"> کودک را بغل بکنیم یا نه ؟ دکتر منصور بهرامی
مشاوره آنلاین مهکام

کودک را بغل بکنیم یا نه ؟ دکتر منصور بهرامی

کودک را بغل بکنیم یا نه ؟

وقتی که می خواستم نوزاد چند ماهه ام را بغل کنم بزرگترهای فامیل می گفتند که اینقدر بغلش نکن بغلی می شه ! یعنی کودک دوست داره دائما بغل پدر و مادرش باشه و اگر بغلش نکنی می زنه زیر گریه . در عمل هم همین طور می شد ! اما روانشناسان در حوزه تربیت کودک نظر دیگری دارند با ادله دیگر .

کودک را بغل بکنیم یا نه ؟ دکتر منصور بهرامی-مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده

کودک را بغل بکنیم یا نه ؟ دکتر منصور بهرامی-مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده

دکتر منصور بهرامی متخصص کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا – واحد علوم پزشکی ایران گفت :

مهمترین موضوع در پرورش کودک توجه و مراقبت از او از لحظه تولد است که این توجه باید در بالاترین میزان خود باشد چرا که کودک از لحظه تولد دارای لامسه و چشایی و حواس کامل است و این حواس باید هر چه بیشتر تقویت شوند.

دکتر منصور بهرامی ادامه افزود: بیشترین میزان رشد مغز در 1.5 سال ابتدای زندگی است به طوری که این میزان تا 90 درصد نیز می رسد بنابراین والدین در همین زمان است که باید تمام تلاش خود را برای رشد کامل و تکامل مغز کودک به کار گیرند.

برخلاف عقیده برخی والدین هر چه نوزاد بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در آغوش گرفته شود بیشتر با اصوات و تصاویر افراد آشنا شده و حواس و حتی تکلم وی تقویت می شود و هیچ گاه موجب لوس شدن یا بغلی شدن کودک نمی گردد و می توان گفت این تفکر که کودک به اصطلاح بغلی می شود ، اشتباه می باشد.

پیشنهاد مطالعه:  دکتر هلاکویی تربیت کودک قسمت اول

این متخصص کودکان اظهار کرد : کودک به خصوص در سالهای اول زندگی به هیچ وجه نباید احساس نگرانی، ترس و یا ناامنی داشته باشد چرا که در طولانی مدت در روحیات و حتی شکل گیری شخصیت وی تاثیر گذار است.

شایان ذکر است: اگر در آغوش گرفتن کودک همراه با صحبت کردن با وی باشد می تواند تا حدی در قدرت تکلم و شنوایی کودک موثر واقع شود.

میدانیم در 14 ماه اول مهمترین موضوع نوزاد امنیت و آرامش اوست پس هر وقت به آغوش شما نیاز داشت او را در آغوش بگیرید و حتی تا آنجا پیش بروید که اگر نیاز شد تمام مدت روز با یک وسیله مخصوص نوزاد او را به بدن خود آویزان کنید تا این نوزاد به آرامش و امنیتی که نیاز دارد برسد و تا وقتی که خودش مایل نبود او را از خود دور نکنید.

لذا از زمان تولد تا حدود ۱۴ماهگی می بایست نیاز کودک بلافاصله بلافاصله بلافاصله برطرف شود و به هیچ عنوان موضوع لجبازی یا چیز دیگری مانع از این نخواهد شد که شما به میل کودک عمل کنید.

هرچه کودک شما در این سنین گریه کمتری بکند سالمتر خواهد بود و به میزانی که گریه میکند و ناراحت است و مشکل دارد آسیب شدیدتری بر او وارد میشود.

اصولا تا ۳۶ماهگی پادشاه و فرمانده کودک است و پدر و مادر نوکر و خدمتگذار او هستند و هر زمان و هرچیزی باید مطابق میل او عمل شود طوریکه او در پایان این سنین به این نتیجه برسه که دنیا جای خوبیه و من به راحتی میتونم نیازهامو براورده کنم.

پیشنهاد مطالعه:  مهارت نادیده گرفتن از تکنیکهای فرزندپروری

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

خرید راه های کنترل خشم و عصبانیت دکتر هلاکویی

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده موفق – کودک را بغل بکنیم یا نه ؟

کلمات کلیدی : تربیت کودک ,  متخصص کودکان ,  دکتر منصور بهرامی ,  پرورش کودک ,  نوزاد ,  والدین ,  کودک ,  نوزادان ,  کودکان ,  کودکان زیر 3 سال

آموزش تربیت فرزند دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش کامل تربیت فرزند از پروفسور دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی – با داشتن این مجموعه کامل می توانید هر جایی که هستید حتی در حین رانندگی ، آشپزی و … اصول تربیت فرزند و نکات مهم تربیتی را از دکتر فرهنگ هلاکویی بیاموزید  ادامه مطلب »

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کارشناس برنامه خانواده – می توانید فنون و روشهای ، طراحی برش و دوخت را یاد بگیرید و با کمترین هزینه به یک خیاط ماهر تبدیل شوید  ادامه مطلب »

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و بچه داری و نگهداری نوزاد از بدو تولد و حتی حاملگی تا 2 سالگی کودک- اگر قرار است که ما فرزندی داشته باشیم چه خوب است که بهترین بچه دنیا مال ما باشد … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×