"> دانش آموزان مایعات و سبزیجات زیاد مصرف کنند - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

دانش آموزان مایعات و سبزیجات زیاد مصرف کنند

دانش آموزان مایعات و سبزیجات زیاد مصرف کنند

مصرف مایعات و سبزیجات برای دانش آموزان بسیار مهم است

فواید مصرف زیاد مایعات و سبزیجات در دانش آموزان

شواهد پزشکی و تحقثقاتی نشان می دهد که بیشتر ویروس ها از طریق چشم، دهان و بینی وارد بدن انسان می شوند. به همین خاطر لمس صورت کودکان یک  راه اصلی برای ابتلای آنان به ویروس سرماخوردگی است و موجب انتقال بیماری های ویروسی چون سرماخوردگی بین آنان و والدینشان و سایر افراد خانواده و مدرسه می شود.
آب پرتقال

مصرف مایعات و سبزیجات برای دانش آموزان بسیار مهم است:

  • آب، سیستم بدن را شست وشو داده و باعث خروج سموم از بدن می شود، اما به منظور تامین آب بدن، مصرف زیاد آبمیوه های مصنوعی به هیچ وجه توصیه نمی شود.
  •  مواد طبیعی موجود در گیاهان نیز باعث افزایش ویتامین های بدن می شود؛ بنابراین نباید از مصرف سبزیجات سبز تیره، قرمز و زرد مانند: اسفناج، کاهو، هویج، گوجه فرنگی و سیر در برنامه غذایی کودک غافل شد.
  • مصرف آب پرتقال هر چه تازه تر باشد، ویتامین C بیشتری دارد و طول مدت درمان بیماری های ویروسی بویژه سرماخوردگی را کوتاه تر می کند.
  • فراموش نکنید که مصرف لبنیات و بویژه ماست به تقویت سیستم ایمنی همه افراد و بویژه کودکان و نوجوانان کمک می کند. باکتری های مفید موجود در ماست باعث تحریک تولید مواد سیستم ایمنی می شود که با بیماری مبارزه می کند.
  • در ضمن  متخصصان تغذیه نیز تاکید می کنند که کمبود های تغذیه ای از جمله کمبود ریزمغذی ها مانند آهن و روی می تواند به کاهش قدرت یادگیری و افت تحصیلی در دانش آموزان را سبب شود.
پیشنهاد مطالعه:  بهترین صبحانه برای دانش آموزان و فرزندان ما

دانش آموزان مواد غذایی پرچرب مصرف نکنند

در پایان توصیه می کنیم مصرف مواد غذایی چرب، پرنمک  ویا  شیرین نیز می تواند زمینه را برای بروز کمبود های تغذیه ای، چاقی و اضافه وزن، فشارخون و چربی خون بالا در دانش آموزان فراهم کند. پس بسیار مهم است که دانش آموزان و فرزندانمان را از خوردن چنین مواد غذایی برحذر کنیم.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×