"> نزدیکی و ارگاسم در دوران بارداری و حاملگی - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

نزدیکی و ارگاسم در دوران بارداری و حاملگی بله یا خیر ؟

ارگاسم در دوران بارداری

بسیاری از خانواده های ایرانی که منتظر فرزند هستند درباره نزدیکی و ارگاسم در دوران بارداری و حاملگی زنان نگران هستند که آیا نزدیکی و ارگاسم در طول دوره بارداری می تواند برای جنین و زن خطر آفرین باشد یا خیر ؟

به همین منظور سعی کردیم با در نظر گرفتن اصول علمی به کتاب راهنمای پاسخ به سوالاتی درباره ی ارگاسم مراجعه کردیم و قسمتی از این کتاب را عینا در زیر می آوریم :

نزدیکی و ارگاسم در دوران بارداری و حاملگی-www.mehcom.com

نزدیکی و ارگاسم در دوران بارداری و حاملگی-www.mehcom.com

آیا صحیح است که یک زن در طی بارداری ، ارگاسم داشته باشد ؟

بحث های زیادی در بین پژوهشگران انجام گرفته مبنی بر این که آیا آمیزش در طول دوره بارداری بر زایمان زودرس تاثیر می گذارد (عملی برای زایمان زودرس است یا جلوی زایمان زودرس را می گیرد ؟) .

یک گزارش که در سال 2001 میلادی منتشر شد ، بیان می دارد که آمیزش در چند هفته آخر بارداری احتمال ریسک زایمان زودرس را بالا می برد .

این مطالعه ، با فرضیه پژوهشگرانی که معتقدند موقعیت قرارگیری ((مرد در بالا)) به هنگام آمیزش ، با پارگی زود هنگام غشاء رحمی مرتبط است ، همخوانی دارد .

اما پژوهشگران دیگری نتیجه گرفتند که آمیزش در آواخر دوره بارداری ، ریسک زایمان زودرس را پایین می آورد.

یک مطالعه دیگر نتیجه گرفت که آمیزش در اوایل بارداری ارتباطی با افزایش ریسک زایمان زودرس ندارد (اگر چه آمیزش در دوره بارداری در زنانی که دارای عفونت های دستگاه تناسلی هستند موجب زایمان زودرس می شود).

پیشنهاد مطالعه:  دانستنی های دوران بارداری - زایمان زودرس چیست؟ علل،علایم و نشانه ها

با کنار هم گذاشتن ای یافته های متضاد به زوجین توصیه می شود که برای گرفتن راهنمایی در این زمینه با پزشک مخصوص خود در رابطه با داشتن یا نداشتن آمیزش در دوره بارداری زن ، مشورت کنند.

یک موضوع متفاوت اما مرتبط با این موضوع این است که بسیاری از زنان نگران این هستند که فعالیت جنسی و ارگاسم در آن ها در طول دوره بارداری امکان دارد به جنین آسیب برساند .

علاوه بر ریسک احتمالی مرتبط با زایمان زودرس که در بالا بدان اشاره شد ، خطر آسیب جنین در اثر ابتلا مادر به بیماری های مقاربتی احتمالی ، وجود دارد.

بنابر این توصیه می شود:

زوجین از روابط جنسی سالم و مطمئن بهره گیرند.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده ایرانی – مسائل زناشوییارگاسم

منبع : کتاب راهنمای پاسخ به سوالاتی درباره ی ارگاسم -ترجمه دکتر منیر بیگلر بیگی و احمد خالقی لکموج

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×