"> کتاب راهبردهای مقابله ای تحول خواه برای کارکنان - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

کتاب راهبردهای مقابله ای تحول خواه برای کارکنان

کتاب راهبردهای مقابله ای تحول خواه برای کارکنان، شما را با انواع راهبردهای مقابله ای و بویژه مقابله تحول خواه که شامل مقابله واکنشی، هیجان محور ،مساله محور، انتظاری، پیشگیرانه و تحول خواه می شود آشنا می کند و مدل های مفهومی براساس پژوهش های مختلف داخلی و خارج کشور در آن مطرح می شود.

برای خرید کتاب راهبردهای مقابله ای تحول خواه برای کارکنان به انتشارات سیمای قلم تهران مراجعه نمایید.

کتاب راهبردهای مقابله ای تحول خواه برای کارکنان تالیف دکتر عبدالوهاب سیمین

گرین گلاس (۲۰۰۱) این نوع مقابله رابه صورت چند بعدی و آینده نگر توصیف می‌کند.

در واقع آن را بعنوان یک ذهنیت و شیوه اندیشیدن درمورد آینده می داند که از توسعه و جمع آوری منابعی تشکیل یافته که فرد را در دستیابی به هدف های چالش برانگیز کمک می‌کند.

مطالعه کتاب راهبردهای مقابله ای تحول خواه برای کارکنان می تواند به شما در شناسایی و حل مشکلات سازمانی یاری می رساند و آگاهی بخش خواهد بود.

کتاب راهبردهای مقابله ای تحول خواه برای کارکنان

کتاب راهبردهای مقابله ای تحول خواه برای کارکنان نوشته دکتر عبدالوهاب سیمین توسط انتشارات سیمای قلم تهران منتشر شد.

راهبردهای مقابله ای شامل افکار، احساسات و اعمالی هستند که در موقعیت‌های مختلف فراخوانده می‌شوند تا از فشارهای روانی بکاهند.

گرین گلاس مقابله تحول خواه را به صورت چند بعدی و آینده نگر توصیف می‌کند، رویکردی که از یک روش اثباتی و مثبت برای پرداختن به عوامل استرس زا استفاده می کند.

مقابله تحول خواه از این نظر با مقابله انتظاری متفاوت است که مقابله انتظاری رابطه مستقیمی با یک رویداد معلوم در آینده دارد در حالی که تلاش های مقابله ای تحول خواه چه رویداد صورت پذیرد چه نه، انجام می گیرد.

پیشنهاد مطالعه:  دانلود رایگان کتاب دوستانه درباره تمرکز حواس

مقابله تحول خواه متضمن روش های مقابله مسأله محور و هیجان محور است که در حال یا گذشته وجود دارند.

با این وجود، این استراتژی ها علاوه بر یک رویکرد تحول خواه فراگیر استفاده می شوند. مقابله تحول خواه نوعاً از استراتژی های مقابله اجتنابی منفی تر استفاده نمی‌کند.

مقابله پیشگیرانه نیز بخشی از مقابله تحول خواه است.

مقابله پیشگیرانه می تواند با یا بدون مقابله تحول خواه اتفاق بیفتد از این جهت که فرد می تواند خود را برای پیشگیری از یک رویداد آماده کند یا می تواند به طور کلی تر در مورد پیشگیری از آن اندیشه کند.

روش مقابله تحول خواه علاوه بر مدیریت پاسخ های درونی به استرس یا استفاده از تکنیک هایی برای مدیریت مسأله با توسعه و جمع آوری منابع و پایش محیط، شبیه سازی ذهنی و هدف گذاری نیز مرتبط است.

جهت خرید کتاب راهبردهای مقابله ای تحول خواه برای کارکنان کلیک کنید.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×