"> چرا مرلین منسون رهبر شیطان پرستی جهان هنوز مطرح است ؟ - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

چرا مرلین منسون رهبر شیطان پرستی جهان هنوز مطرح است ؟

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

مهکام-آسیب-های-اجتماعی-marilyn_manson_dock_چرا-مرلین-منسون-رهبر-شیطان-پرستی-جهان-هنوز-مطرح-است-؟

مرلین منسون

علت استمرار فعالیت های شیطانی مرلین منسون چیست ؟

در این بخش از پژوهش درباره منسون رهبر شیطان پرستی دنیا به علل و عواملی كه همچنان بر فعالیت این رهبر شیطان‌پرستی و آموزه‌هایش در ایران و همچنین سایر کشورهای جهان تداوم می‌بخشد ، خواهیم پرداخت . چه خوب است که تمام خانواده های موفق ایرانی بخاطر تربیت بهتر فرزندانشان ، درباره فعالیت های شیطان پرستان در ایران و جهان بیشتر بیاموزند.

عوامل ادامه فعالیت های مرلین منسون رهبر شیطان پرستان جهان :

1. همسو با جهان

اغلب كشورهای جهان و علی‌الخصوص آن بخش‌هایی كه تحت سلطه فرهنگی غرب قرار گرفته‌اند از انواع زجرآور خلاء فرهنگی در عذابند. نداشتن الگوی مناسب ، كمبود امید در آینده ،افزایش میل به پوچ‌گرایی و … در سطح كشور‌های جهان‌ ، همگی دست به دست هم داده و حضور عناصری  همچون منسون را توجیه می‌كند . عناصری كه دست آورد عمده تحرك آنها رواج رذایل اخلاقی در بدترین صور ‌آنها می باشد .
منظر دیگری كه قابل تامل است، تحت‌تاثیر قرار دادن تصنعی جهان از مفهوم یكجانبه‌گرایانه جهانی‌سازی است .
بدیهی است كه اولین مرزهایی كه در جهانی‌سازی عملا برداشته می‌شود و صد البته مورد هدف دنبال‌كنندگان نیز می‌باشد ، مسائل فرهنگی كشورها و حواشی آنان است .
براساس این قاعده مرزهای فرهنگی كشورها به سرعت و با حضور عناصر دون‌شأنی مانند منسون درنوردیده می‌شود و اینان با جاذبه‌های حیوانی درصدد فائق آمدن بر فرهنگ‌های اصیل بومی و محلی هستند .

2. حركت مطبوعات

مطبوعات از دیرباز تاكنون نقش‌های ویژه‌ای را در چهره‌سازی‌ها ایفا نموده‌اند و این روند و روال همچنان ادامه دارد . موضوعی كه در این قسمت باید به آن اشاره شود ، موضوع مهمی است كه به نحوة پرداختن و نقد غیر‌اصولی یك چهرة مخرب می‌تواند به رشد هرچه بیشتر آن كمك نماید . همچنین گفتنی است كه برخی از نشریات داخلی تحت‌تاثیر فضای بین‌المللی و با استفاده از متون ترجمه شده مورد علاقه هواداران منسون با او آشنا شده و از وی تصاویری ارائه شده‌است كه ماحصل آن تبلیغ چهره شیطانی منسون است .
استفاده از عناوین ” سلطان‌موسیقی ” ، ” نوآور ” ، ” ‌بدیع ” و… در معرفی آثار و شخصیت این چهره‌ هالیوودی از مظاهر بیرونی این عملكرد ناصواب و تاثیر آن بر ماندگاری چهره مذكور در سطوح مختلف جامعه می‌باشد .

پیشنهاد مطالعه:  ارتباط شیطان پرستی و فرقه منحرف وهابیت

3. وبلاگ‌نویسان

وجود بیش از دو میلیون وبلا‌گ فارسی زبان شناسایی‌شده در كشور خود نمایانگر این نكته مهم است كه این وبلاگ‌ها از هر دری سخن می‌گویند و بستر مناسب را در جامعه فراهم می‌آورند.
وبلاگ‌های مرتبط با موضوع در چند محور عمده ذیل به تحرك می‌پردازند :

