"> آموزش تاب آوری در 10 گام - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

آموزش تاب آوری در 10 گام

آموزش تاب آوری در 10 گام – چگونه تاب آور شویم ؟ چطور دربرابر مشکلات زندگی مقاوم شویم ؟ با ما در مشاوره آنلاین مهکام همراه شوید.

آموزش تاب آوری در 10 گام

آموزش تاب آوری در 10 گام

تاب آوری چیست ؟

تاب آوری عبارت است از توانایی غلبه بر زمین خوردگی تکاندن خود و ادامه حرکت. همینطور به توانایی شما در مدیریت استرس و اوقات سخت زندگی نیز تاب آوری اطلاق می شود . اینکه بتوانید بعد از وقایع ناخوشایند ، دوباره قوی ، سالم و موفق شوید !

تاب آوری یعنی زمین خوردن و دوباره پا شدن !

تاب آوری یعنی کارامون رو دوباره از سر بگیریم !

آموزش تاب آوری در 10 گام

گام اول : ارتباط خوبی با خانواده و دوستان برقرار کنید یک راه برای تاب آور شدن اینه که با دوستان و اقوام ، نزدیک و خودمونی بشین ! mehcom.com

گام دوم : روش دیگه برای تاب آوری اینه که درباره احساساتتون حرف بزنین ! شما می تونین از طریق اینترنت ، شبکه های مجازی ، مجلات ، کتاب ها و یا فقط حرف زدن با دوستان و اقوام ، احساساتتون رو بیرون بریزید !

گام سوم : راه خوب دیگه اینه که : سرزنده باشید ، بیاموزید و مثبت بیاندیشید ! این کار به شما اجازه میده شیوه های نوینی رو در جهت کشف چگونگی تاب آور بودن بیاموزید و از این مهارت ها بعدها در موقع ضرورت استفاده کنید.

گام چهارم : خوش خلقی راهی دیگر در جهت تاب آوری است . مراقبت از خود هم شیوه خیلی خوبی برای تاب آور شدن هست . اگه حس کنین پاکیزه هستین احساس بهتری خواهید داشت پس همیشه شسته و رفته ، منظم و تمیز باشید !

پیشنهاد مطالعه:  قلدری در کودکان و راه‌های مقابله با آن

گام پنجم : اهدافتون رو گسترش بدین ، به سمتشون برین و بکوشین اونا رو تکمیل کنین ! تلاش کنین تصمیمات قاطع و مطمئنی بگیرین و از انجام اونها پشیمون نشین که پشیمانی سودی ندارد. mehcom.com

گام ششم : بدنبال هر فقدانی در جستجوی واقعه ای خوشنایند باشین ! به این فکر کنین که وقتی افراد مورد علاقتون از دنیا میرن اونها همچنان در پیرامون شما و در قلب شما جای دارند خداوند از اونها به خوبی مراقبت می کنه و اونها هم حواسشون به شما هست و شما رو در طول سفر زندگی یاری می کنن.

گام هفتم : وقتی شما اعتماد به نفستون رو تقویت می کنین در واقع دارین توانایی تاب آوریتون رو شکل می دین ! با اینکار می تونین از پس اوضاع بغرنج بربیایین !

گام هشتم : وقتی جنبه روشن هر چیزی رو ببینین به خودتون و اطرافیانتون در جهت تاب اور شدن کمک میشه ! این موضوع به مقابله با استرس و مشکلات ناشی از موقعیت های دشوار زندگی کمک میکنه .

گام نهم : آرامشتون رو حفظ کنین و به عقاید دیگران احترام بگذارین ! تنفس عمیق و حفظ خونسردی هم کمک زیادی به شما خواهد کرد.

گام دهم : دست آخر ما مراقبت از فکر و جسمتون رو پیشنهاد می دیم. این قضیه به گام چهارم شبیه هست ولی کمی باهاش متفاوته ! در این راه باید بطور منظم ورزش کنین و به نیازها و احساساتتون بها بدین !

mehcom.com

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×