"> سوء استفاده جنسی یکی از آسیب های اجتماعی اینترنت - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

سوء استفاده جنسی یکی از آسیب های اجتماعی اینترنت

سوء استفاده جنسی یکی از آسیب های اجتماعی اینترنت

سوء استفاده جنسی یکی از آسیب های اجتماعی اینترنت

یكی دیگر از خطرات جدی رسانه اینترنت که متوجه كودكان و نوجوانان است. از جمله این خطرات سوء استفاده جنسی از طریق اینترنت است. كودكان و نوجوانان به خصوص در جوامع پیشرفته كه استفاده از اینترنت در خانه و مدرسه برای آنان میسر است، خاصه از طریق اتاق‏های چت و گپ‏زنی مورد اغفال و سوء استفاده جنسی قرار می‏ گیرند. در موارد زیادی  اغفال كودكان توسط باندها و تشكیلات برنامه‏ ریزی‏ شده انجام می‏شود كه یكی از موارد آن در ایالت «كنتاكی» در آمریكا اتفاق افتاد. در آنجا یك بازرس پلیس موفق شد یك شبكه انتشار عکس های پورنو و سوء استفاده كودكان را متلاشی کند.
بنا بر مطالعاتی كه در غرب در این زمینه انجام گرفته است، اغلب نوجوانانی كه مورد اغفال و سوء استفاده جنسی واقع می‏شوند، زیر ۱۸ سال سن دارند و در بیشتر موارد تصاویر تحریك‏ كننده‏ای از طریق چت یا تلفن همراه برایشان ارسال، و سپس از آنها برای حضور فیزیكی در محل خاصی دعوت شده و بدین ترتیب فریب خورده و مورد تجاوز جنسی واقع می‏شوند. این مسئله در حال حاضر، به یكی از معضلات جدی در مغرب زمین مبدل شده است؛ چندان كه غالب دانشمندان و سیاست‏گزاران به‏ این امر بیش از پیش وقوف و توجه داشته اند و مقالات، كتاب‏ها و همایش‏ های متعددی در ارتباط با آن برگزار كرده اند؛ برای مثال، ده سال پس از تصویب كنوانسیون حقوق كودك توسط سازمان ملل در سال 1989 میلادی؛ یعنی در سال 1999 میلادی گردهمایی جهانی تحت عنوان «كارشناسی برای حمایت كودكان در برابر سوء استفاده جنسی از طریق اینترنت» برگزار گردید كه منجر به صدور قطعنامه‏ ای شد كه در آن آمده است: «هر چه اینترنت بیشتر توسعه پیدا كند، كودكان بیشتر در معرض محتویات خطرناك آن قرار خواهند گرفت. فعالیت‏های مجرمانه مربوط به فحشای كودكان و پورنوگرافی آنان، كه از طریق اینترنت مورد سوءاستفاده واقع می‏شوند، اكنون از مسائل حاد به شمار می‏رود. اگر چه سودمندی‏ های اینترنت از زیان‏های بالقوه آن بیشتر است، به هر حال نباید از شناخت خطرات آن، غافل شد. در صورتی كه برای مقابله با این خطرات، اقدامی صورت نگیرد، تهدیدهای سنگین آن بر كودكان باقی خواهد ماند و سبب بازداری از كاربرد صحیح اینترنت در آینده خواهند شد». نكته بسیار مهم آن است كه چون اینترنت «جهانی» است، قواعد ناظر به آن نیز باید «بین‏المللی» باشد و مبارزه با مفاسد اینترنت از جمله ترویج فحشای كودكان، همتی جهانی طلب می‏كند و نیازمند یك رویكرد استراتژیك جهانی و منحصر به فرد و نیازمند ضمانت اجرایی بین‏ المللی می باشد.

پیشنهاد مطالعه:  آسيب‌های اجتماعی در دختران از مقطع راهنمايي شروع می شود

مهکام : با مراقبت همه جانبه خانواده های ایرانی می شود راه را بر افراد سودجو بست. تا بدینوسیله از فرزندانمان حمایت کرده باشیم.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×