1-3 ترویج اشعار منسون
2-3 چهره‌سازی و قهرمان‌پردازی‌ از این هنرپیشه ابتذال‌گرای غربی
3-3 انتشار داستان‌های محرك جنسی
4-3 انتشار تصاویر و كلیپ‌های خواننده مذكور در كیفیت‌ها و تعداد مختلف
5-3 عرضه و فروش محصولات تولید شده توسط گروه منسون با شیوه‌های مختلف
6-3 اعلام برنامه كنسرت‌های منسون به صورت منظم
7-3 ترویج فحشا و انواع آن
8-3 معرفی گروه‌های موسیقی راك و متال در سراسر ایران و جهان و اعلام برنامه و تبلیغ برای این دست گروه‌ها
9-3 رواج و تبلیغ انواع گروه‌های شیطان‌پرستی و شیطان‌گرایی
10-3 رواج نمادها و سمبل‌های منسون و سایر جریانات شیطان‌پرستی

4. شكل‌گیری هواداران

شكل‌گیری هواداران و به تعبیر بهتر گروه‌های كوچك و بدون سازمان هواداران مرلین منسون را می‌توان در فاصله زمانی 10سال پیش تاكنون در ایران جستجو كرد.
این گروه‌ها عموما در مهمانی‌های شبانه و چت‌روم‌های تازه وارد اینترنت سازماندهی و به صورت پراكنده و بسیار كم ‌اثر ساماندهی شدند .
بخش چهارم پژوهش حاضر به صورت كامل به بررسی جامعه‌شناسی هواداران اختصاص یافته‌است .
هوادارانی كه اغلب با پوشیدن انواع خاص از البسه مورد استفاده منسون و انجام آرایش‌های نامتعارف به روی صورت و موهایشان مورد شناسایی سایرین قرار می‌گیرند .
همچنین عمده‌ترین شیوه دعوت ایشان به محافل از طریق روابط اینترنتی و پست‌الكترونیك انجام می‌پذیرد ، زیرا از نظر این گروه از افراد مطمئن‌ترین روش می‌باشد .
همچنین باید افزود رفتار گروهی این‌گونه از شیطان‌پرستان تازه‌وارد انعكاس دقیقی است با ” شیطان ” الگو كه توسط ایشان برای پیروی برگزیده می‌شود ، اما پس از مدت كوتاهی امكان تغییر رویه و اعمال تغییراتی در رفتار آنان وجود دارد .

هواداران مرلین منسون رهبر شیطان پرستی چگونه سازمان دهی می شوند:

1. محافل شبانه

پدیده آسیب‌زای محافل خاص شبانه از آنها با عنوان ” پارتی ” استفاده می‌شود ، در فرآیندی نزولی اشكال انحراف شدیدتری را هر سال نسبت به سال‌های گذشته ، طی می‌نماید .
بدیهی است كه این محافل نیاز به كالاهای قابل مصرف و جذاب دارند و از دیگر سو خرده‌فرهنگ‌ها و ضد فرهنگ‌هایی ر ا برای جمع مخاطبان و شركت‌كنندگانشان تولید می‌نماید .
جذابیت‌های مجازی مرلین منسون (شامل ظاهر ،‌ اشعار ،‌ ریتم و تنوع موسیقی مورد استفاده و…) می‌تواند همچنان پدیده‌ای كارآمد در اختیار این محافل مسموم قرار بگیرد .
طبیعی است پس از طی مدتی این موسیقی متن به علاقمندی و نهایتاً تاثیرپذیری مخاطبانش بدل می‌شود .

پیشنهاد مطالعه:  دانلود کتاب شیطان پرستی و فراماسونری - از گذشته تا کنون

2. گروه‌های متال

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد ، اغلب افرادی كه داخل كشور علاقة به فراگیری سبك متال دارند ،پس از مدتی به دلیل شهرت و حضور برخی از عناصرحرفه‌ای در گروه منسون ، علاقمند به آثار وی‌ می‌شوند.
حتی اگر این علاقمندی كاملا از زاویه‌ای حرفه‌ای شكل بگیرد ، در هر حال نوعی از هواداری را به همراه خواهد داشت .
این زاویه از هواداری بر آثار، تفكر و ظواهر فعالان گروه‌های موسیقی متال در ایران اثراتی را به همراه داشته است ، كه كاملاً قابل مشاهده است .
گروه‌های متال بازار و حاشیه‌های غیر‌حرفه ای هستند كه كمك شایان توجهی را به برجسته‌تر شدن نقش و اثر عناصر حرفه‌ای و مطرح مانند منسون می‌نمایند.

