"> کودک و مسافرت از نظر دکتر هلاکویی - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

کودک و مسافرت از نظر دکتر هلاکویی

کودک و مسافرت

این مطلب که به برسی آثار سفر بر روی نوزاد و کودک می باشد برگرفته از سخنرانی های دکتر هلاکویی می باشد . که سعی شده همان لحن گفتاری نیز در نوشتار رعایت شود.

کودک و مسافرت از نظر دکتر هلاکویی-مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده

کودک و مسافرت از نظر دکتر هلاکویی-مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده

دکتر هلاکویی :

نیاز کودک در دو سال اول زندگی نظم و یکنواخت  است. در حقیقت سلامت روانی کودک در دو سال اول در گروی یکسانی و یکنواختی در خواب، غذا خوردن، بازی کردن، وسایل و محل زندگی، افرادی که کنار او هستند می باشد.

کودک نیاز دارد یک نفر از او مراقبت کند و اگر نفر دومی هست دقیقا کار مادر را تکرار کند. به همین دلیل سفر در دو سال اول گاهی آسیب شدید به کودک میزند.

چه خطرهایی در مسافرت برای نوازاد و کودک وجود دارد ؟

-به هم ریختن خواب کودک گاهی تا آخر عمر
-اضطراب جدایی
-اضطراب از غریبه
-عدم اعتماد به زندگی
-اعتماد به نفس منفی
-خشم و عصبانیت

گاهی آسیب کاملا قابل لمس است. بسیاری از کودکان خوابشان کاملا و به مدت طولانی به هم میریزد. گاهی تنها کودک در ذهن خود به نتیجه می رسد به هیچ چیز اعتماد نکند چون دنیا قابل اعتماد نیست.

بسیاری از ما احساسات کودک را با خود میسنجیم و تصور میکننم کودکان هم مانند ما از زندگی یکنواخت خسته شده و به دنبال هیجان هستند و اشتباه بزرگ همین جاست.

کودکان مدل کوچک شده ما نیستند. نیاز کودک یک نواختی و تکرار است. کودک با ترس از ناشناخته ها و تغییر به دنیا می اید و یکنواختی به او امنیت میدهد. مثال واضح ان، اشتیاق شدید کودکان برای شنیدن قصه های تکراریست.

پیشنهاد مطالعه:  آداب برداشتن کام نوزاد با خرما،تربت امام حسین(ع)،آب فرات

مغز کودک با تکرار و یکنواختی رشد میکند پس اگر شما جزو والدینی هستید که تصور میکنید فرزندتان مثل شما مشتاق ناشناخته هاست و انها را به سفر میبرید و به این نتیجه میرسید اسیبی نخورده، تنها احساس هم اکنون خود را در او میبینید.

معمولا سفر بردن کودک زیر دو سال خطر آسیب و در بسیاری مواقع آسیب جبران ناپذیر دارد. مگر انکه مطمئن باشیم نظم و روش و محیط و افراد زندگی کودک تغییری نمیکند و کودکمان همان توجه قبل را از ما خواهد گرفت.

بسیاری از کودکان که با پدر و مادر به ایران سفر میکنند یا به دلیل تمام این تفاوتها، به زور بغل کردنها، توجه کمتر از مادر گرفتن، در رختخواب مادر یا مادربزرگ خوابیدن، تغییر روش یا ساعت خواب، دعوا با بچه های فامیل و بقیه موارد آسیب میخورند و یا میروند به شدت وابسته میشوند و دچار اضطراب جدایی بعد از برگشت به خانه خواهند شد. پس اگر خیال دارید به سفر بروید قبلا احتمالات و ریسکها را بررسی کنید.

اگر به فکر مهاجرت هستید و توان برنامه ریزی دارید بهتر است فرزندتان زیر ٧ سال یا بیشتر از ١٥ سال باشد و بحرانی ترین سن مهاجرت ١٠ سالگیست.

برگرفته از سخنان دکتر هلاکویی

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

خرید راه های کنترل خشم و عصبانیت دکتر هلاکویی

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده برتر – کودک و مسافرت از نظر دکتر هلاکویی

کلمات کلیدی :   کودک و مسافرت  , سلامت روانی کودک ,  کودک ,  تربیت کودک ,  تربیت کودک دکتر هولاکویی ,  کودک زیر 2 سال ,  کودک زیر 3 سال ,  دکتر هولاکویی ,  تربيت کودک ,  تربيت کودکان ,  تربيت کودک دکتر هلاکويي ,  تربيت کودک 3 ساله ,  دانلود کتاب تربيت کودک دکتر هلاکويي ,  تربيت کودکان دکتر هلاکويي ,  تربيت فرزندان دکتر هلاکويي ,  تربيت کودک+هلاکويي ,  روانشناسي کودک هلاکويي ,  دانلود تربيت کودک هلاکويي ,  دکتر هلاکويي تربيت کودک ,  هلاکویی ,  هولاکویی ,  دکتر هلاکویی ,  کودک و مسافرت ,  کودک و سفر ,  کودکان ,  سخنرانی های دکتر هلاکویی ,  سفر و کودکان ,  مسافرت و نوزاد ,  نوازاد و سفر

آموزش تربیت فرزند دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش کامل تربیت فرزند از پروفسور دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی – با داشتن این مجموعه کامل می توانید هر جایی که هستید حتی در حین رانندگی ، آشپزی و … اصول تربیت فرزند و نکات مهم تربیتی را از دکتر فرهنگ هلاکویی بیاموزید  ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  چگونه بفهمیم که خودشیفته هستیم یا خیر | دکتر فرهنگ هلاکویی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کارشناس برنامه خانواده – می توانید فنون و روشهای ، طراحی برش و دوخت را یاد بگیرید و با کمترین هزینه به یک خیاط ماهر تبدیل شوید  ادامه مطلب »

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و بچه داری و نگهداری نوزاد از بدو تولد و حتی حاملگی تا 2 سالگی کودک- اگر قرار است که ما فرزندی داشته باشیم چه خوب است که بهترین بچه دنیا مال ما باشد … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×