"> پنهان کردن ازدواج - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

پنهان کردن ازدواج

چرا ازدواج مخفیانه ؟

اسلام با ازدواج های یواشکی و پنهان از دیگران مخالف است. چرا که اینگونه ازدواجها می تواند زمینه ساز بسیاری از آسیب ها و سوء استفاده از اینگونه ازدواجهای مخفیانه می باشد. مثلا وقتی که یک مرد به طور مخفیانه با یک زن، ازدواج کند بدون اینکه دیگران از این موضوع مطلع شوند. چه ضمانتی وجود دارد که مرد و یا زن به تعهداتشان در قبال همسر و خانواده جدیدشان عمل کنند. و اصلا اگر بین زن و شوهر مشکلی پیش آمد چگونه می خواهند ثابت کنند که زن و شوهر هستند ؟ مثلا اگر زن شکایت کند که مردش به او نفقه نمی دهد کدام دادگاه می تواند بدون شاهد و دلیل مرد را وادار به دادن نفقه کند ؟

شاید بخاطر مسائلی این چنینی است که در اسلام یکی از آداب و دستورات  وشرایط عقد آن است که عقد و ازدواج  علنی و در حضور شاهدان انجام شود در این صورت همه می دانند که این دو همسر همدیگر هستند و محل اتهام قرار نمی گیرند . و می توانند حق و حقوق شان را قانونا از یکدیگر مطالبه کنند. پیامبر خدا می فرمایند :

… ازدواج ها را آشکارا انجام دهید وآنها را در مساجد برگزار کنید.(کنزالعمال 44617)

پیشنهاد مطالعه:  مخفی کاری در ازدواج
about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×