"> دانستنی های دوران بارداری راهنمای مادران باردار - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

دانستنی های دوران بارداری راهنمای مادران باردار

 دانستنی های دوران بارداری

سلامت مادر باردار و سلامت فرزند درون رحم مادر ارتباط مستقیم ،با توجه شما به خود و کسب اطلاعات بیشتر در مورد: دوران بارداری، بیماری های دوران حاملگی، معلولیت نوزاد و راه­های پیشگیری از بیماری ها و معلولیت های نوزادان و کودکان دارد.

پدر و مادری که در انتظار تولد نوزاد خود هستند، این روزها بیشتر از هر زمان دیگری می توانند آگاهی خود را نسبت به جنین در حال رشد خود بالا ببرند.

آمادگی برای بچه­ دار شدن باید دست کم از سه ماه قبل آغاز شود . چرا این قدر زود ؟ هرچه شما سالم­تر باشید، فرزند سالم­ تری به دنیا خواهید آورد. کودک شما زندگی خوب و سلامتی را شروع خواهد کرد، در صورتی که شما قبل از بارداری از سلامت کامل برخوردار باشید. خانم ­هایی که قصد ازدواج دارند، خوب است قبل از ازدواج درباره ، بهداشت ازدواج آگاهی پیدا کنند و اطلاعات خود را افزایش دهند.

دانستنی های دوران بارداری راهنمای مادران باردار-www.mehcom.com

دانستنی های دوران بارداری راهنمای مادران باردار-www.mehcom.com

لزوم داشتن آگاهی برای مادران باردار

در طول بارداری برخی از مسائل همچون شرایط جسمانی، فیزیکی و روحی مادر باردار اهمیت دارند. در کنار همه تغییراتی که مادر باردار در طول بارداری تجربه می­کند هرچه سطح اطلاع و آگاهی خود از نحوه ایجاد بیماری و معلولیت در فرزندش و راه­های پیشگیری از آن را بالا ببرد به سلامت خود و خانواده­اش کمک کرده است.

بارداری معمولاً 280 روز یا 40 هفته به طول می­انجامد، که به طور قراردادی از اولین روز آخرین قاعدگی شروع می­شود. دوران بارداری و حاملگی را می­توان به سه «سه ماهه» بارداری تقسیم کرد که در هر یک وقایع خاصی اتفاق می­افتد؛

پیشنهاد مطالعه:  علایم هشدار دهنده سکته مغزی را بشناسیم

سه ماهه اول بارداری از اولین هفته بارداری تا انتهای هفته 12، سه ماهه دوم باردارری از هفته 13 تا پایان هفته 28 و سه ماهه سوم بارداری از هفته 29 تا آخر هفته 40 است که عمدتاً در این زمان کمی زودتر یا دیرتر) به زایمان و تولد نوزاد ختم می­شود.

هر سه ماهه بارداری و حاملگی مشخصات مربوط به خود را دارد؛

  1. در سه ماهه اول ضربان قلب جنین شنیده می­شود،
  2. در سه ماهه دوم اولین حرکات جنین توسط مادر احساس می­شود.
  3. در سه ماهه آخر برخی از مادران انقباضات کاذب زایمانی را تجربه می­کنند.

بعضی از آزمایشات مانند نمونه برداری از پرزهای جفتی در سه ماهه اول و آمینوسنتز در سه ماهه دوم انجام می­شوند. برخی از مسائل مانند : دیابت بارداری در سه ماهه آخر تظاهر می­کند.

در این دوران عواطف و احساسات مادر نیز مانند بدن وی دستخوش تغییراتی می­شود و شرایط زندگی برای خانواده به تدریج آماده پذیرایی از کودک آینده خواهد شد. پس چه بهتر با آمادگی کامل و یا اطلاعات کافی به استقبال یک نوزاد سالم برویم.

سازمان بهزیستی کشور سعی دارد با ارائه مجموعه کتابهای آگاه سازی در این خصوص به شما مادران باردار عزیز کمک نماید تا با افزایش سطح آگاهی خود بتوانید پذیرای کودکی سالم در دامان خود باشید . ما در قالب چند مطلب برخی از قسمت های مهم این مجموعه کتابهای آگاه سازی را برای شما منتشر کرده ایم تا کسانی که دسترسی به این مجموعه کتابها را ندارند از مطالب ارزشمند آن بی نصیب نباشند.

فهرست مطالب دانستنی های دوران بارداری :

مهمترین دانستنی­ های دوران بارداری را بدانید

پیشنهاد مطالعه:  رژیم غذایی و تغذیه ای در خانواده های دارای بیمار قلبی

تراتوژن چیست ؟ -اثر تراتوژن ها بر جنین

تغذیه در دوران بارداری

غربالگری در دوران بارداری

زایمان زودرس چیست؟ علل،علایم و نشانه ها

بیماریهای عفونی در مادر باردار

واکسیناسیون دوران بارداری

دانستنی های مهم قبل از بارداری

 مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده سالم ایرانی- دانستنی های بارداری

 منبع:مجموعه کتابهای آگاه سازی

آموزش تربیت فرزند دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش کامل تربیت فرزند از پروفسور دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی – با داشتن این مجموعه کامل می توانید هر جایی که هستید حتی در حین رانندگی ، آشپزی و … اصول تربیت فرزند و نکات مهم تربیتی را از دکتر فرهنگ هلاکویی بیاموزید  ادامه مطلب »

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کارشناس برنامه خانواده – می توانید فنون و روشهای ، طراحی برش و دوخت را یاد بگیرید و با کمترین هزینه به یک خیاط ماهر تبدیل شوید  ادامه مطلب »

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و بچه داری و نگهداری نوزاد از بدو تولد و حتی حاملگی تا 2 سالگی کودک- اگر قرار است که ما فرزندی داشته باشیم چه خوب است که بهترین بچه دنیا مال ما باشد … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×