"> پدر ، با تحقیر فرزند ، پسرش را معتاد کرد ... - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

پدر ، با تحقیر فرزند ، پسرش را معتاد کرد …

پدر ، با تحقیر فرزند ، پسرش را معتاد کرد ...-مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده

پدر ، با تحقیر فرزند ، پسرش را معتاد کرد …-مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده

تنبیه و تحقیر فرزند فاجعه می آفریند !

در یکی از جلسات آموزش خانواده در مدارس که در یکی از دبیرستان ها با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی فرزندان برگزار کرده بودم در پایان جلسه آموزش خانواده یکی از مادران حاضر در جلسه آموزش خانواده فرصتی خواست تا داستان واقعی زندگی و سرنوشت فرزند نوجوان خود را برایم بازگو کند که در ادامه آن را از زبان این مادر می خوانید :

پدر ، با تحقیر فرزند ، پسرش را معتاد کرد …

نه ماه پیش در ایام عید نوروز در جشن عروسی یکی از اقوام که در تالار برگزار شده بود شرکت کردیم که ای کاش شرکت نمی کردیم !

متاسفانه در این جشن عروسی در تالار و جلوی چشم تمام اقوام و کسانی که در تالار نشسته بودند شوهر و پسر 20 ساله ام با هم جرو بحث می کنند و در همین هنگام شوهرم سیلی محکمی جلوی همه به بچه ام می زند . پسرم بدون اینکه چیزی بگوید قهر می کند و از تالار بیرون می رود .

از آن زمان به بعد دیگر ما هیچ خبری از پسر نوجوانم نداشتیم هر جایی را که می دانستیم و فکر می کردیم دنبالش گشتیم تا پیدایش کنیم و به خانه برگردانیمش اما هیچ اثری از او نیافتیم تا اینکه بیست روز پیش پیدایش کردیم !

پیدایش کردیم اما چه پیدا شدنی ! پسر جوانم که صحیح و سلامت بود طی این مدت که از خانه و خانواده دور شده بود مصرف مواد را یاد گرفته ، حالا تبدیل شده به یک جوان معتاد مفنگی !

پیشنهاد مطالعه:  تاریخچه قلیان در ایران

حالا پدرش روزی هزار بار به خودش میگه که کاش دستم می شکست و کتکش نمی زدم ! روزی هزار بار افسوس می خوره و به خودش لعن و نفرین می گه ! که چرا با بچه ام این کارو کردم . و …

درسی که باید از این داستان واقعی گرفت :

پدر و مادر عزیز تنبیه و تحقیر فرزندان حاصلی جز بدبختی فرزند نخواهد داشت .

یادمان باشد تحقیر فرزند مانند این است که :

ظرف بلوری زیبای وجود و شخصیت فرزندمان را با دست خودمان بشکنیم و از بین ببریم و زمانی که متوجه اشتباهمان می شویم و می خواهیم خورده شیشه ها را جمع کنیم عواقب این کار نسنجیده و زشتمان ، گریبانمان خود ما را هم می گیرد و دستمان را هم می بریم.

بازهم در مورد تحقیر فرزند ، یادمان باشد :

تحقیر کودکان و نوجوانان خودش به تنهایی کاری بسیار بد می باشد و هزاران مرتبه بدتر و فاجعه آمیزتر ، تحقیر فرزندان در حضور دیگران می باشد .

و در آخر :

عزت و احترام به فرزندان ، ارتباط سالم و مثبت با کودکان و نوجوانان عزیزمان یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد به مواد مخدر در فرزندان می باشد.

نویسنده : حسن رامشینی

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده – تحقیر فرزند

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×