"> طب سنتی ایرانی و طب سنتی اسلامی - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

طب سنتی ایرانی و طب سنتی اسلامی

طب سنتی ایرانی و طب سنتی اسلامی

طب سنتی ایرانی چیست ؟

علم پزشکی قدیم  که در حال حاضر به آن طب سنتی می گویند. یک مکتب درمانی  با قدمتی بیشتر از 7000  سال در ایران می باشد.

طب سنتی اسلامی چیست ؟

طب ایرانی و طب اسلامی با هم مشترکاتی دارند اما نگرشی متفاوت باهم دارند. اما:

طب اسلامی

طبی که ارتباط دقیق جامع مادیات و معنویت موجود و تبلور یافته در جسم را تعریف می کند را  طب اسلامی می نامند. تمامی مکاتب دنیا طب را بر اساس مشاهده تعریف کرده اند ؛ خیلی دقیق و جدی. اما عالم به سلولهای یک اندام جاهل به سلولهای اندام دیگری می شود که نقص طب کلاسیک است . اما نقص مهمتر آن است که تعریف کلی از مادیات جسم دارند اما ارتباط جسم با جهان چه ؟ یعنی محیط زیست (موقعیت جغرافیایی محیط زیست چه نقشی در سلامت انسان دارد یا نه, در جایی که انسان هایی دروغگو زندگی می کنند یا انسنهای پاک , در سلامت ما نقش دارد یا نه ؟) و نیز ارتباط با مونسان چه نقشی در سلامت دارد.
بحث بعد غذا است که در طب کلاسیک تعریف پروتئین و ویتامین است. اما بدست آوردن پروتئین از طریق حلال یا حرام آیا می تواند نقشی در سلامت یا بیماری ما داشته باشد یا نه ؟ این صحبت را طب اسلامی باید توضیحی برای ارائه آن داشته باشد.
در عاشورا دو گروه مسلمان روبروری هم ایستاده بودند. هر دو نماز می خواندند , حتی نماز شب می خواندندهر دو اهل روزه بودند هر دو فریاد تکبیر برای حمله به هم داشتند , گروه دشمن کافر نبودند , همه مسلمان بودند ولی رو در رو ایستادند که علت رودررویی این گروه با امام حسین , نقش غذای حرام بود که باور اینها را متغیر کرد غذای حرام می تواند باورهای انسان و توانایی های جسمی و روحی انسان را تغییر می دهد.
آیا می دانید که میانگین هوشی ایرانیها بالا , آمریکایی ها پایین تر است , چرا ؟
چون موقعیت جغرافیایی زیست , بهره مندی بیشتری ازاتش داشته باشد , هوش افراد بیشتر می شود در خود تگزاش بچه های تگزاس با هوش تر از بچه های کالیفرنیا هستند.
درآمریکا ایرانیها را در موقعیتهای مدیریت های ناسا قرار می دهند چون با هوش ترند . پس محیط زیست با غذای غالب،فرهنگ ، هوشیاری و هوشمندی می سازد. و رفتارهای انسان وابسته به موقعیت زیست متفاوت است .
از اینجا می فهمیم که چرا لکنت زبان در اروپا وجود دارد و موقع صحبت کردن من من می کنند و چرا افسردگی در سنین نوجوانی بسیار زیاد است اما در هند همه شادابند و می رقصند . چون موقعیت جغرافیایی ژاپن سرد تر است و غذای غالب ماهی و برنج است و اگر شلاق حرکت اجتماعی نبود همه د رخواب بودند . اما هوای هند گرم است و غذای غالب تندی و گرمی است و انها را واردار به شادابی می کند.

پیشنهاد مطالعه:  خواص و مضرات لیمو ترش

طب کلاسیک قالبی دارد که در همه جا می خواهد از این قالب استفاده کند که این امر امکان پذیر نمی باشد. چرا که برای هر شخصی با توجه به موقعیت جغرافیایی که در آن بدنیا آمده و زندگی می کند. تعریفی خاص از شخصیت ، مزاج، توانایی روحی ، جسمی و حتی جنسی وجود داد که باید آنها را  شناخت ، تعریف کرد، تغذیه، بهداشت و  درمان برای او به طور خاص مشخص و اعمال کرد.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×