند.

پیشنهاد مطالعه:  تاریخچه اختلال بیماری اوتیسم

مقداری هم خوراکی و چیزهایی را که کودک دوست داشته به همراه داشته اند که توسط آنها کودک را تشویق می کرده اند.

این برنامه فقط در مواقع خواب و غذا خوردن متوقف می شده است. این مادر و تراپیست توانستند فقط در طی دو هفته به خوبی به کودک  توالت رفتن (دستشویی کردن) را بیاموزند.

به نقل از سایت: http://autism.healingthresholds.com

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×