"> روش های مطالعه و درس خواندن-تمرین افزایش دقت و دقیق خوانی مطالب - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

روش های مطالعه و درس خواندن-تمرین افزایش دقت و دقیق خوانی مطالب

تمرین افزایش دقت در مطالعه و درس خواندن

در مطلب قبلی به این موضوع پرداختیم که  چرا در هنگام درس خواندن و مطالعه دقت نمی کنیم ؟ حال می خواهیم ببینیم که چگونه می شود دقت مطالعه را افزایش داد ؟ دقیق بودن امری ذاتی یا مادرزادی نیست . دقت یک مهارتی اکتسابی و قابل  پرورش است که می توان با تمرین آن را بوجود آورد و بهبود بخشید.خیلی ها می خواهند درباره چگونه درس خواندن و یا نحوه درس خواندن بدانند . پس به برخی از تمرین های موثر در ایجاد دقت  برای درس خواندن صحیح توجه بفرمایید.

1-    روی یکی از شکل های درسی تمرکز کنید. خوب آن را ببینید، بعد چشمان خود را ببندید. شکل را در ذهن خود مجسم کنید و سعی کنید هر چه بیش تر جزئیات آن را به خاطر بیاورید. در انتها تصویر ذهنی خود را با کتاب مقایسه  کنید. این کار را چند بار تکرار کنید . تا به نتیجه ی دلخواه برسد.

2-    تجسم رنگ شکل ها ، جدول ها و نوشته ها در افزایش دقت اهمیت دارند. این کار مغز را فعال می کند . با چشمان بسته رنگ آن ها را در ذهن مجسم کنید و سپس آن را با کتاب مقایسه کنید . این تمرین را تا جایی که اشتباهات شما برطرف شود ، ادامه دهید.

3-    در شکل های هندسی ابتدا شکل های کلی آن را در ذهن تصور کنید ، سپس به جزئیات داخل شکل توجه کنید. به عنوان مثال در مورد شکل مقابل بگویید: دایره ای داریم که در آن دومثلث بزرگ مشابه وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه:  قوی‌ترین پیش‌بین برای موفقیت تحصیلی فرزند

4-   برای جدول ها ، ابتدا به اطلاعات سرستون ها و ردیف ها توجه کنید. ببینید آن ها مربوط به چه چیزی هستند. بعد به سایر داده های داخل جدول توجه کنید. چشمان خود را ببندیدو سعی کنید آن ها در ذهن مجسم کنید. سپس این تصویر ذهنی را با کتاب مقایسه کنید.

5- در مورد نمودار ها ، ابتدا به مشتق ها و تابع آن ها توجه کنید. بعد روند تغییر و وضعیت کای نمودار را به خاطر بسپارید، سپس به استثنا های موجود در نمودار توجه کنید. در انتها تصویر ذهنی خود را با کتاب مقایسه کنید.

6- هنگام مطالعه ، برای کنترل حرکت چشم و تمرکز روی واژه ها ، از یک راهنما مانند انگشت دست یا یک قلم استفاده کنید تا از سرگردانی چشم روی کلمات جلو گیری شود.  بدین ترتیب تمرکز تان روی کلمات بیش تر می شود. البته این تمرین برای دراز مدت مناسب نیست.

8-    بهداشت چشم در افزایش دقت خواندن مؤثر است. به عنوان مثال پس از یک مطالعه ی طولانی لازم است اگر از عینک استفاده می کنند. بدون عینک به مدت 2 تا 3 دقیقه به تناوب به فاصله دور و نزدیک یا چپ و راست نگاه کنید. همین تمرین را با حرکت سر به بالا پایین تا 10 مرتبه انجام دهید تا خستگی چشم ها که باعث تاری دید و بی دقتی می شود برطرف  شود. هم چنین  مطالعه در نور شدید یا ضعیف و یا غیر یکنواخت ، دقت را کاهش می دهد.

برخی مطالب مرتبط :

 چرا در هنگام درس خواندن و مطالعه دقت نمی کنیم ؟

پیشنهاد مطالعه:  چگونه درس زبان انگلیسی را یاد بگیریم ؟

 افزایش دقت و تمرکز در کلاس درس

تمرین برای افزایش دقت در شنیدن

 مهکام دات کام

آموزش تقویت سریع حافظه و آموزش تند خوانی دکتر سیدا

آموزش تند خوانی و آموزش تقویت حافظه-www.mehcom.com

آموزش تقویت حافظه و تند خوانی آموزش تقویت سریع حافظه سرعت مطالعه و کتاب خواندن خود را 5 برابر کنید. راه های تقویت حافظه راه های افزایش تمرکز حواس از دکتر سیدا مرد حافظه ایران یاد بگیرید ! از این به بعد با علاقه درس بخوانید با : آموزش تقویت حافظه و تند خوانی/اورجینال آموزش تقویت سریع حافظه و مغز- اورجینال … ادامه مطلب »

**************************************************************

آموزش تند خوانی و تقویت حافظه مدرن

تند خوانی مدرن + مهارت های تحصیلی دیگر

آموزش تند خوانی مدرن آموزش تند خوانی و تقویت حافظه مدرن محصولی مورد نیاز برای تمام پشت کنکوری ها و تمام دانش آموزانی که می خواهند در درس و تحصیل موفقیت بدست آورند ؟ این محصول به دانش آموز کمک می کند تا با یادگیری مهارت های تحصیلی مهم مانند تندخوانی بتوانند مشکلات درسی و تحصیلی خود را براحتی از … ادامه مطلب »

**************************************************************

لامپ رقص نور LED – هر مکانی را به تالار جشن تبدیل کنید !

برای جشن تولد فرزندتان-لامپ رقص نور LED

لامپ رقص نور LED هر مکانی را به تالار جشن تبدیل کنید ! می خواهید جشن تولد بگیرید ! می خواهید جشن سالگرد ازدواج بگیرید ! می خواهید جشن فارغ التجصیلی بگیرید ! می خواهید شب عید متفاوتی داشته باشید ! می خواهید با دوستان و اقوام شب هنگام ، خوش باشید ! ما با قاطعیت لامپ رقص نور LED ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  چگونه از فراموش کردن درس ها و مطالب جلوگیری کنیم ؟

**************************************************************

آموزش شعبده بازی و آموزش حقه های جادو-هری پاتر شوید!!

آموزش شعبده بازی و آموزش حقه های جادو-هری پاتر شوید!!-www.mehcom.com

مجموعه فوق العاده آموزش شعبده بازی و آموزش حقه های جادو برای اولین بار در ایران آموزش شعبده بازی برای شما که دوست دارید یک شعبده باز ایرانی مشهور باشید شما می توانید با خرید این مجموعه آموزش جادوگری و شعبده بازی هری پاتر ایرانی شوید!!! دسته نرم افزار آموزشی مجموعه بی نظیر آموزش شعبده بازی و آموزش حقه های جادو … ادامه مطلب »

 

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×