3. علاقمندان به راك

با توجه به اینكه سبك موسیقی و آثار منسون آمیخته‌ای از انواع متال و راك است، مانند بخش قبلی علاقمندان به موسیقی راك نیز طبیعتا جذب وی می‌شوند .
این ارتباط را می‌توان در آرا و نظریات افرادی مشاهده كرد كه موسیقی راك را به عنوان سبك دلخواه انتخاب می‌نمایند.

4. انجمن‌های …

كلوپ ی… درجه فضای رایگان است كه افراد با عضویت و ورود در آن از امكانات رایگان برای گفتگو ،‌تبادل اطلاعات و دریافت فضای رایگان جهت وبلاگ‌نویسی بهره‌مند می‌شوند .
انواع و اقسام روابط ناهنجاری در بین گروه های مختلف جوانان كه در این مجموعه عضویت دارند قابل بررسی است .
یكی از این ابتلائات موضوع “شیطان‌پرستی” است كه طبق بررسی‌های به عمل آمده اولین محیطی است كه پذیرای گروه‌های ایرانی از این دست بوده‌است .
تصاویر ، دست‌نوشته‌ها و لینك‌های موجود در صفحات شخصی شیطان‌گرایان در سایت ….بستر مناسبی را برای شیوع هواداری از شیطان‌پرستی و چهره‌های شاخص آن را فراهم آورده‌است .
اعضایی كه در سایت مذكور هوادار منسون و شیطان‌پرستی هستند، اغلب به جای تصاویر شخصی از انواع عكس‌های فرد مذكور استفاده می‌نمایند و خود را با علائم و نمادهایی كه در بخش اول به آنها پرداخته شد ،‌ معرفی می‌نمایند.
در كنار تصاویر این افراد از مذكر و مونث عموما با ظواهری زننده و نامناسب و بعضا مستهجن قابل مشاهده است .

پیشنهاد مطالعه:  چرا برخی به فرقه های شیطانی گرایش پیدا می کنند (1)

از این محیط برای گفتگو ، اعلام قرار میهمانی‌های به شدت فاسد شبانه و انتشار عقاید جنون‌آمیز و شیطانی خوانندگان راك و متال بهره‌برداری می‌شود.

5. كلوپ‌ها در سایت …..

سایت گفتگوی …. پس از فیلترینگ سایت ….. در ایران تشكیل شده و با حضور چند نفر از دوستان قدیمی محیط های اینترنتی وبا همان فرهنگ حاكم بر …. تشكیل شد.
این سایت هم‌اكنون مدعی است كه خدمات كلانی را در اختیار جمعیت گسترده‌ای از كاربران اینترنتی ایران قرار می‌دهد.
با ذكر این نكته كه بررسی عملكرد این سایت درخور بررسی های بیشتری است به روند و روال شكل‌گیری و گسترش هواداران شیطان‌پرستی در این سایت می‌پردازیم.
طبق آمار موجود در بیش از 1000 عضو در كلوپ‌های فرعی شیطان‌پرستی و مرلین منسون این سایت به گفتگو‌، برقراری ارتباط حضوری، شركت در برنامه‌های مختلف و جابه‌جایی فایل‌های صوتی و تصویری اشتغال دارند .
نكته بسیار حائز اهمیت ، وضعیت سنی كاربران می‌باشد. بررسی انجام شده بر روی یك گروه 16 نفری نشان می‌دهد كه بزرگترین افراد ، متولد سال 1364 و كوچكترین آنها متولد 1369 می‌باشد.
70% اعضای این گروه مورد بررسی قرار گرفته نیز بعد از سال 1366 متولد شده‌اند و این هشداری جدی است برای مسئولین محترم فعال در حوزه فرهنگ: یعنی رسیدن سن تمایل به شیطان‌پرستی كمتر از 20 سال و این سن برای انحرافی به این بزرگی قطعاً نگران‌كننده است .
اما موضوعات مطرح شده در این انجمن‌ها نیز می‌تواند بیانگر وضعیت فكری این افراد باشد .

مهکام مجله اینترنی آموزش خانواده سبز ایرانی

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×